Hier kun je artikelen/informatie over BARF en/of versvlees posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie!

Moderator: Charlie Angel

Door Bika
#1249113
Ik wil even reageren op het feit dat sheba schrijft geen aardappelen te geven.
Toen wij met onze al volwassen whippet voor de 1e keer naar de renbaan gingen en hij 350 meter op volle snelheid rond ging had hij daarna een paar keer last van verzuring. Daarna ben ik gaan zoeken op internet en zag ik ergens dat aardappelen de zuurtegraad verhoogde. Dus hij kreeg elke dag 1 aardappel door zijn eten heen.
Na 3 weken dit gedaan te hebben weer naar de renbaan en hij had geen last meer van verzuring, nooit meer gehad.
Daarna kwam  ik iemand ook met een whippet tegen die hier ook last van had. Ik zei tegen hem geef de hond maar een aardappeltje per dag. Hij gedaan en ook geen last meer gehad.
Door yvette_van_alert
#1348457
Bika schreef: Ik wil even reageren op het feit dat sheba schrijft geen aardappelen te geven.
Toen wij met onze al volwassen whippet voor de 1e keer naar de renbaan gingen en hij 350 meter op volle snelheid rond ging had hij daarna een paar keer last van verzuring. Daarna ben ik gaan zoeken op internet en zag ik ergens dat aardappelen de zuurtegraad verhoogde. Dus hij kreeg elke dag 1 aardappel door zijn eten heen.
Na 3 weken dit gedaan te hebben weer naar de renbaan en hij had geen last meer van verzuring, nooit meer gehad.
Daarna kwam ik iemand ook met een whippet tegen die hier ook last van had. Ik zei tegen hem geef de hond maar een aardappeltje per dag. Hij gedaan en ook geen last meer gehad.
Geef je dan rauw of gekookte aardappel? Weet je toevallig of dit voor mensen ook werkt??? Ik heb veel spierproblemen waaronder dus veel verzuring en krampen.
Door Bika
#1349192
yvette_van_alert schreef: Geef je dan rauw of gekookte aardappel? Weet je toevallig of dit voor mensen ook werkt??? Ik heb veel spierproblemen waaronder dus veel verzuring en krampen.
Wij gaven ze gekookt.
Ik denk dat het voor mensen ook wel zal werken omdat dat ook een verhoging zal geven in de zuurtegraad.
Echter er zitten ook veel koolhydraten in dus als je die niet kan of mag hebben is dat natuurlijk ook te overwegen.
Door 202Spots
#1349593
Rauwe aardappel word niet gegeven omdat de uitlopers giftig zijn, ook kan de schil bespoten zijn om uitlopers te voorkomen.
Gekookte aardappel is niet giftig, en 'n tafelrestje aardappels kan gerust worden gegeven.
Door Honneponn
#1593442
202spots schreef: Rauwe zalm:
Rauwe zalm kan ook 'n bacterie bevatten,het is beter om de zalm 3 weken in te vriezen voordat het word gegeten.
Ik wou even wat zeggen over de uitleg van de rauwe zalm aangezien deze uitleg absoluut nergens op slaat.
Door een vlees/visproduct in de vriezer te duwen gaat de bacterie niet dood maar wordt de groei stilgelegd, welke weer hervat als de temperatuur gunstig wordt.
Dus of je nou de vis direct geeft of pas na 3 weken, de hoeveelheid bacterie is gelijk.
Door Suzanne
#1593869
Honneponn schreef: Ik wou even wat zeggen over de uitleg van de rauwe zalm aangezien deze uitleg absoluut nergens op slaat.
Door een vlees/visproduct in de vriezer te duwen gaat de bacterie niet dood maar wordt de groei stilgelegd, welke weer hervat als de temperatuur gunstig wordt.
Dus of je nou de vis direct geeft of pas na 3 weken, de hoeveelheid bacterie is gelijk.
Zo, da's een lekkere binnenkomer!
Of je nou gelijk hebt of niet, ik vind het wel netjes als je je eerst voorstelt voordat je zo'n bericht juist hier post. En een ondertekening van een berichtje vind ik eigenlijk ook altijd wel netjes.

Suzanne
Door Fido
#1594029
yvette_van_alert schreef: Geef je dan rauw of gekookte aardappel? Weet je toevallig of dit voor mensen ook werkt??? Ik heb veel spierproblemen waaronder dus veel verzuring en krampen.
Ja dat kan maar ik zou dan geen aardappel nemen ivm de koolhydraten maar meer groenten eten.
Vlees verzuurd en groenten maakt basisch. En zoals altijd, alles moet in evenwicht zijn.

