Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Exect
#1591447
Hallo
de vraag welk ik stel gaat over varkens vlees niet de/het gewone varken ,, nee het wildzwijn varken  , het is zo dat ik dat nu ook kan kopen in Thailand heb het vandaag ontdekt maar durfde het eigenlijk nog niet,,, kost wel een duitgeld zeg pff  wel heb ik nu 5 soorten ,,,,,,,eend /kip/rund /lam en nu  ook hert en evt dus als jullie denken ok wildzwijn en oja heb ook nog kwartel maar dat is eend toch valt daaronder?? + vis allerlij soorten .
GRT Henk te Thailand
Door Too
#1591579
Henk, je zult moeten uitzoeken of de ziekte Aujeszki ook in Thailand voorkomt varkens en zwijnen dragen dat bij zich en t is absoluut gevaarlijk voor honden!

Kwartel is overigens echt een andere diersoort dan eend, dus heb je nog een diersoort op je lijst
Door Anne in Zweden
#1591661
Ik zou het niet voeren... Zou geloof ik niet genoeg vertrouwen hebben in de autoriteiten, zelfs als die beweren dat Aujezky niet voorkomt in Thailand...
Maar vijf soorten is niet slecht, zeker als je er regelmatig een vet visje aan toevoegt! En kwartel is niet hetzelfde als eend - heb tenminste nog nooit een kwartel zien zwemmen! :P - dus dat is ook weer een soort erbij.
Door Netty
#1591677
ik zou ze nooit wild zwijn voeren, ik heb het ook nooit gedaan, die vreten alles wat voor hun snuffert komt :-X
je zou wel karbau kunnen geven.
heb je bij jou veel aanvoer van vlees?
mijn dierenarts daar vertelde dat ik ze niet teveel rund moest geven, daar bleef de hitte te lang van in haar lijf..............maar dat zeiden ze ook soms over mensen eten :P
ik moest in Maleisie stoppen omdat de toevoer te weing en eenzijdig was.
mevrouw ( mijn teckel) lustte alleen nog maar kip, kip en nog eens kip
en af en toe rund...........vis werd niet aangeraakt, dat bliefde ze niet, knaagde liever een bak brokken weg >:(
ik ben op het laatst gedeeltelijk over gestapt op barf met brokken omdat ik geen groente, fruit of zuivel naar binnen kreeg.
waar zit je in Thailand?
Door Exect
#1591900
Hallo
bedankt voor de inf van jullie .  over de wildzwijn dus dat laat ik dan maar  gelukkig ook hahah kost 25 euro i kilo
Even een antwoord op de vraag toevoer van vlees   . 1 alleen op de markt  (en) gewoon kip van alles . varken die geef ik niet , rund van alles  , en op mijj bestelling eend en kwartel , ja en vissoorten in over vloed Maar omdat ik via een kennis met makro pas daar terecht bent gekomen hebben ze daar enorme hoeveel heden soorten  dus de lam en hert en ja ik geef dat nog niet maar soort grote schildpadden,en groet kikkers En ja ik moet nog verder goed kijken want ik meer gezien , maar ja nu he de prijzen pffff .buiten dan kip en rund ?? is alles heel duur op het gebied appart vlees,,,, dit vlees is alleen voor de restaurant,s weg gelegd een Thai kan dit onmogelijk voor eigen consumptie  kopen , mijn gezin verklaard mij voorgek  zelfs de kids staren met grote ogen als ik een stuk biefstuk geef hah dit lusten ze zelf veel te graag   :D(ze krijgen het ook he de kids )) ::)
hahaahah wat ik uitgeef aan geld voor mijn honden  pff moet een normale arbeider  een maand voor werken  :-[.

Ik woon aan de kust Chonburi  Bangsaen 3minuten van het strand en  80 Kilo van Bangkok .


