Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yada
#1590842
ik voer sinds een maandje haaksbarf, kip en rund laat ik weg ivm allergie.

ik voer nog wel paard, geit, lam, zalm, konijn en eend.
deze zijn 55 % spiervlees, 15 % orgaan, 15 % bot en 15 % groentenmix      konijn en zalm zijn complete dieren met 15 % groentemix

hoe kan je dit t beste vormgeven in een week?  is het bv slim om die 6 soorten gewoon te bijven combineren en dan 1x extra eend erbij omdat ik geen kip meer geef?
of nog andere hints/tips omtrent dit?

bvd!
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1592714
je zou ook kalkoen en parelhoen in je menu kunnen opnemen. En dat eens in de zoveel tijd afwisselen met eend, duif, gans etc konijn zou je ook kunnen afwisselen met haas.
Door ulla
#1593846
Aquillo schreef: je zou ook kalkoen en parelhoen in je menu kunnen opnemen. En dat eens in de zoveel tijd afwisselen met eend, duif, gans etc konijn zou je ook kunnen afwisselen met haas.
Ze voert Haaks Barf Cynthia. :biggrin2:
Door Emmanuelle
#1594005
Ik denk dat Cynthia zich vergist omdat de topic volgens mij op de verkeerde plaats staat.
Ze staat onder 'Barf' terwijl Haaks Barf een kvv is.

Maar om eventjes op de vraag terug te komen. Ik zou gewoon elke dag wat anders geven, en alle soorten zoveel mogelijk afwisselen.
Als het mogelijk is dus elke dag wat anders.
De ene dag konijn, dag nadien paard, dag daarna rund, dag daarna zalm, dag daarna geit, dag daarna eend, ...
En als je alles gehad hebt weer van voorafaan. Hier krijgen ze ook haaks barf (gecombineerd met barf) en ik geef gewoon elke dag wat anders.  Op 1 dag is een kg niet op dus dat overschotje gaat dan naar de dag nadien.
Hoe meer afwisseling, hoe beter  ;)
Laatst gewijzigd door Emmanuelle op wo 21 apr 2010, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door