Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door OddyenSwiffer
#1594474
Hallo allemaal,
Onze Swiffer is sinds ze bij ons is al aan het barfen. Het ging vanaf
het begin af aan erg goed. Nu is ze sinds ongeveer een week dat ze niet
genoeg wil eten. Ze is nu ongeveer 17 kilo en ze zou dus 700 gr ongeveer per keer
moeten eten? Dat wil ze dus niet meer. Gister heeft ongeveer 800 gram gegeten over de
hele dag! Dat is toch te weinig voor een pup van 4 maand? Zou ze ons nu gewoon aan het
uit proberen zijn? omdat ze weet dat wij ook wel lekkeder koekjes in huis hebben? Of zal ze ziek zijn?
Kan iemand mijn vraag beantwoorden? wij zijn een beetje radeloos. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes andrea
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1594543
Als je uitgaat van 5 % dan zou ze 850 gram mogen eten,dat is dan wel voor de hele dag.

Lijkt mij niks te weinig of te veel .

Is ze te mager?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1594562
lijkt me ruim voldoende hoor. Ik denk dat ze dan gewoon genoeg heeft.. dat zal best veranderen als ze weer een groeiweekje krijgt.. wees maar niet bang.
Door bloemetje
#1594797
Mijn Guus sloeg en slaat ook regelmatig maaltijden over. Laat hem maar lekker. Ik heb me er ook vreselijk druk om gemaakt maar dat werkt alleen maar averechts!
Soms hebben ze gewoon geen trek, zo ligt dat. Ik geef ze ook niet extra bij de volgende maaltijd, ze krijgen gewoon weer dezelfde bak eten voorgeschoteld.

Vanmorgen had ik ook geen trek. Dan haal ik de bak weg na 10 minuten en zet in de koelkast. Vanmiddag krijgt hij hem weer. Toen hij nog een klein Guusje was deed ik het ook zo.
Door Butch
#1595849
[quote="OddyenSwiffer"]
Hallo allemaal,
Ze is nu ongeveer 17 kilo en ze zou dus 700 gr ongeveer per keer
moeten eten? Dat wil ze dus niet meer. Gister heeft ongeveer 800 gram gegeten over de
hele dag! Dat is toch te weinig voor een pup van 4 maand? [/quote]

Je bedoelt toch hopelijk niet dat je 700 gram per maaltijd zou moeten eten? Als je dan twee maaltijden per dag geeft eet ze dus 1400 gram per dag?? Dan geef je haar dus veel te veel!
5% van haar gewicht is de dag hoeveelheid, niet per maaltijd hoor.

Ik heb een puber hond die nu 42 kilo weegt en 1200 gram per dag eet, maar tijdens zijn opgroeien heeft hij nooit veel meer gekregen dan dat.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1595860
[quote="OddyenSwiffer"]
Hallo allemaal,
Onze Swiffer is sinds ze bij ons is al aan het barfen. Het ging vanaf
het begin af aan erg goed. Nu is ze sinds ongeveer een week dat ze niet
genoeg wil eten. Ze is nu ongeveer 17 kilo en ze zou dus 700 gr ongeveer per keer
moeten eten? Dat wil ze dus niet meer. Gister heeft ongeveer 800 gram gegeten over de
hele dag! Dat is toch te weinig voor een pup van 4 maand? Zou ze ons nu gewoon aan het
uit proberen zijn? omdat ze weet dat wij ook wel lekkeder koekjes in huis hebben? Of zal ze ziek zijn?
Kan iemand mijn vraag beantwoorden? wij zijn een beetje radeloos. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes andrea
[/quote]

Hoe is het met het gebit? Als ze begint te wisselen dan kan eten best even vervelend aanvoelen.  800 gram gegeten komt op mij niet over als "niet willen eten".
Door OddyenSwiffer
#1596623
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik ben er al een stuk geruster op.
Dit is de eerste keer dat wij een pup hebben (oddy was al 9 toen ze bij ons kwam)
dus zo af en toe maak ik me wel eens zorgen. Gisteren heeft ze maar 400 gram gehad. ongeveer.
Maar de dag ervoor at ze wel weer wat meer. Denk dat het inderdaad haar tanden kunnen zijn. Ze is sinds 2 week
volop aan het wisselen. Het zou vast allemaal weer goed komen.
Bedankt nog voor de reacties! Fijn dat ik hier terrecht kan met al mijn vragen! goed initiatief dit forum.
groetjes andrea
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door