Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tommy_wood
#1590039
Beste mensen,

Het is een alweer een tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest. Na een hoop geworstel met het barfen ben ik hier helaas mee gestopt. M'n katten wilden het echt niet. Op het moment dat ze weer brokken kregen ging ze zich veel vitaler gedragen en zagen ze er veel mooier uit. Dat terzijde.
Ik keek vandaag even in de bek van Helena (de poes met tandvleesproblemen waardoor ik met barfen begonnen ben) en tot mijn schrik zag ik dat haar voortandjes er behoorlijk ongezond uit zagen. Het lijkt een beetje alsof ze door een soort zuur aangetast zijn ofzo :-\
Ik ga hier sowieso morgen mee naar de dierenarts maar ik vroeg me af of jullie misschien weten wat het is.
foto:
http://img718.imageshack.us/img718/6158/dsc02979l.jpg

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

groeten Tommy wood
Laatst gewijzigd door tommy_wood op zo 18 apr 2010, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1590087
Ik zie er niet zoveel aan, behalve dat ze megaklein zijn...
Maar vind de tanden opzich er best goed uitzien, zeker ook haar hoektanden...

Had ze eerder andere voortanden??
Door tommy_wood
#1590094
Naar mijn idee zag het er eerst anders uit. Ze zaten eerst netjes op een rijtje en keurig naast elkaar. Vind ook dat ze aan de onderkant er dun zijn.
Ik vraag me nu af of haar tanden kleiner zijn geworden of dat haar kaak is gegroeid...
Ik vind het maar raar...
Door tommy_wood
#1590240
Die voortand boven lijkt naar achter te zijn gedrukt. Ze heeft altijd ontstoken tandvlees. Daar zijn we mee naar de DA geweest, die wist het niet en we hoefden er niet meer mee terug te komen. Dit was de reden dat ik toen hier terecht ben gekomen en barf ben gaan proberen. Ik heb kvv geprobeerd maar hier wordt ook de neus voor opgehaald. Als ik het door de brokken roer wordt t met dezelfde tegenzin gegeten als dat ik gewoon vlees er in gooi.
Maar is er iets aan het uitvallen te doen? ik vind het zo vreemd. Komt het vaker voor?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1590322
als rauw met tegenzin wordt gegeten, betekent dat de gewenning nog niet compleet is en ze nog smaakstofverslaafd zijn. dit gaat echt vanzelf over, poot stijf houden en niet toegeven.
altijd ontstoken tandvlees geeft veel pijn, dan is het logisch dat er niet graag gegeten wordt, laat staan barf. er is een chronische tandenaandoening die een auto-immuunziekte is, het heet FORL oid. volgens mij kan dit er best op lijken.
door brok te geven maak je het zeker niet beter; het zetmeel van de brokken hoopt zich op tussen tand en tandvlees, waar bacterieen zich nog verder kunnen vermenigvuldigen, wat meer ontsteking en meer pijn geeft.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1590392
Ik vind t niet echt op FORL lijken... :-\
Bij FORL betreft het tanderosie van binnenuit, dus de tanden en kiezen worden uitgehold en vallen er uiteindelijk uit.

Hier lijkt t eerder alsof de tanden van buitenaf aangetast worden, hoewel ze nog wel mooi wit zijn... :-\
Door tommy_wood
#1590404
ja precies de DA zei ook al dat het geen tandsteen was en dat het waarschijnlijk iets met erfelijkheid te maken had.
Ik vraag me ook wel eens af of ze niesziekte hebben (gehad). Mevrouw komt net uit een periode waarin ze heel veel lief te niesen en 1 waterend oogje had (echt water geen pus).
Kan het zijn dat dit door verlaagde weerstand komt? Ze is nu gelukkig weer beter trouwens.
Helios komt trouwens uit hetzelfde nest en die had toen we hem kochten scheve tandjes. Bij het wisselen zijn dat rechte tanden voor in de plek gekomen. Dus het is een beetje een nest met tandproblemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door