Grt Henk te Thai;and
Laatst gewijzigd door Exect op di 20 apr 2010, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1592326
ik zou geen schildpaddenvlees voeren ivm beschermde diersoort en kikkers lijkt me ook geen voedsel voor honden.
enne hier krijgen ze van mij echt geen biefstuk hoor.. veel te luxe.
Door Exect
#1593140
Aquillo schreef: ik zou geen schildpaddenvlees voeren ivm beschermde diersoort en kikkers lijkt me ook geen voedsel voor honden.
enne hier krijgen ze van mij echt geen biefstuk hoor.. veel te luxe.
Hallo
wat betreft beschermediersoort is dat of geld dat voor europa dan ?? hier ligt het in e,d scapekoelruimte,s het schildpadden vlees en ook de kikkers liggen er naast , Hhah nu heb ik weer een voordeel en jij moet dat ook weten eh ahah de Thai daar maakt het in prijs niets uit of je nou een kilo orgaan /pens of zo koopt van de rund of biefstuk het kost gewoon hetzelfde dus geef ik biefstuk  liever dan afsnijzels  eeerlijk Pens is heel duur in vergelijking Holland

als je wil kan je kijken bij topic wat kost barf ik heb daar wat prijzen neeeeergezet wat ik zoal kwijt bentIN THAILANd  volgens Thaise begrippen ,,,,,en omdat ik heel lux vleees ook voor Thaise begrippen voer,,,,,, ben ik veel geld kwijt maar achhh ze lusten het zo graag dussssssssssss heb nu al 6 soorten ik blijf zoeken , Maar jij zal ook geen wildzwijnvoeren??
grt Henk et Thailand 
Door Netty
#1593141
Henk, kan jij in Thailand wel aan vuile pens komen , of is het ook stralend wit en klaar voor cosumptie?
hebben jullie daar geen Cold Storage?
ik kocht daar wel geiten of schapenvlees, en lam uit Australie kon ik daar diepvries kopen.
ik gaf mijn hond ook biefstuk en vaak een lekkere runderlap, mager vlees voor een bespottelijk lage prijs.........

is het waar je woont zuidelijk of in de buurt van Pataya?
je hebt net het regenseizoen achter de rug............zal wel broeierig zijn nu ;)
Door Exect
#1593142
Netty schreef: Henk, kan jij in Thailand wel aan vuile pens komen , of is het ook stralend wit en klaar voor cosumptie?
hebben jullie daar geen Cold Storage?
ik kocht daar wel geiten of schapenvlees, en lam uit Australie kon ik daar diepvries kopen.
ik gaf mijn hond ook biefstuk en vaak een lekkere runderlap, mager vlees voor een bespottelijk lage prijs.........

