Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1591858
Eigenlijk ben ik me in voeding gaan verdiepen omdat DJ al sinds dat wij hem hebben zich veel krabt. 1,5 jaar geleden eerst met (wat ik toen nog dacht) een goede graanvrije brok begonnen en daarnaast een homeopatische behandeling na toepassing van bioresonantie. Hij is een tijdje klachtenvrij geweest, hierna keerden de klachten weer terug en zijn we weer naar de homeopaat geweest, hetzelfde traject weer en weer druppels gekregen (dit keer anders en minder frequent toedienen), dit heeft niet geholpen. Sinds ongeveer 3/4 jaar krijgen de honden hier vers, ik hoopte dat het probleem hiermee zou verdwijnen, dat doet het tot nu toe nog niet. Hij heeft wel 7 jaar brok gegeten, dus ik weet niet of hij misschien nog steeds aan het ontgiften zou kunnen zijn.

Daarna in contact gekomen met een leerling homeopaat die DJ als casusdier heeft behandeld, DJ heeft ook chronische oorontsteking en dit lijkt wel beter te gaan. Maar wederom blijft de jeuk aanhouden, wel iets minder. Hij kreeg tuberculinum, pulsatilla, sulphur en rhustoxicodendron (hij heeft ook artrose). Omdat al deze behandelingen natuurlijk ook niet gratis zijn wilden we het eens een tijdje proberen zonder de middelen (voor de artrose krijgt hij inmiddels Corta RX) en hij krijgt grotendeels barf en af en toe nog kvv zonder toevoegingen.

Het krabben blijft, hij heeft geen rode huid, geen kale plekken, geen schilfers. DJ is verder een fitte hond ondanks zijn artrose en zijn vacht glimt en wordt steeds mooier sinds het versvoeren, hij is vrolijk en speels (hij is 8 jaar). Hij krabt zich vooral onder zijn buik en achter zijn voorpoten, bij de oksels ongeveer. Zelfs tijdens de wandeling gaat hij er even voor zitten, ik zie geen relatie met bepaalde vleessoorten. Zou het ook een nierprobleem kunnen zijn? Of is dat alleen bij mensen dat die er jeuk van kunnen krijgen?

Een heel verhaal, ik hoop dat er genoeg info in staat ;). Heeft iemand misschien een idee? Het zit me toch niet lekker :(.
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op ma 19 apr 2010, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Stef@nie
#1592142
Ik herken een beetje het verhaal van Maxi erin: jeuk, geen kale plekken of schilfers, glimmende vacht, chronische oorontsteking... En Maxi heeft niet zo lang brokken gegeten en staat al zo'n 4 jaar op barf. We hebben ook al een hele homeopathische behandeling gevolgd (en de nodige middelen uit de reguliere diergeneeskunde) en volgen momenteel een bioresonantiebehandeling. Bij de reguliere dierenarts is ze nog getest op atopie en die test was positief. Een eliminatiedieet leverde niets op. Uit de bioresonantie resultaten blijkt dat Maxi vooral niet tegen alle antibiotica kan en niet tegen vaccinaties en daar wordt ze nu dus voor behandeld.

Heb je al eens een eliminatiedieet gedaan om een evt. voedselallergie uit te sluiten? Is DJ al eens getest op andere allergieën? Jeuk is natuurlijk een enorm lastig probleem. Het kan zoveel lichamelijk oorzaken hebben. Het zou ook psychisch kunnen zijn. Ik weet uit eigen ervaring dat je er echt wanhopig van kan worden als niets lijkt te helpen :( .
Door DJ_Doerak_Tucker
#1592399
De homeopaat die ook een bioresontie behandeling erbij deed vertelde me ook dat DJ gevoelig is voor entingen, hij is nu een dik jaar niet meer geënt. Hij heeft wel in een korte periode een aantal operaties gehad, ook antibiotica dus. Dit is wel al met al zeker een jaar geleden voor het laatst gebeurd.

O ja, ik ben iets vergeten te melden: Toen het goed ging met DJ, na de eerste keer bioresonanties en en toedienen van bepaalde druppels ben ik na een tijdje Prac-tic, een anti-teken middel, gaan gebruiken. Vanaf toen is het weer mis, hij kreeg een rode vacht rond de bek en tussen de poten en begon weer te krabben. Mij is verteld dat dit een reactie is op het uit het lichaam werken van de gifstoffen. Nu gebruik ik helemaal geen chemische troep meer op de honden.

