Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eagan
#1589034
Zoals sommige weten zijn we nog in een startend stadium van barfen.

Nu hebben we van de polier gehoord dat kippenlever diarree kan veroorzaken. Klopt dit?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1589036
Lever is idd laxerend als je dat enkel geeft, alhoewel niet alle honden daar last van hebben. Alle orgaan trouwens.
Meestal geef je maar klein beetje lever met wat vleesbot (wat weer meer stoppend is) en zo blijft het mooi in balans ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1589083
Eagan schreef: Thanks voor antwoord. Je zoekt dus naar de balans.

Groetjes
even kijken wat je hond kan hebben. Hier gaan er 2 van de 4 aan de race als ik alleen orgaan geef. Nu verdeel ik de orgaanmaaltijd (ook pens) over 2 keer met wat bot erbij. En dat gaat beter ;)
Door Hertog
#1589216
Hier hangt het nog van het soort orgaan af ook. Hart en pens geven geen bijzonderheden. Lever en nier wel. Die geef ik dus in combi met vlees bot of nekjes/strotje.
Door Lizzy
#1589900
Ik voer het ook in combinatie met iets van vleesbot. En ik heb ook wel gemerkt dat een hond die lang/altijd al barf eet, minder gevoelig is voor dit soort dingen (laxerend voedsel) dan honden die net over zijn geschakeld. En, een beetje wat dunnere ontlasting is echt geen probleem hoor!
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1592730
;)je kunt beginnen met een orgaanpakketje van kippenmaag,kippenlever en kippenhart samen met een paar vleugeltjes. Heb je direct een mooi samengestelde maaltijd
Door Nadia
#1592913
Nu geef ik zelf niet heel graag kippenlever, ivm de grote afvoer van antibiotica dat erin kan zitten.
Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Ik geef liever van lam oid.
Door Paula1976
#1592989
Gewone kippenlever gaf bij mijn vorige hond diarree, nadat ik was overgeschakeld op biologische runderlever had ze nergens last meer van. De lever is natuurlijk een vuilnisvat van zooi en een biologische lever zal ongetwijfeld "schoner" zijn dan 1 van de bio industrie.

Tico heeft meteen biologische runderlever gehad en nooit diarree gehad naderhand. Ook krijgt hij het niet altijd met bot, soms ook met vlees.

Gelukkig reageert hij eigenlijk overal heel goed op en heeft hij zelden diarree of het tegenovergestelde.
Door Nadia
#1593005
Biologisch is voor mij niet te betalen. (helaas). Maar mocht het wel zo zijn, dan is nier en lever het eerste wat ik biologisch zal gaan halen!
Door Paula1976
#1593022
Tja, Tico krijgt 30 gram per week en 500 gram kost € 2,65 en daar doe ik dan 16 weken mee, dus das te overzien!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door