is het waar je woont zuidelijk of in de buurt van Pataya?
je hebt net het regenseizoen achter de rug............zal wel broeierig zijn nu ;)
hahhah vuile pens  ja wel ,,,eten de thai te graag zelf ook he  really
Geitvolwassen,, heb ik nog niet gezien wel lam ook diepvries ,,  kost wel een beetje veel maar jaaaaaaaa en nu heb ik ook al hert en kwarteltjes maar die zijn per 5 stuks  en eigenlijk verboden ook ,,,,,, heb nu ook struisvogel ontdekt en grote kwartels zo zien ze er uit tenmintse maar alles zo ongelooflijk prijzig  kijk dat vlees exclusief eten de rijke alleen in restaurants  ,,, rund is niet goedkoop  meer 5 euro kilo maar dan ook alles eh ook orgaan, maar o.k in vergelijking dan weer wel Nederland ' Bangsaen is e,d badplaats voor de Thai weinig toeristen alleen personen getrouwd of  samenwoned met een Thai leef hier  48 kilo van Pattaya . erg mooi hier . grt Henk te Thailand  Ps het is vol zomer nu hier 40 graden elkedag  .
Laatst gewijzigd door Exect op wo 21 apr 2010, 05:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Netty
#1596141
Exect schreef: hahhah vuile pens  ja wel ,,,eten de thai te graag zelf ook he  really
Geitvolwassen,, heb ik nog niet gezien wel lam ook diepvries ,,  kost wel een beetje veel maar jaaaaaaaa en nu heb ik ook al hert en kwarteltjes maar die zijn per 5 stuks  en eigenlijk verboden ook ,,,,,, heb nu ook struisvogel ontdekt en grote kwartels zo zien ze er uit tenmintse maar alles zo ongelooflijk prijzig  kijk dat vlees exclusief eten de rijke alleen in restaurants  ,,, rund is niet goedkoop  meer 5 euro kilo maar dan ook alles eh ook orgaan, maar o.k in vergelijking dan weer wel Nederland ' Bangsaen is e,d badplaats voor de Thai weinig toeristen alleen personen getrouwd of  samenwoned met een Thai leef hier  48 kilo van Pattaya . erg mooi hier . grt Henk te Thailand  Ps het is vol zomer nu hier 40 graden elkedag  .
vuile pens zullen ze wel niet eten, schoongemaakte pens wel, vandaar mijn vraag kan je aan VUILE pens komen........
in Maleisie had je vollop geiten daar was dus best redelijk aan te komen, maar mijn hond vond het niet lekker.
lam was ook niet goedkoop, maar voor de verrandering een keertje vond ik niet erg, maar ook dat verveelde snel, struisvogels waren soms aanwezig en kwartels ook........
ik weet hoe Azie eruit ziet ;) kan me ongeveer voorstellen hoe je woont 8)
en dat het zomer is weet ik ook met welke temperaturen..........en nu ook vollop bloemen, na de regentijd is het prachtig in de natuur.
voor nu groeten uit Singapore, het is hier ook lekker warm :P
Door Exect
#1596559
Netty schreef: vuile pens zullen ze wel niet eten, schoongemaakte pens wel, vandaar mijn vraag kan je aan VUILE pens komen........
in Maleisie had je vollop geiten daar was dus best redelijk aan te komen, maar mijn hond vond het niet lekker.
lam was ook niet goedkoop, maar voor de verrandering een keertje vond ik niet erg, maar ook dat verveelde snel, struisvogels waren soms aanwezig en kwartels ook........
ik weet hoe Azie eruit ziet ;) kan me ongeveer voorstellen hoe je woont 8)
en dat het zomer is weet ik ook met welke temperaturen..........en nu ook vollop bloemen, na de regentijd is het prachtig in de natuur.
voor nu groeten uit Singapore, het is hier ook lekker warm :P
NEEEEEEEEEEEEE really vuile pens eten ze als je het eet is net een hap,zand reallyyyyyyyyy ,,, ze bakken het met veel pepers en een geplukte soort groente de jonge scheuten van een plant , geloof mij heb het 1 keer geprobeerd maaar pffffffffffff .  grt Henk et Thailand
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1596589
Exect schreef: Hallo
wat betreft beschermediersoort is dat of geld dat voor europa dan ?? hier ligt het in e,d scapekoelruimte,s het schildpadden vlees en ook de kikkers liggen er naast , Hhah nu heb ik weer een voordeel en jij moet dat ook weten eh ahah de Thai daar maakt het in prijs niets uit of je nou een kilo orgaan /pens of zo koopt van de rund of biefstuk het kost gewoon hetzelfde dus geef ik biefstuk  liever dan afsnijzels  eeerlijk Pens is heel duur in vergelijking Holland

als je wil kan je kijken bij topic wat kost barf ik heb daar wat prijzen neeeeergezet wat ik zoal kwijt bentIN THAILANd  volgens Thaise begrippen ,,,,,en omdat ik heel lux vleees ook voor Thaise begrippen voer,,,,,, ben ik veel geld kwijt maar achhh ze lusten het zo graag dussssssssssss heb nu al 6 soorten ik blijf zoeken , Maar jij zal ook geen wildzwijnvoeren??
grt Henk et Thailand 
goed ik ga naar die topic.. maar nee ik zou zelf absoluut geen wild zwijn voeren. Ik vind het risico gewoon te groot voor de hond. Er hoeft er maar een tussen te zitten die besmet is en je hond is dood. En dat vind ik het niet waard
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door