Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#1592121
hallo allemaal,

Heb hier twee streepjes al tijden op een deel KVV en de andere zeker aan de BARF.

Nu weer de moed verzameld en met de oudste hond 7 jaar toch weer gaan BARFEN,. althans dat proberen we dus...

Alle kipnekken en rugstukken tot moes gehakt, organen in stukjes geknipt / gesneden net als het spiervlees...

Niks aan de hand zullen jullie zeggen, goed verhaal!! Helaas hij begrijpt blijkbaar niet hoe het naar binnen te werken :-\

KVV gaat goed slobber en wegmaar zodra het iets meer wordt ...jammer...

Heb vorige keren en nu ook weer geprobeerd de nekjes vast te houden, zover dat nog mogelijk was qua platgeslagen substantie, maar ook dat werkt niet...

uiteindelijk alles door de keukenmachine heen gedraaid en toen was het goed.....

Zou zo graag met hem barfen!! iemand tips?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1592161
Kjell snapte het in het begin ook niet. Hij stond wel te likken aan 't vleesbot, maar opeten ho maar.
Ik ben toen inderdaad ook begonnen met fijngehakte spullen en dat steeds groter/grover laten.
Maar dat moest ik wel met iedere nieuwe soort opnieuw doen.

Toen ben ik alles een tijdje gedeeltelijk gaan drogen en dan steeds korter in de droogmachine (meteen na de eerste keer al afbouwen).
Dan is het allemaal niet zo glibberig en dat ging héél goed.
Nu eet hij alles ongedroogd en in grote stukken, ook nieuwe dingen hoeft ik niet meer eerst te drogen.
Dus het kwartje is gevallen  :D
Gebruikersavatar
Door essie74
#1593217
ik denk dat het drogen wel een optie kan zijn, maar eens kijken of ik een machine op de kop kan tikken!

Wat een drama is het zeg, tjee, die kleine vreet gewoon alles weg, maar die oldtimer blijft maar moeilijk doen waardoor in noodgedwongen tot kvv ben veroordeelt.

heb de vorige keer 2 dagen laten vasten en toen gegeven nou, bij het opengaan van de koelkast kwijlen en springen maar bij het voorschotelen totale paniek...

Toen mocht ik niet verder met het proberen van de rest hier in huis... :-[ Dus toen weer kvv gaan voeren, nu maar proberen te drogen dan! misschien is het wat!

Thanks,

Es
Door Marinus
#1594282
Drogen werkt perfect!!! Heb hier sinds gister ervaring mee en bijvoorbeeld kip eet Chico zonder moeite op! Wel even klein maken zodat alles gelijkmatig droogt en ik ben ook van plan de droogtijd steeds een uurtje korter te maken. De droogtijd was de eerste keer 7 uur.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1594620
Ik heb het tijdens het drogen gewoon in grote/hele stukken gelaten en niet helemaal door en door gedroogd.
Dat was ook al genoeg om het smakelijk te krijgen. Volgens mij moest Kjell meer aan het glibberige wennen en dat is er zo af tijdens het drogen.
Als ik 't me goed herinner ben ik begonnen met een uurtje of 3-4.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door