Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yazzie
#1593378
Ik heb al het één en ander opgezocht omtrent (beta)caroteen, maar kom er toch niet echt uit... Mijn honden barfen (uiteraard), alles okay maar mijn jongste hond is wat licht van kleur en het zou mooi zijn als het bruin wat dieper van kleur zou zijn. Kan dat echt door het toevoegen van (beta) caroteen en zo ja, heeft dit nog nadelen om dit te gaan toevoegen?
Door Benjy en Misty
#1593430
Ik weet dat ze het bij kanaries doen maar bij honden??? Een hond is natuurlijk heel wat groter dan een kanarie.
Door Exect
#1593483
hallo
caroteen zit in Wortelen en daar kan je iets meer van gaan geven voor de kleur maar dan Rood(dat geven ze aan canarie,s kleur vogels  ,,,en voor diepere kleuren  ,kan je meer  zeewier geven of kelp  , ik weet niet zeker maar  schijnt dat rodebiet is ook voor kleuren op te halen .
grt Henk te Thailand 
Door Nadia
#1593683
Hoe lang barf je al? Wat voor hond heb je? Hoe oud? en waar bestaat je menu uit?
Door yazzie
#1593801
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb Duitse herders; de hond waar het om gaat is 2,5 jaar oud en barft nu ruim een jaar. Bij Duitse herders wordt caroteen vaker gegeven om de bruine kleur dieper te krijgen, althans, in de showwereld. Hij heeft genoeg zwart pigment daar gaat het niet om, het gaat echt om het gedeelte wat bruin is. Het is de bedoeling om te gaan showen en keurmeesters geven nou eenmaal de voorkeur aan gitzwart/roestbruine Duitse herders. Ik ben geen fanatiekeling hoor, vandaar ook mijn vraag of het toevoegen van caroteen kwaad kan anders begin ik er sowieso niet aan. Bovendien heb ik geen idee of het nou echt zo goed werkt. Het werd als tip gegeven maar ik wil eerst weten of het kwaad zou kunnen om te gaan toevoegen.

Maar goed, menu bestaat uit bevleesd bot (50%), complete vis (5%), spiervlees (20%), pens (10%), divers orgaan (6%), lever (4%) en groentemix (5%). Het vlees is verdeeld over 12/13 diersoorten (kip, parelhoen, eend, kalkoen, patrijs, struisvogel, hert, haas, konijn, rund, paard, lam, geit) en zeg maar grofweg 3/4 deel gevogelte en wild en 1/4 deel boerderijdieren; vis bestaat uit zalm, makreel, sardientjes en panharing; groentemix is heel divers maar vrijwel altijd met knoflook, gemberwortel, peterselie, alfalfasprouts, zeekraal of lamsoor en waterkers (zomerseizoen); ook altijd knolgroente, een bladgroente en een koolgroente. Verder 3/4 eitjes per week, gedroogd zeewier, gedroogde brandnetelpuntjes, fijngemalen notenmix en pitten/zadenmix en zuivel.
Door Exect
#1593836
yazzie schreef: Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb Duitse herders; de hond waar het om gaat is 2,5 jaar oud en barft nu ruim een jaar. Bij Duitse herders wordt caroteen vaker gegeven om de bruine kleur dieper te krijgen, althans, in de showwereld. Hij heeft genoeg zwart pigment daar gaat het niet om, het gaat echt om het gedeelte wat bruin is. Het is de bedoeling om te gaan showen en keurmeesters geven nou eenmaal de voorkeur aan gitzwart/roestbruine Duitse herders. Ik ben geen fanatiekeling hoor, vandaar ook mijn vraag of het toevoegen van caroteen kwaad kan anders begin ik er sowieso niet aan. Bovendien heb ik geen idee of het nou echt zo goed werkt. Het werd als tip gegeven maar ik wil eerst weten of het kwaad zou kunnen om te gaan toevoegen.

Maar goed, menu bestaat uit bevleesd bot (50%), complete vis (5%), spiervlees (20%), pens (10%), divers orgaan (6%), lever (4%) en groentemix (5%). Het vlees is verdeeld over 12/13 diersoorten (kip, parelhoen, eend, kalkoen, patrijs, struisvogel, hert, haas, konijn, rund, paard, lam, geit) en zeg maar grofweg 3/4 deel gevogelte en wild en 1/4 deel boerderijdieren; vis bestaat uit zalm, makreel, sardientjes en panharing; groentemix is heel divers maar vrijwel altijd met knoflook, gemberwortel, peterselie, alfalfasprouts, zeekraal of lamsoor en waterkers (zomerseizoen); ook altijd knolgroente, een bladgroente en een koolgroente. Verder 3/4 eitjes per week, gedroogd zeewier, gedroogde brandnetelpuntjes, fijngemalen notenmix en pitten/zadenmix en zuivel.
hallO
ik zit/zat zelf al meer dan 23 jaar in dit wereldje en zover ik weet en daarom gaf ik ook de tip geef iets meer caroteen en kelp of zeewier dat is wat ze in e.d show wereld geven aan Dherder,s  , dit is natuurlijk er zijn er bij die geven een soortkleurstof geheim maar dat is gemich dus niet gezond maar ja jij bent niet fanatiek dus hou het gewoon . gt Henk te Thailand
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door