Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bascha
#1592438
Jaaaaaa, hij is er. de droogmachine. Nu kan ik gaan drogen voor de gezonde tractaties voor mijn puppemeisje.
maaaaaaar, eigenlijk weet ik maar een paar dingen die ik kan drogen er zijn er vast veel meer. wat drogen jullie allemaal voor de barfende honden/katten?

Antoinette
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1592505
vlees , ( wit)vis , groente , fruit , kruiden ( laatste 3 voor mezelf  :biggrin2:)
eigelijk alle vlees  waar bijna/geen vet aan zit ;)

kipfilet , hartjes en lever zijn eigelijk t gemakkelijkste om te proberen  :) voor de 1e keer !
Laatst gewijzigd door lauraV op di 20 apr 2010, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1592567
mettrop schreef: kippenekjes, kunnen die erin?
Ja hoor  :)

Ik droog diverse soorten vlees, luchtpijp, long, lever, hart en eendennekken.
Van gemalen vlees maak ik soms kleine gedroogde balletjes of hamburgertjes.
Pens kan ook nog, maar dat heb ik nog nooit gedaan.

Veel plezier ermee!
Door Linda & Kay
#1592620
Kay is gek op gedroogde pens! Daar maak ik lapjes van en dat kraakt dan net als chips. Houd er wel rekening mee dat het vreselijk stinkt! Haha!

Verder kan je echt van alles drogen. Verschillende soorten orgaan, long vind ik altijd wel handig, zit lekker weinig calorieen in.
En qua spiervlees kan ook van alles, als het maar niet heel erg vet is.

Kippennekken heb ik ook wel eens gedroogd. Duurt wel heel erg lang! Halverwege heb ik met een scherp mes even de vette randjes eraf geschraapt, toen ging het iets sneller.
Door Paula1976
#1593003
Ik heb zoal gedroogd: kippenmaagjes, kipfilet, kalkoenfilet, luchtpijp, slokdarm, longen, pens.

En niet in te grote stukken, dat duurt enorm veel langer en inderdaad zo min mogelijk vet eraan.

Gewoon lekker gaan proberen!

Suc6 ermee!
Door Metaldog
#1593111
Ik heb van de week ongeveer 5 kilo kabeljauw gedroogd. Gewoon filetjes, die had ik nog over en zijn heel goed gelukt. (Beetje jammer dat mijn poedel pup daarvan bijna 2 kilo te pakken heeft gekregen >:(). Kippennekken  gaan ook goed. Kalkoennekken wat minder omdat die zo dik zijn, die doe ik altijd gewoon in de oven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door