Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Quinten
#1590989
Dog Shape in Hulshorst verkoopt Barf compleet. Dit zijn schijven met uitgebalanceerde biologische en ecologische, iets grover gemalen producten.

Is dat misschien iets om, in plaats van met kvv, mee over te schakelen? Ik stel mij daarbij zo voor dat ik naast dit Barf compleet de hond langzaam kan laten wennen aan meer structureel vleesbot, spiervlees en orgaanvlees. Wie kent het en heeft daar ervaring mee?
Door Lizzy
#1590998
BARF compleet bestaat niet. Altijd jammer dat fabrikanten van KVV mee proberen te liften op de term BARF. BARF is het zelf samenstellen van voeding. Door jou. Niet door een fabrikant. Ik vertrouw persoonlijk liever op mijzelf en ongemalen prakken. Maar als jij liever KVV geeft (en dat is dit dus), dan is dat natuurlijk prima.
Door Quinten
#1591022
Hoi Lizzy,

Ik zit nu in de fase dat ik van brok over ben gestapt op kvv/barf. Gisteren was de eerste dag dat hij kvv en pens compleet heeft gegeten. Hij is 1 x aan de diarree geweest en heeft nu weer mooie vaste ontlasting. Dus, de overgang is al redelijk soepeltjes verlopen.
Nu is mij aangeraden om de eerste 2 weken kvv te voeren en langzaam over te stappen naar barf.

Dog Shape in Hulshorst beweert dat zij een uitgebalanceerd barfmenu hebben samengesteld en dit grof hebben vermalen tot kant en klare plakken.

Mijn vraag is dus niet zozeer of ik hem dat in het vervolg kan gaan voeren maar, om de overgang zo soepeltjes mogelijk te laten verlopen, of het een goed idee is om het als overgang naar het échte barfen te gebruiken, want dat is mijn uiteindelijke doel.
En de tweede vraag is: als het menu al compleet is, kan ik dan probleemloos vleesbot voor beginners, orgaanvlees en spiervlees gaan (bij)voeren?

En de derde vraag: Heeft iemand ervaring met Dog Shape in Hulshorst?
Laatst gewijzigd door Quinten op ma 19 apr 2010, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1591040
[quote="Quinten"]
Hoi Lizzy,

Ik zit nu in de fase dat ik van brok over ben gestapt op kvv/barf. Gisteren was de eerste dag dat hij kvv en pens compleet heeft gegeten. Hij is 1 x aan de diarree geweest en heeft nu weer mooie vaste ontlasting. Dus, de overgang is al redelijk soepeltjes verlopen.
Nu is mij aangeraden om de eerste 2 weken kvv te voeren en langzaam over te stappen naar barf.

Dog Shape in Hulshorst beweert dat zij een uitgebalanceerd barfmenu hebben samengesteld en dit grof hebben vermalen tot kant en klare plakken.

Mijn vraag is dus niet zozeer of ik hem dat in het vervolg kan gaan voeren maar, om de overgang zo soepeltjes mogelijk te laten verlopen, of het een goed idee is om het als overgang naar het échte barfen te gebruiken, want dat is mijn uiteindelijke doel.
En de tweede vraag is: als het menu al compleet is, kan ik dan probleemloos vleesbot voor beginners, orgaanvlees en spiervlees gaan (bij)voeren?

En de derde vraag: Heeft iemand ervaring met Dog Shape in Hulshorst?
[/quote]

Ze kunnen zoveel beweren maar BARF is het zelf samenstellen van voer. Zelf. Dus niet door een fabrikant, die een gemalen prak maakt. Maar goed, maakt verder ook niet uit. Ik vind het persoonlijk onzin, om eerst KVV te geven en daarna pas zelf te gaan samenstellen. Je kunt prima direct over op zelf samengestelde voeding! Tenzij jij je er zelf nog niet klaar voor voelt. Maar als jij er klaar voor bent: je hond is dat ook!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1591044
[quote="Quinten"]
Hoi Lizzy,

Ik zit nu in de fase dat ik van brok over ben gestapt op kvv/barf. Gisteren was de eerste dag dat hij kvv en pens compleet heeft gegeten. Hij is 1 x aan de diarree geweest en heeft nu weer mooie vaste ontlasting. Dus, de overgang is al redelijk soepeltjes verlopen.
Nu is mij aangeraden om de eerste 2 weken kvv te voeren en langzaam over te stappen naar barf.

