Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gamble
#1593917
Rare dingen op de kin  :o. Eerst had ze wel jeuk aan de kin daarna een paar bultjes en nu wordt het wel erg. De fokker denkt krentenbaard. KAn er weinig foto's van vinden op internet jammer genoeg. De da kan er niet naar kijken zonder narcose want ze moet daar een muilkorf om omdat ze zo bang is daar. Ze krijgt nu 14 dagen antibiotica ook voor de ooronsteking gebruik nu al een week zalf voor in de oren maar het klapperen wordt erger lijkt wel. Ze heeft ook wat bultjes bij de vagina en de voetzooltjes zijn best rood. Ze wil overal likken,krabben of bijten.

Hier nog een foto's nu van de kin. Sorry hoor  :-[


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat de antibiotica snel helpt. Verder hou ik het goed schoon en droog. Maar het blijft bloeden en vocht uit komen  ::). Alles zit ook onder de bloedvlekken.
Laatst gewijzigd door Gamble op wo 21 apr 2010, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Gamble
#1593929
vanaalst schreef: heb je al eens bloed laten prikken, op allergieen?
volgens mij heb je een heftig allergische hond.....
Nee dat wou ik maar de dierenarts die wou kijken of de antibiotica zou werken zo niet gaan we kijken of het allergie is en dan wel waarvoor  ::). Onze andere hond heeft ook allergie maar die heeft dit niet. Het is bij hem heel anders maar iedere hond en allergie is natuurlijk anders. Ik denk er namelijk ook aan  :-\. Maar ja de da wil de kuur afwachten. Al ga ik niet 14 dagen zo zitten. Maar zou dit echt van allergie kunnen komen?
Door Eagan
#1593979
Ja zeker weten dat dit kan. Onze vorige hond kreeg op latere leeftijd zelfs ineens een allergie opzetten. (binnen 2 dagen zijn halve lijf vol)
Ook eerst rode vlekken en pusten en 2 dagen later scheurde zijn huid zelfs open. Wil niet zeggen dat dit het zelfde is he :o

Maar ik zou het wel even goed in de gaten houden dat het niet sneller verergert en vertrouw je het niet, meteen gaan bellen.

Groetjes Paul
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1593997
Kjell zijn kin heeft er ook zo uit gezien. Maar dat kwam niet zo snel opzetten, daar zijn weken overheen gegaan van het eerste plekje tot een hele kale kin.
Bij hem bleek het een allergie voor een glucosaminecomplex te zijn, maar dat heeft lang geduurd voordat ik daar achter was.
Het is nu weer mooi genezen alleen de haargroei wordt nooit meer wat ie was denk ik (bij hem is het maanden zo geweest  :-[)
Door Gamble
#1594250
anneke62 schreef: Kan het geen allergie zijn voor de antibiotica???
Nee want ze had het al daarvoor maar nu wordt het steeds erger  :-\. Net had ze weer diaree niet normaal echt water komt eruit gewoon. Vindt het maar zielig allemaal  :(
Door Gamble
#1594251
HannekeKjell schreef: Kjell zijn kin heeft er ook zo uit gezien. Maar dat kwam niet zo snel opzetten, daar zijn weken overheen gegaan van het eerste plekje tot een hele kale kin.
Bij hem bleek het een allergie voor een glucosaminecomplex te zijn, maar dat heeft lang geduurd voordat ik daar achter was.
Het is nu weer mooi genezen alleen de haargroei wordt nooit meer wat ie was denk ik (bij hem is het maanden zo geweest  :-[)
Dat is een goeie ze heeft sinds kort omdat ze aan de knie geopereerd is primeval en sindsdien is dit ook op gaan spelen. Misschien ishet wel door minder weerstand ofzo maar het kan idd ook zijn dat ze allegisch is voor iets wat in de primeval zit  :-\, Nooit aangdacht eigenlijk  :-[. Ga is kijken hoe ze het doet zonder.
Door Gamble
#1594489
Hitam schreef: Is dit allemaal begonnen na de operatie? Ik zou haar heel goed ontgiften.
Ja, dit is allemaal na de operatie begonnen  :(. Sorry domme vraag maar hoe ontgifig je een hond  :-[. Daarvoor had ze nergens last van behalve dan de knie  :-\.
Door Gamble
#1594494
vanaalst schreef: ze is vaak aan de diarree he, laat eens een ontlasting onderzoek doen..
balen he, als je nergens je vinger op kan leggen..
Ja iets irritanters s er niet want je kan haar zo moeilijk helpen als je niet weet wat het is. En ze heeft vaak diaree nu normaal nooit eigenlijk. Van de week ging het eindelijk beter met de diaree was nog zacht voor haar doen maar was niet koeienvlaai zeg maar. En vanaf gister heeft ze het heel erg. Kan denk ik ook van de antibiotica komen  ::). Dat had ze vorige keer ook van de antibiotica maar nu is het wel heel erg.

Vindt het vooral zielig voor haar normaal wil ze ook nooit in de bench en nu gaat ze er zelf veel inliggen. Hoop dat ik snel weet wat et is.
Door Stef@nie
#1594497
Gamble schreef: Ja, dit is allemaal na de operatie begonnen  :(. Sorry domme vraag maar hoe ontgifig je een hond  :-[. Daarvoor had ze nergens last van behalve dan de knie  :-\.
Dat kan op verschillende manieren, bijv. met groene leem, chlorella of Drainage Compositum
Door Gamble
#1594500
Stef@nie schreef: Dat kan op verschillende manieren, bijv. met groene leem, chlorella of Drainage Compositum
Bedankt zat al hier op het forum te zoeken maar kon het nergens vinden. Ben ook slecht in zoeken  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door