Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BostonNutmeg
#1591007
Hallo, ik ben nieuw op Barfplaats en ik vind het een heel avontuur; rauwe voeding. Gelukkig steunt mijn vriend mij en is mijn pup een hele slimme kauwer. Mijn kat haalt voor alles wat niet haar RC brok is haar neus op, dus ik blijf wel af en toe wat van de pup aanbieden, maar ik heb weinig hoop.
Mijn Boston Terrier Lexi is nu twaalf weken oud. De puppybrokken van de fokker zijn bijna op en ze krijgt 1 maaltijd Carnibest per dag. Ze heeft ook al een aantal Barfdagen gehad. Ze kreeg toen vis (ook een hele kop), kipkarkas, groentemix, ei, paardenvlees en lamshart.
Uiteindelijk wil ik een deel kvv, een deel Farmfood HE brok en een deel BARF. Gisteren de smaaktest gedaan tussen de RC puppybrok en de FF brok, en de FF brok slaagde glansrijk (had ik niet verwacht, ben er wel blij mee)

Ik ben hard op zoek naar adresjes voor betaalbare voeding in de omgeving Rijswijk. Die zoektocht is op zich al komisch. Ik doel daarbij op de gezichtsuitdrukking van de slagers waar ik vlees voor mijn hond koop en de visverkopers die ik om hele sardines vraag. Ik krijg fijne adviezen die ik snel naast mij neerleg: "je moet de vis wel eerst koken anders is het niet goed voor ze", "geef maar geen rauwe kip, daar worden de meeste honden ziek van". Nou ja! Vrienden met een teckel op brok, zijn er van overtuigd dat mijn hond straks uit haar bek meurt vanwege de tandplak...
Mijn grootste succes is de poelier, die zelf de biologische kip schoonmaakt en waar ik gratis kipkarkassen van mee krijg. Hij was er zelf niet gerust op dat ik deze aan mijn pup wilde voeren, maar ik was erg blij.

Dan nu eindelijk mijn vraag, anders hoort dit relaas in een andere stream thuis: voor mij is het makkelijker om aan kip en rund te komen. Maar dat zit ook al in de kvv. Daarom wil ik kvv gaan kopen met andere diersoorten, maar daar lijkt áltijd rijst aan toegevoegd te zijn. Is dit dan toch een verstandige keuze?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1591024
Leuk ik ben Rijswijkse ;D

Je kan altijd mee bestellen met mensen die in je buurt wonen.

Je kan naar denhaag naar halimas,naar berkel voor kuikens voor je katten,naar clazing in Zevenhuizen,ic in Rotterdam.

Naar de haagse markt?


Ik zou dan voor KVV en BARf gaan en niet meer met brokken.

Mooi dat je kipkarkas gratis krijgt,dat vinden ze hier altijd erg lekker...
Door Lizzy
#1591026
Allereerst welkom op Barfplaats!

Haaksbarf en Carnivoer bevatten geen rijst en hebben ook andere diersoorten, naast rund en kip. Ik denk dat het inderdaad erg belangrijk is om op zoek te gaan naar of BARF spullen anders dan kip en rund of een KVV waar iets anders in zit dan kip en rund. Anders wordt het erg eenzijdig. Te eenzijdig. Overigens is Rijswijk toch niet zover van Rotterdam? Daar zit het Islam Centrum!
Door Emmanuelle
#1591058
Hoi hoi,
Zoals eerder gemeld zou ik dan ook overgaan op andere soorten KVV en niet alleen van rund en kip.  Aangezien je van barf het gemakkelijkst aan kip en rund kunt komen, zou ik bv. kvv van Haaks Barf en Carnivoer gaan geven met andere diersoorten.
All Animal is ook een mooie oplossing, zij gebruiken het volledige proodier (gemalen), dus leunt mooi aan bij het barfen.  Zij hebben ook andere soorten zoals kwartel, konijn, fazant, eend...
Ik geef vanaf mei (eerst "oude" kvv aan't opmaken) ook barf in combinatie met kvv.  De kvv die ik geef zijn van Haaks Barf (rund, geit, lam, paard), alaska (konijn, eend, fazant), All Animal (konijn, kwartel, eend).  Dat in combinatie met 3 dagen barf waarvan 1 dag vis.
Geen organen, deze zitten al voldoende in kvv.

Ik zou persoonlijk de brok wel laten vallen maar alleen nog kvv en barf gaan geven.
Ik weet niet hoe het met die geperste brokken zit, maar brokken zitten trouwens boordevol granen.

Groetjes,

Emmanuelle
Door BostonNutmeg
#1591961
Bedankt voor de tips. De adressen en de merken KVV zonder rijst zijn handig, dan kan ik gerichter zoeken.
Binnenkort dan het eerste menu gaan samenstellen!

En ja, de br*kken gaan er zo snel mogelijk weer uit, maar ik heb nu nog niet de faciliteiten nog voorraad om mijn pup dan elke dag te kunnen voeren en dat is ook zo sneu. Ik zal wel snel moeten zijn want ze heeft al helemaal geen zin meer in haar br*k.
Door Nynke
#1591986
BostonNutmeg schreef:
En ja, de br*kken gaan er zo snel mogelijk weer uit, maar ik heb nu nog niet de faciliteiten nog voorraad om mijn pup dan elke dag te kunnen voeren en dat is ook zo sneu. Ik zal wel snel moeten zijn want ze heeft al helemaal geen zin meer in haar br*k.
Slimme pup  :D :D :D :D 
Door BostonNutmeg
#1592397
Klopt en vanaf haar eerste kipkarkas kauwt ze heel netje op alles, ben een trotse (aankomende) barf-baasje. Toch vind ik het af en toe nog doodeng. Ook klein geknipt en door haar gekauwd zien die kipperibben en ruggegraat er scherp uit. Mijn vriend had laatst ook paniek, stond ze toch even te kokken op een stuk kip, snel een stukje lamshart erachteraan en geen probleem meer. Moet ik anders toch even een stapje terug doen naar vleugels? Of zijn er delen van het karkas die ik niet moet geven, of moet ik nog even wat meer vertrouwen krijgen  :nerves:. Ik houd het vast met een tang, maar soms trekt ze er iets van af en wil ze het 'zelf doen'.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door