Dog Shape in Hulshorst beweert dat zij een uitgebalanceerd barfmenu hebben samengesteld en dit grof hebben vermalen tot kant en klare plakken.

Mijn vraag is dus niet zozeer of ik hem dat in het vervolg kan gaan voeren maar, om de overgang zo soepeltjes mogelijk te laten verlopen, of het een goed idee is om het als overgang naar het échte barfen te gebruiken, want dat is mijn uiteindelijke doel.
En de tweede vraag is: als het menu al compleet is, kan ik dan probleemloos vleesbot voor beginners, orgaanvlees en spiervlees gaan (bij)voeren?

En de derde vraag: Heeft iemand ervaring met Dog Shape in Hulshorst?
[/quote]

Je kan dit gebruiken om de overstap naar Barf voor jou en je hond wat simpeler te laten verlopen. Hetgeen wat je aan BARF bijvoerd trek je in gewicht van de kvv af en als jij datgene wat je naast de kvv afwisseld dan stap je binnen een paar weken  vlekkeloos over. Dat een menu een aantal weken niet helemaal in balans is is niet erg, zolang er maar geen overdaad aan één bepaald voedingsmiddel is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1591046
Volgens Doghape zou dit dus.....volgens de BARFwetten...compleet moeten zijn. ::)

50% biologische kipkarkassen ( vlees bot verhouding 50-50)
10% biologisch rund spiervlees
10% biologisch lams en geitenvlees
10% biologische lamslong en lamstong
10% biologische groenten
4%  biologisch runderhart
4%  biologische runder nieren
Door Quinten
#1591064
Ja Angelique, daarom vroeg ik mij af of dit een goede start is. Ik heb nog steeds een beetje 'watervrees' en aangezien deze pup in de groei zit, wil ik zo goed mogelijk van start. En vandaag is de dag van het inkopen, dus.... :-[

Nou, dan moest ik maar eens aan de slach(t). Straks maar even op Barftocht.  :D

Overigens Lizzy, bedankt voor de tip van á la carte; erg handig.
Door Lizzy
#1591108
[quote="Angelique"]
Volgens Doghape zou dit dus.....volgens de BARFwetten...compleet moeten zijn. ::)

50% biologische kipkarkassen ( vlees bot verhouding 50-50)
10% biologisch rund spiervlees
10% biologisch lams en geitenvlees
10% biologische lamslong en lamstong
10% biologische groenten
4%   biologisch runderhart
4%   biologische runder nieren

[/quote]

Er zit dus geen lever in? In dat geval zou ik dus zelf wat lever geven hoor, want dat heeft een pup beslist nodig voor de vitamine A en D.

Ik snap je watervrees heel goed hoor. En zeker met een pup is het altijd eng, als je net begint. Maar, als je gewoon een goed menu in elkaar zet, is er echt niks aan de hand.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1591133
[quote="Angelique"]
Volgens Doghape zou dit dus.....volgens de BARFwetten...compleet moeten zijn. ::)

50% biologische kipkarkassen ( vlees bot verhouding 50-50)
10% biologisch rund spiervlees
10% biologisch lams en geitenvlees
10% biologische lamslong en lamstong
10% biologische groenten
4%   biologisch runderhart
4%   biologische runder nieren

[/quote]


Dus alleen kippenbot, wat voor groente?, geen pens en geen lever. Jammer.... toch maar zelf samenstellen dus.
Door Quinten
#1591379
Inmiddels heeft Quinten zijn eerste kippenvleugel gehad. Die moest ik wel in kleine stukjes hakken en zelf opvoeren. Ook een stukje kippenlever heeft hij op nadat ik het heb gevoerd. Allemaal heel onwennig natuurlijk.
kvv: Rund-lever-kip van Duck eet hij ook met smaak op, dus het gaat helemaal goed komen (denk ik).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door