Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kim
#159421
Mijn Engelse cockertje Lizzy van 9 weken poept en plast ontzettend veel.ze poept ongeveer 4x ! per dag een flinke hoop en ze plast ongeveer elke 2 uur behalve 's nachts.Ze heeft het er maar druk mee.Ze geeft wel aan dat ze iets wil maar vooral haar plasje kan ze zo te zien moeilijk ophouden.Ze drinkt ook erg veel naar mijn mening.Ik geef haar eukaneuba junoir medium brokken met lam en rijst.Kan het daar aan liggen?! Help!
Door meesmerel1
#159428
Hoi,

ik denk dat je haar teveel voert en dat ze daarom zoveel ontlast. Misschien verteert ze de brokken ook niet goed.
Maar als je brokken wil blijven voeren (zeker jeukanuba), is dit misschien niet het juiste forum voor je. Hier worden nl. geen brokken gevoerd! Maar misschien heb je wel interesse in barf en compleet versvoer (wij vinden het stukken gezonder), dan kun je hier nog veel leren!

groetjes en succes!

Marije
Gebruikersavatar
Door Binno
#159434
Kim schreef: Mijn Engelse cockertje Lizzy van 9 weken poept en plast ontzettend veel.ze poept ongeveer 4x ! per dag een flinke hoop en ze plast ongeveer elke 2 uur behalve 's nachts.Ze heeft het er maar druk mee.Ze geeft wel aan dat ze iets wil maar vooral haar plasje kan ze zo te zien moeilijk ophouden.Ze drinkt ook erg veel naar mijn mening.Ik geef haar eukaneuba junoir medium brokken met lam en rijst.Kan het daar aan liggen?! Help!
Een pupje van 9 weken poept veel, zeker als je brokken geeft.... Dat ze ongeveer alle twee uur plast is ook normaal, ze kan dit nog niet zo lang ophouden.
Als je de pup op volledig versvoer zou zetten ipv brokken, zal je zien dat de hond al veel minder grote hoeveelheden poept. Ze zal waarschijnlijk ook veel minder gaan drinken omdat er al (vlees-)vocht in het versvoer zit. Het is trouwens sowieso veel gezonder dan brokken. Enkele merken van kompleet versvoer zijn Carnibest(http://www.carnibest.nl), Energique(http://www.energique.nl), Duck(http://www.ducknatuurvoeding.com), en je kan natuurlijk ook op deze site heeeeeeel veel informatie vinden over versvoer en BARF. Groetjes, ;)
Door Kim
#161016
Ik heb de oplossing gevonden in ander voer, nl Hill's science plan gecombineerd met vleesvoer.
Ze drinkt en plast nu véel minder en poept 3x per dag een gewone flinke hoop in plaats van 10 x een klein beetje.
Nu kan ze het ook veel beter ophouden en ze meld zich al wanneer ze eruit wil om iets te doen terwijl ik haar pas 2 dagen dit nieuwe voer geef.Ze vind dit voer ook nog eens veel lekkerder.Amazing wat ander voer kan doen!
bedankt voor jullie reakties allemaal!
Door Truus
#161017
Als je versvlees gaat voeren, zal het een heleboel schelen. En...het is ook nog veel gezonder voor je pup.
Lees eens hier op dit forum en je kunt alles vragen hoor!
Welkom trouwens ;)
Door Truus
#161021
Ik zou het versvlees niet mengen met brokken er moet minstens 8 uur tussen zitten. Je zou ook een dag versvlees kunnen geven en de andere dagan brokken. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn honden helemaal geen brokken meer krijgen. Welk versvleesvoer geef je?
Grts.Truus.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#161163
als ik het verschil tussen de ontlasting van de pups van mijn vriendin die brokken voert en mijn pups die vers eten .....je wilt het niet weten :o
Door Truus
#161164
sylvia schreef: als ik het verschil tussen de ontlasting van de pups van mijn vriendin die brokken voert en mijn pups die vers eten .....je wilt het niet weten :o
Nee..dat willen wij ook niet weten :-X ;D
Door Lupa
#161486
een pup van 9 weken poept en plas meer dan een volwassen hond, het is heel normaal dat ze om de 2 uur moeten plassen
Door Kim
#162698
Ik geef haar nu energique versvoer en dat gaat een stuk beter. De problemen met de stoelgang en het plassen zijn voorbij!
Begrijp me niet verkeerd ik weet dat een pup veel poept en plast maar Lizzy's ontlasting was zo dun dat het haar zó weg liep en ze dronk wel 5 bakjes water leeg op een dag en het is een flink bakje waar ze uit drinkt.ze dronk meer op een dag dan onze rottweiler van 5 en dat leek me toch niet helemaal pluis.dat is dus nu gebleken ik denk dat ze gewoon heel veel dorst heeft gehad van de brokjes.
Door Lizzy
#162701
Kim schreef: Ik geef haar nu energique versvoer en dat gaat een stuk beter. De problemen met de stoelgang en het plassen zijn voorbij!
Begrijp me niet verkeerd ik weet dat een pup veel poept en plast maar Lizzy's ontlasting was zo dun dat het haar zó weg liep en ze dronk wel 5 bakjes water leeg op een dag en het is een flink bakje waar ze uit drinkt.ze dronk meer op een dag dan onze rottweiler van 5 en dat leek me toch niet helemaal pluis.dat is dus nu gebleken ik denk dat ze gewoon heel veel dorst heeft gehad van de brokjes.
Nou, ik denk dat je gelijk hebt. Aangezien energique veel gezonder is als brokjes, denk ik dat je een goede beslissing hebt genomen. Ik weet het wel zeker eigenlijk, want jouw pup reageert goed!
Door tessa
#163516
Mijn shih tzu pup van tien weken krijgt 4 x per dag energique of carnibest en poept maat twee keer per dag en drinkt nauwelijks, ideaal!!, het hele nest heb ik groot gebracht op vers en af en toe dacht ik, jongens ga nu eens poepen, zo weinig ontlasting dat ik dacht dat ze verstopping hadden maar niets aan de hand hoor!.
Door jeanne
#163581
tessa schreef: Mijn shih tzu pup van tien weken krijgt 4 x per dag energique of carnibest en poept maat twee keer per dag en drinkt nauwelijks, ideaal!!, het hele nest heb ik groot gebracht op vers en af en toe dacht ik, jongens ga nu eens poepen, zo weinig ontlasting dat ik dacht dat ze verstopping hadden maar niets aan de hand hoor!.
Bes is meteen op het vlees overgegaan toen ze met 9 weken hier kwam, ze heeft nooit echt veel gedronken.
Sil daarentegen, die uit het asiel komt, die zoop wat af in het begin! En scheet bergen str*ont.
Maar nu drinkt ie stukken minder en de bergen zijn ook stukken kleiner ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door