Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1590355
Toen Eddie en LUna alleen br*kken kregen waren ze echt heel netjes opgevoed en zaten nooit met hun pootjes aan ander voedsel.
Maar sinds er gebarft (en gedeeltelijk kvv) wordt hebben we twee van de grootste rovers in huis ;-)
Dat kostte me vandaag een blikje rode (en dus dure) zalm..... Ik had het opengemaakt en draaide de aanrecht heel even de rug toe om een ui uit de koelkast te pakken,
en toen ik me terugdraaide was het blikje pleite....en jawel hoor, Luna had de tanden er in gezet en het blikje met inhoud en al naar de tuin gesleept. Met twee voorpootjes er in en een kin druipend van het rode vocht keek ze me heel onschuldig aan.
Broer Eddie, die stukken trager is, zat er luid jammerend bij want hij was bang dat er niks voor hem over bleef.
Ik heb de inhoud (opvoedkundig totaal onverantwoord natuurlijk) netjes over twee etensbakjes verdeeld en ze alles op laten eten.
Wij moeten het met een blikje tonijn doen vanavond.................
Door Limpy
#1590387
;D  ;D  ;D  ;D  Ik zie het voor me! Die zijn dus al helemaal ingebarfert!

Hier probeerde vanmiddag ook al een kater met een bevroren homp eendenvlees van ±½ kg ervandoor te gaan dus klinkt herkenbaar...
Door Limpy
#1590476
Vroeger ook een poes gehad die graag van de pastasaus snoepte, ze had vuurvaste poten maar snapte de deksel niet.... daar had ze dan de siamezen kleuter voor nodig die haar vertelde "ja maar daar zit toch een handvat aan, poot erin steken en tillen maar. Oei, is heet - probeer jij het eens"
Na 2x voordoen en een kleuter met een pijnlijk pootje viel ´t kwartje en haalde ze ook deksels v/d pannen af, soms ook op verzoek v/d andere katten mits zij als 1e uit de pan mocht eten.... :naughty:
Laatst gewijzigd door Limpy op zo 18 apr 2010, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#1590521
Ha ha ha, ik zie die siamezenkleuter zo voor me  ;D
Hier is het intelligentienivo noal verschillend zal ik maar zeggen.
Luna is zeer slim en Eddie is zeer dom (maar we houden van allebei evenveel hoor!!).
Na maanden stevig nadenken (op zijn eigen nivo dan) heeft Eddie bedacht dat wil hij iets bereiken in het leven, hij het beste maar kan doen zoals Luna doet.
Dat betekend dat hij alles na-aapt ook al is het compleet nutteloos. Als Luna met haar pootjes bezig is een vlieg te vangen,
dan gaat Eddie ook met zijn pootjes in de lucht maaien al is er geen vlieg te bekennen in zijn buurt.
Luna heeft de aparte gewoonte om te gaan bibberen als ze erg blij is (of iets lekkers te eten krijgt). Luna bibberen, dan Eddie ook bibberen al heeft hij geen idee waarom.
Eddie is wel heel beleefd en netjes, dus als Luna weer eens iets te eten heeft gejat dan gaat hij er heel zenuwachtig naast zitten en keihard miauwen.
Want het is eigenlijk een grote vreetzak, maar hij is te netjes om iets wat hij niet eerlijk heeft gekregen op te eten.
Uit grote angst dat het lekkers aan zijn neus voorbij gaat, zet hij het maar op een schreeuwen :-)
Het zijn en blijven schitterende dieren die katten vind ik  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1591964
Poezen zijn volgens mij sowieso slimmer dan katers, in ieder geval hier in huis wel  :D

Ik zie het helemaal voor me, lol, slimme poes, en hoezo opvoedkundig onverantwoord? Volgens mij gaat die opvoeding best aardig (de opvoeding die Luna jou geeft dan he)  ;) ;D

Mijn poes heeft één keer iets van het aanrecht gejat, voor de kvv/barf tijd was dat nog... ik had van mijn moeder 2 heerlijke biologische biefstukken meegekregen en die stonden in een plastic bakje met deksel er losjes op op het aanrecht te ontdooien. Ik zat met Simba op schoot (toen hadden we nog maar 2 katten) en hoorde de afsprong van het aanrecht waarna Poek doodleuk met een biefstuk in haar bek de kamer binnen komt lopen (gelukkig zat er plastic omheen nog). Dat was dan wel weer minder slim van d'r trouwens ;D
#1591991
Geweldig he, wij hadden vroeger een kat die er met de (nog bevroren) kerstrollade vandoor ging. Mijn moeder vond hem achter in de tuin, lichtelijk aangevreten.
Mijn vader heeft een soort van smetvrees voor alle voedsel wat heel mogelijk misschien niet geheel oke is, dus had ze niks gezegt, de rollade onder de kraan afgespoeld, netjes gebraden en we hebben er heelrijk van gegeten!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door