Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Janneke-Britt
#1592934
Een vriendin van mij heeft een westie die erg mager is.
Hij is kerngezond maar wil niet dikker worden

Nu is ze op mijn advies overgestapt naar versvoer ( kreeg altijd rc )
Ze geeft nu duck/carnibest.
Maar hoeveel geef je dan zo,n hond.
Geef je wat op de verpakking staat dus in het geval van duck 1 schijf voor 5 kg lichaamsgewicht
of geef je hem wat meer
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1592966
Ik zou 'm in eerste wat meer geven dan de aanbevolen hoeveelheid. Kijken hoe dat uitpakt en dan eventueel bijstellen naar boven of beneden.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1592969
Ik zou meer voeren. De ene hond doet het goed op 2% maar een andere heeft misschien wel 4% nodig.
Als ie nu echt te mager is zou ik beginnen met 3-4% van zijn lichaamsgewicht en als ie daarmee op gewicht gekomen is weer afbouwen tot het punt dat ie niet meer aankomt maar ook niet afvalt.

Kijken en voelen is belangrijker dan wat op een verpakking staat  :)
Door Nadia
#1593017
Een hond die van brok afkomt moet sowieso wennen aan een koolhydraat arm dieet. Waardoor ze in eerst instantie zullen afvallen. Dus idd wat meer voeren. Maar ook, een KVV vliegt door het spijsverteringskanaal. Liever zelf samenstellen.
Door orinake
#1593308
geef gerust wat meer. Je moet naar de hond kijken.
Ik heb hier 4 honden op een verschillend percentage staan.
Elke hond is uniek.
Gewoon starten met bvb 5% van het lichaamsgewicht, komt hij e snel bij, iets zakken, komt hij niet bij: iets verhogen.
Door Ria29
#1593397
[quote="Nadia"]
Een hond die van brok afkomt moet sowieso wennen aan een koolhydraat arm dieet. Waardoor ze in eerst instantie zullen afvallen. Dus idd wat meer voeren. Maar ook, een KVV vliegt door het spijsverteringskanaal. Liever zelf samenstellen.
[/quote]

dit soort opmerkingen vind ik toch ongepast, je kunt dan 100% voorstander zijn van barfen, als iemand gekozen heeft voor KVV, laat hem dan in zijn waarde en help hem hiermee

voor iemand die net begint is het vrij lastig om zelf samen te stellen

_______________

mijn hond was ook te mager, vel over been en ik heb hem in eerste instantie meer gegeven dan de 2%
het uiteindelijke gewicht van mijn hond is 20,5 kilo en ik gaf hem in het begin 800 gram en dus rond de 4%, het aankomen ging eigenlijk vrij snel
ik verdeelde de hoeveelheid in 2 porties ('s morgens en eind van de middag), ik heb alleen maar smuldier compleet gevoerd

succes
Door bloemetje
#1593434
Kleine hondjes eten vaak zowiezo meer als 2% van hun lichaamsgewicht. Mijn Danny weegt bijv 10 kg en eet per dag 300 gram Carnibest, anders word ie te mager.
Door Nadia
#1593506
Ria waarom is dat ongepast?? Ik geef gewoon een tip, een feit beter gezegd.
Ik weet dat het in het begin moeilijk is om zelf samen te stellen. Lees mijn berichten maar op het forum, je lacht je rot. Ik was zo onzeker als de pest.

Ik ben ook begonnen met KVV en heb er helemaaaal niks op tegen. Als wij straks op vakantie gaan heb ik het geluk dat mijn schoonouders gewoon willen barfen, anders had Kain ook voor die 2 weken KVV gekregen.

Dus, ik laat de topicstarter ook in zijn waarde, ik zeg alleen dat het moeilijk kan zijn om een hond op KVV aan te laten komen. Hoeft niet natuurlijk, maar wanneer een hond aanleg heeft om mager te zijn, dan loop je dit risico wel sneller.
Dus ik heb niet gezegd dat KVV slecht is, of dat de persoon slecht bezig is. Alleen dat KVV snel verteerd en dat dan een betere optie zou zijn om het zelf samen te stellen.

Aan de TS: Hoe oud is de hond? Als hij in princiepe uitgegroeid is dan moet je kijken naar het IDEALE gewicht. Veel mensen geven dan bijvoorbeeld 5% van het HUIDIGE gewicht. Maar geef dan eens 3% van het ideale gewicht, dus wat de hond zou moeten wegen. Wellicht kom je dan alsnog op een grotere hoeveelheid wat je per dag moet voeren.

Je voert twee merken KVV, das prima. Maar als de hond het nie goed doet, kijk dan om te switchen naar een ander KVV. Kain hield altijd honger na de CB. Terwijl hij op smuldier (meer) volgegeten was. (al dat ik betwijfel of Kain ooit echt verzadigd is ;)
Door Helma
#1593508
Ook mijn Chester was te mager.
Ik ben ik gewoon bijna het dubbele gaan geven van wat hij normaal kreeg.
Omdat hij wel een lastige eter is, was ik benieuwd of hij het allemaal wel op at, maar ja hoor!
En in een paar weken tijd is hij prachtig bijgekomen.
Nu heb ik het ietsje geminderd en blijft hij prachtig op gewicht.
Dus, opvoeren die handel.
Wanneer hij (te) dik dreigt te worden, kun je altijd nog weer minderen.

Succes he!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door