Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Quinten
#1590201
Hallo allemaal,
Ik had de afgelopen weken al eerder het idee dat Quinten af en iets wankelt.
Hij stond net op en liep weg, ik dacht dat hij van z'n stokkie ging: alsof hij een slaaptablet had gegeten, zo wankelde hij op zijn poten.
Komt dit vaker voor bij pups?
Door henneke
#1590382
ik zou morgen even langs de dierenarts gaan en vooral zijn oren even laten nakijken dit kan volgens mij een oorontsteking zijn  ;)
Door Quinten
#1590841
Morgen moet hij naar de DA voor een inenting. Volgens mij heeft hij inderdaad last van zijn rechteroor. Hij schudt ook af en toe zijn kop en het rechteroortje is weer gaan hangen. Henneke zou weleens gelijk kunnen hebben.
Door Jacqueline1968
#1590920
ik heb ook 1x een omvallende hond gehad (tot mn mateloze schrik), bij d da bleek 1 van zijn oren zo ontstoken dat de da er niet eens in kon kijken, mijn stoere, nooit 1 kik gevende schnauzer, stond te jammeren op tafel.
Ene dag niks bijzonders te merken, en toen opeens......... gelukkig zijn er hele goede en snel werkende medicijnen.

gauw naar de da, want dit klinkt naar een zeer oor.

ik heb persoonlijk nog nooit een combi gehoord tussen wat te weinig eten (cq voedingsstoffen) en ontstoken oren.
als de hond echt dingen te kort komt, zie je dat eerder aan andere dingen (minder vitaal, slechte vacht, slechte ontlasting, slechte huid, afvallen)
Door Quinten
#1590924
Hoi Jacqueline,

Ik heb een stukje terug in deze topic geschreven dat zijn rechteroor weer (na twee weken) is gaan hangen. Dat is voor mij het eerste teken dat er iets mee aan de hand is. Als ik hem masseer gaat z'n kop scheef en dat doet hij niet met de linkerkant. Daarnaast ruikt het rechteroor minder fris dan links. Het is dus hoogstwaarschijnlijk zoals jij en Henneke zeggen: oorontsteking.
Straks, om 11:50 uur heb ik een afspraak bij de DA voor een inenting én het nakijken van de oren. Deze afspraak had ik vorige week al gemaakt.

Dankjewel voor de reacties en ik zal vanmiddag even laten weten wat de DA ervan zegt.
Door Fido
#1590961
Quinten schreef: Hoi Jacqueline,

Ik heb een stukje terug in deze topic geschreven dat zijn rechteroor weer (na twee weken) is gaan hangen. Dat is voor mij het eerste teken dat er iets mee aan de hand is. Als ik hem masseer gaat z'n kop scheef en dat doet hij niet met de linkerkant. Daarnaast ruikt het rechteroor minder fris dan links. Het is dus hoogstwaarschijnlijk zoals jij en Henneke zeggen: oorontsteking.
Straks, om 11:50 uur heb ik een afspraak bij de DA voor een inenting én het nakijken van de oren. Deze afspraak had ik vorige week al gemaakt.

Dankjewel voor de reacties en ik zal vanmiddag even laten weten wat de DA ervan zegt.
Als hij idd last heeft van zijn oor DAN NIET ENTEN!
Trouwens, ik zou deze hond voorlopig helemaal niet enten totdat hij weer gezond is en zonder klachten  ;)
Door Quinten
#1590964
Wat is de reden waarom hij dan niet geënt mag worden, en hoe breng ik dat de DA aan z'n verstand wanneer hij dat onzin vindt?
Door henneke
#1590985
als hij al ziek is dan heeft zijn afweersysteem al genoeg te doen en zou je er geen extra stoffen bij willen spuiten waardoor hij nog meer te verstouwen krijgt .
het is slimmer om te wachten met enten tot hij weer is opgeknapt , bij mensen is het trouwens heel normaal he ? zieke kinderen worden niet geent maar daar wordt het gewoon even bij uitgesteld  ;)
Door Fido
#1590987
Quinten schreef: Wat is de reden waarom hij dan niet geënt mag worden, en hoe breng ik dat de DA aan z'n verstand wanneer hij dat onzin vindt?
Je moet voordat je de enting geeft eerst een klinisch onderzoek doen of het dier gezond is. Je mag alleen gezonde dieren enten! Het niet doen van een klinisch onderzoek en/of enten van dieren die niet gezond zijn is een kunstfout!

Ook een oorprobleem is een reden om niet te vaccineren.

Met vaccineren wil je dat het lichaam anti-stoffen maakt tegen de ziekte(s) waarvoor je vaccineer. Als het lichaam niet gezond is dan heeft het alle energie nodig om gezond te worden en is het niet goed om het extra te belasten met een vaccinatie.
Tevens loop je het riscico dat het lichaam helemaal niet in staat is om anti-stoffen te vormen (heeft het druk met andere dingen) en dan denk je dat je hond beschermt is door de vaccinatie maar dat is dus niet zo.

Daarnaast kan je ook nog de vraag stellen of een dier in de natuur met zoveel ziektes (5-7) tegelijk in aanraking komt  ???

Dus áls je vaccineert dan heel bewust en bij een gezond dier  ;)
Door inni
#1591158
Mijn DA (die van Berre eigenlijk) wil pas enten als het dier weer veertien dagen gezond is.
Door Quinten
#1591334
Inmiddels ben ik bij de DA geweest. Zijn oren zijn helemaal schoon, hij heeft geen koorts en verder is hij kerngezond.  Hij is wel te licht voor zijn leeftijd: 12 weken/11,4 kilo.
De DA heeft er geen verklaring voor waarom Quinten ineens bijna van z'n graat ging.
Als het maar geen beginnende epilepsie is(?)
Laatst gewijzigd door Quinten op ma 19 apr 2010, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door