Een eliminatiedieet is ook iets waar ik aan zit te denken om toch dingen uit te sluiten, dit heb ik dus nog niet gedaan. Verder dan de homeopatische behandelingen zijn er geen tests uitgevoerd. Ik wist niet was atopie was, maar dat heb ik even opgezocht ;), weer wat wijzer. Ik ga even uitzoeken wat DJ nog nooit gegeten heeft en kijken of ik daar aan kan komen. Hoe lang moet DJ dit eliminatiedieet volgen?
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op di 20 apr 2010, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Greece
#1592538
Is DJ na de operaties opnieuw "doorgemeten"? Want er kan ook slecht gereageerd worden op narcosestoffen.
En een reactie op de Prac-tic kan ook nog. Is daar ook nog naar gekeken?
Een eliminatiedieet moet minimaal 6 weken gevolgd worden.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1592562
Is DJ na de operaties opnieuw "doorgemeten"? Want er kan ook slecht gereageerd worden op narcosestoffen.
En een reactie op de Prac-tic kan ook nog. Is daar ook nog naar gekeken?
Een eliminatiedieet moet minimaal 6 weken gevolgd worden.
Vergeten te melden inderdaad, DJ is doorgemeten na de operaties en ook nog een keer na het gebruik destijds van de Prac-tic, hieruit kwam dus ook naar voren dat hij daar sterk op reageerde. Morgen komt er iemand om DJ een acupunctuur behandeling te geven voor zijn artrose, ik heb zelf ook sterk het idee dat hij gewoon (nog) niet in balans is zowel geestelijk als lichamelijk, dat er net nog even iets nodig is om hem verder te helpen zeg maar. Ik ga haar vragen of ze dit ook doormiddel van acupunctuur kan doen, ik heb hier wel over gelezen. Wie niet waagt wie niet wint.
Door Greece
#1592580
DJ en Doerak schreef: Vergeten te melden inderdaad, DJ is doorgemeten na de operaties en ook nog een keer na het gebruik destijds van de Prac-tic, hieruit kwam dus ook naar voren dat hij daar sterk op reageerde. Morgen komt er iemand om DJ een acupunctuur behandeling te geven voor zijn artrose, ik heb zelf ook sterk het idee dat hij gewoon (nog) niet in balans is zowel geestelijk als lichamelijk, dat er net nog even iets nodig is om hem verder te helpen zeg maar. Ik ga haar vragen of ze dit ook doormiddel van acupunctuur kan doen, ik heb hier wel over gelezen. Wie niet waagt wie niet wint.
Is daar dan nog wat mee gedaan...
Door DJ_Doerak_Tucker
#1592650
Ja, lymfomyosot ter ontgifting en natuurlijk niet meer toedienen! Ook moesten we hiernaast 2 weken elke dag een druppel bicom-olie in zijn nek doen op de plek waar we dat ook met de pipetjes prac-tic deden. Ter stimulatie van het lichaam o.i.d, weet het niet meer helemaal precies. Hiernaast kreeg hij ook nog andere middelen, er is toen zeker iets gedaan. Alleen zag ik na lange tijd toedienen niet de verbetering die ik de eerste keer wel heb gezien. Toen kwamen wij een andere (leerling, laatste jaar)homeopaat tegen, die onder supervisie van Hildegard Dijkgraaf werkt en zijn we hiermee verder gegaan. Intussen dik een jaar verder zonder resultaat op artrose en jeukgebied.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1592831
is toen ook het voer doorgemeten?
Ja, dit was niet belastend. Hij heeft trouwens een tarwe allergie, ook uit de meting gebleken (er komt steeds meer informatie bovenborrelen :)). Ik voerde hem toen dog lovers gold, een brok met als enige graan bruine rijst.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1594178
Ja, deze had ik ook gevonden. Bedankt voor het meedenken! We gaan het in ieder geval overwegen. De acupunctuur behandeling van vandaag lijkt trouwens wel aan te slaan, ben daar erg blij mee!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door