Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Quinten
#1590864
Mijn pup is 12 weken en weegt nu ongeveer 12 kilo.
Als ik de rekenhulp moet geloven mag hij per dag 240 gram barf hebben. Is dat niet een beetje weinig??  :o
Door **Jolanda**
#1590866
Je bent dan uit gegaan van 2%. Voor een pup gelden volgens mij andere percentages, maar ik kan je niet precies vertellen welke wel.
Door Nadia
#1590869
Een pup mag 5% - 10% van zijn huidige lichaamsgewicht hebben. Ik zou hem op 7% zetten. Dat is dan 840 gram
Door mettrop
#1590895
en dast verschilt ook heel erg per hond,

mijn pup (boxer 5 mnd)  zit nog steeds op 7 %, anders valt ie van de graat.

wilco
Door Lizzy
#1591114
Ja, het is zeer beslist een goed idee om te voeren met de ogen. Als je hond van zijn graatje valt, moet je beslist meer voeren/blijven voeren! Te vet is niet goed maar te mager wil je ook niet. Maar een pup eet dus inderdaad tussen de 5% en de 10% van het huidige lichaamsgewicht. En die 5% is meestal voor een pup van een heel groot ras. En die 10% gemiddeld genomen voor een pup van een heel klein ras. Dus hoe groter de hond, de minder ie eet. In de regel dan. Jouw pup is volgens mij een middelgroot ras? Die zou ik om te beginnen op 6% a 7% zetten en dat is dus 720 a 840 gram voer per dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door