Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#1592263
ik maak ze zorgen,sascha eet erg slecht,met moeite krijg ik er zo'n 500 gram kvv per dag in
en dat is niet genoeg,ze is wat magertjes.
van barf hoeft ze niks te hebben,pens,eendennekken,kip, kopvlees daar draait ze haar kop voor weg,ten einde raad wat renske geprobeerd en daar heeft ze uit eindelijk een half bakje van op gegeten.
drinken doet ze normaal en ze wandeld graag.
vrijdag gaan we naar tannetje voor een check up en een algeheel bloed onderzoek,ik ben er niet gerust op,
hopelijk komen er geen schokkende dingen uit....
Door Nynke
#1592265
He getsie  :-\ :-X 
Wat at ze bij Danielle?  En waar at ze? In de groep of juist erbuiten? En bij jou ? Uit wat voor bak?
Door robbiekomvoor
#1592665
Nynke F schreef: He getsie  :-\ :-X 
Wat at ze bij Danielle?  En waar at ze? In de groep of juist erbuiten? En bij jou ? Uit wat voor bak?
kvv dacht ik.
ik geef het voer in een aluminium bak en met de hand,apart van de andere twee honden.
Door Anne in Zweden
#1593327
Tja, het is natuurlijk een oude, wijze dame met veel levenservaring. Misschien heeft ze op de politieschool geleerd dat ze geen rauwe dingen mag aannemen, i.v.m. boeven die de speurhond willen vergiftigen met een lekkere biefstuk?

Kun je het voer tijdelijk wat lekkerder maken door het bv. een uurtje in de droger te stoppen (als je die hebt)? Zeker met eendennekken en kip is dat geen probleem, en het maakt het misschien net even wat smakelijker. Of de kvv vermengen met een eitje/wat groenteprut/blikvisje? Of kefir of zo?

Hopelijk blijkt vrijdag dat alles goed is met ´r. Zou toch vervelend zijn als ze op d´r ouwe dag nog in een medische molen terechtkomt.

Sterkte en succes!
Door Cathelijn
#1593436
Misschien de overgang? Floor heeft de eerste drie dagen hier niets gegeten, maar kende het rauwe voer ook nog niet  :-\
Ik hoop dat het meevalt  :-*
Gebruikersavatar
Door kira
#1593564
De 1e x dat arie hier verbleef heeft ze een week niets gegeten, dus het zou heel goed stress vd overgang kunnen zijn
Door danielle1980
#1593600
jeetje schrik hier wel van, wilde je net nog mailen, volgende keer graag eerst even contact met mij graag, want nu zit ik echt in de stres :-X :-\

hier at ze juist heeeel goed, de eerste 2 a 3 weken niet.
ze kreeg brokken, halve grote bak vol en daarbij 500gram kvv.
dit 2x per dag
de brokken is ze dol, misschien moet je die erbij geven, ze lust de brok die ik hier heb staan van dr heel graag.
ze is ook gek op smuldier vlees compleet, pens wat minder.
bibi natuur vond ze ook lekker en carnibest eet ze ook, voornamelijk actief

barf moest ze hier ook niets van hebben.

ze is wel gewend dat ze s ochtends krijgt en de bak dan 2 uur blijft staan en daar doet ze dan ook 2 uur over.
zelfde s avonds ze eet die in de loop van de nacht leeg.

ze eet nooit alles in 1 keer op of wanneer je wilt.
Door Danny
#1593781
Zo te lezen in de reactie van Danielle, een dame die zich op haar "oude" dag niet zo veel laat vertellen.
Ze wil gewoon brokjes met vlees en wil daar de tijd voor krijgen geloof ik.
Ach ik zou daar niet zo moeilijk over doen bij haar.
Hoop dat ze vlot lekker gaat smikkelen!
Door robbiekomvoor
#1593879
danielle1980 schreef: jeetje schrik hier wel van, wilde je net nog mailen, volgende keer graag eerst even contact met mij graag, want nu zit ik echt in de stres :-X :-\

hier at ze juist heeeel goed, de eerste 2 a 3 weken niet.
ze kreeg brokken, halve grote bak vol en daarbij 500gram kvv.
dit 2x per dag
de brokken is ze dol, misschien moet je die erbij geven, ze lust de brok die ik hier heb staan van dr heel graag.
ze is ook gek op smuldier vlees compleet, pens wat minder.
bibi natuur vond ze ook lekker en carnibest eet ze ook, voornamelijk actief

barf moest ze hier ook niets van hebben.

ze is wel gewend dat ze s ochtends krijgt en de bak dan 2 uur blijft staan en daar doet ze dan ook 2 uur over.



zelfde s avonds ze eet die in de loop van de nacht leeg.

ze eet nooit alles in 1 keer op of wanneer je wilt.


ik had juist begrepen dat ze de brokken niet lustte,ook niet bij haar vorige eigenaar. ???
en ik wil haar liever geen brok geven.
hier krijgt ze 2 keer per dag en daar laat ze dan de helft van staan.
hoe dan ook,ik wil wel haar bloed na laten kijken,om zeker te weten dat er geen medische reden is. ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1593914
zou haar toch wel die brok geven, zeker in verband met verandering van de omgeving en dan ook nog verandering in haar eten..
wat kan jouw het nou schelen, brok met kvv, als ze maar gelukkig is!
Door danielle1980
#1593995
robbiekomvoor schreef: welk merk brok heb je danielle?
ze luste de brok niet die hun gaven nee,toen wilde ik meer afwisseling.
en kreeg ik andere.
bepaalde bonzo :-X lust ze en die ze nu had de laatste maand was ze dol op, even kijken welke dat is geen idee uit mn hoofd.
je kan komen halen als je wilt.

punt is ze wil gewoon eten wanneer zij wil eten dus hele dag door kleine beetjes en zo komt ze goed aan.

tja bij mij eten ze wat ze maar willen, als ze maar eten.
ze is ook dol op van die vieze gore hondenvlees bakjes :-X
Door diergedrag
#1594039
danielle1980 schreef: tja bij mij eten ze wat ze maar willen, als ze maar eten.
Hier sluit ik me bij aan, zeker bij een oudere hond of een hond die ondergewicht heeft. Als je van voer wilt veranderen met een lastige eter, probeer dat dan heel geleidelijk.
Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is om over een probleem met een hond die je hebt herplaatst, het eerst te lezen op een forum!
Door robbiekomvoor
#1594106
nou ja,ik heb er niet eens zo bij stil gestaan en het is zeer zeker niet zo bedoeld naar danielle toe,
ik ben gewoon een bezorgde honden moeder en
ik heb  het allerbeste met sascha voor!,
ze heeft net trouwens een halve rol bibi gegeten,misschien dat ze dan toch moest wennen de afgelopen dagen :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door