Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dezhra
#1591368
Het is alweer een hele tijd terug dat ik hier geweest ben voor ellende met één van mijn hondjes (goed teken toch?) Maar sinds afgelopen vrijdag heeft mijn jongste Sheltie Elsa (6 maanden) diarree en overgeven. Al vanaf de leeftijd van 8 weken zit ze op CB. 'S middags ben ik met haar naar de d.a. geweest. Conclusie darmontsteking/infectie en koorts en ik kreeg Primperid en Finidiar mee. 'S avonds poepte ze water met bloed en bleef ook nog overgeven, tja voor zo'n kleine hummel is dat best wel heftig. Ze dronk wel meer dan normaal dus dat is op zich gunstig. Om van een lang verhaal een kort verhaal te maken, het gaat nu weer de goede kant op, overgeven is al vanaf zaterdag over en na die ene keer bloed poepen is het nog wel dun geweest maar geen bloed meer aangetroffen. Vanmorgen wilde ze niet eten en kon ik duidelijk merken dat ze buikpijn/maagpijn had, 1/4 Primperid erin en daarna wilde haar eten wel weer. Ze loopt soms wat sloom en staat dan niet al te stevig op haar beentjes. Al die tijd ben ik haar door blijven voeren met CB en ook heeft ze probio forte van Groene Os er doorheen gekregen die ik nog wel even twee weekjes blijf geven. Vanavond gaat ze even mee op controle naar de d.a., maar nu komt mijn vraag. Tot hoelang zal het besmettelijk blijven, geen van mijn andere vijf honden hebben (tot nu toe) er last van gekregen. Het kan natuurlijk zijn omdat zij al jaren op de CB zitten dat ze een goede weerstand hebben en zo'n kleine hummel van 6 maanden nog niet. De d.a. assistente kon mij dat niet vertellen.
Door Dezhra
#1591411
Dank je voor je snelle reactie, dan zou het nu niet meer besmettelijk zijn. Gelukkig heeft geen van mijn andere honden tekenen dat ze aan de race-kak zouden gaan of misselijk zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door