Honden eten in verhouding veel meer vlees en veel minder groenten. Toch gaat het goed wat verzuring betreft voor het vlees eten. Wij geven onze honden ook botten te eten en daar zitten zat stoffen in die weer basisch zijn.
Door irmaa
#1594095
Honneponn schreef: Ik wou even wat zeggen over de uitleg van de rauwe zalm aangezien deze uitleg absoluut nergens op slaat.
Door een vlees/visproduct in de vriezer te duwen gaat de bacterie niet dood maar wordt de groei stilgelegd, welke weer hervat als de temperatuur gunstig wordt.
Dus of je nou de vis direct geeft of pas na 3 weken, de hoeveelheid bacterie is gelijk.
Volgens mij gaat het ook niet over een bacterie maar over een parasiet die doodgaat door invriezen,als je het hebt over schadelijkheid bij rauwe zalm oid (waarom je moet invriezen).
Maar er zijn mensen die daar beter een antwoord op kunnen geven dan ikke... (Lizzy enzo)
Gebruikersavatar
Door chooky
#1594101
SoLOmY schreef: Volgens mij gaat het ook niet over een bacterie maar over een parasiet die doodgaat door invriezen,als je het hebt over schadelijkheid bij rauwe zalm oid (waarom je moet invriezen).
Maar er zijn mensen die daar beter een antwoord op kunnen geven dan ikke... (Lizzy enzo)
Yep
parasiet --> dood in de vriezer
bacterie --> dood in het maagzuur
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1703422
chooky schreef: Yep
parasiet --> dood in de vriezer
bacterie --> dood in het maagzuur
:yes: klopt, waarschijnlijk is er per ongeluk bacterie getypt ipv parasiet wat er staat idd bacterie ::)

En over chocolade: dit heb ik ooit gekregen van een klasgenoot van mij die dat bij haar dierenartsenpraktijk (waar ze als assistente werkt) heeft uitgezocht:
Hierbij de hoeveelheden chocolade die een hond 'gemiddeld' kan hebben alvorens vergiftigingsverschijnselen te vertonen.Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.Misschien handig om te weten!

wit: 1000 gr per 10 kg/lg
melk: 750 gr per 10 kg/lg
puur: 200 gr per 10 kg/lg
puur 70% cacao: 100 gr per 10 kg/lg
Door Tato
#1705259
tip als je hond chocola of andere giftig eten heeft gegeten en je wilt ze laten braken; flinke schep zout in de bek geven!!
Dit moest ik van de dierenarts doen toen mijn hondjes mijn reuzen pure chocolade reep hadden gegeten, ik moest schep zout in bek doen en dan moeten ze binnen 10minuten braken, zoniet dan met spoed naar dierenarts.
het werkte, ze hebben alles maar dan ook alles eruit gekotst, warme chocovla!!! dus ook het zout kotsen ze eruit..
daarna dagje geen eten gegeven, maag tot rust laten komen.
(zowiezo altijd direkt dierenarts bellen natuurlijk)
Door Lizzy
#1705291
Tato schreef: tip als je hond chocola of andere giftig eten heeft gegeten en je wilt ze laten braken; flinke schep zout in de bek geven!!
Dit moest ik van de dierenarts doen toen mijn hondjes mijn reuzen pure chocolade reep hadden gegeten, ik moest schep zout in bek doen en dan moeten ze binnen 10minuten braken, zoniet dan met spoed naar dierenarts.
het werkte, ze hebben alles maar dan ook alles eruit gekotst, warme chocovla!!! dus ook het zout kotsen ze eruit..
daarna dagje geen eten gegeven, maag tot rust laten komen.
(zowiezo altijd direkt dierenarts bellen natuurlijk)
Doe dat maar niet, dat zout: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 996.0.html
Door mad_trapper
#1818622
Rauwe zalm:
Rauwe zalm kan ook 'n bacterie bevatten,het is beter om de zalm 3 weken in te vriezen voordat het word gegeten
In het gebied rond de pacific ocean word zowel door wolven als door honden, masaal veel rauwe zalm gegeten in de zomer en herfst

Rauwe aardappel kan voor de mens ook giftige dingen bevatten.
Daar zitten alcaloiden in.
Door 202Spots
#1824483
Honneponn schreef: Ik wou even wat zeggen over de uitleg van de rauwe zalm aangezien deze uitleg absoluut nergens op slaat.
Door een vlees/visproduct in de vriezer te duwen gaat de bacterie niet dood maar wordt de groei stilgelegd, welke weer hervat als de temperatuur gunstig wordt.
Dus of je nou de vis direct geeft of pas na 3 weken, de hoeveelheid bacterie is gelijk.
Oh jee...ik zie dit nu pas!! Je hebt helemaal gelijk hoor!!
En zoals er door anderen ook al is opgemerkt...
klopt, waarschijnlijk is er per ongeluk bacterie getypt ipv parasiet wat er staat idd bacterie
ik heb de twee idd door elkaar gehaald en bedoelde dan ook de parasites inplaats van bacterie...sorry voor de de verwarring! :-[
zie meer: http://www.itsfortheanimals.com/must_co ... r_dogs.htm
Ik kan het in de eerste bericht niet veranderen...weet niet of Lizzy dat kan doen?
In het gebied rond de pacific ocean word zowel door wolven als door honden, masaal veel rauwe zalm gegeten in de zomer en herfst
Rauwe aardappel kan voor de mens ook giftige dingen bevatten.
Daar zitten alcaloiden in.
Ik denk dat de beren meer zalm eten dan de wolf, en ik kan me moeilijk voorstellen dat er veel honden "masaal" zelf de zalm vangen.. :-\
En rauwe aardappels zijn alleen giftig wanneer de pieper groen is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Solanine
 Terug naar “Bibliotheek BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door