Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lynn
#1588748
Ik woon voorlopig nog thuis, en op maandagavond heb ik nog enkele keren avondschool. Dus dan moeten mijn ouders Hester eten geven...
Nu vertrouw ik dat niet met dat BARFen, ze slagen er zelfs in om de brokken van de andere hond te geven  ::) :)
Maar wat kan ik hen dan wel laten geven? Kan ik dan eventueel 1 avond kvv doen? Of iets anders?
Door Lynn
#1588784
Ja, dat was de vraag, of kvv een optie was... Maar ok, dat vind ik dan een prima oplossing voor die ene avond.
Ik zou graag hebben dat ze haar in de gaten houden als ze eet. Als er iets moest gebeuren, vast zitten ofzo. Maar dat gaat niet gebeuren.
Dan kies ik liever voor de kvv...
#1588803
Stel dat er iets vast gaat zitten of verslikken....dan moet je zeker weten dat degene die er dan bij is weet wat er gebeurd en het op kan lossen.....
zo niet zou ik voor de zekerheid gaan en kvv voeren. eventueel zou je die avond dan alleen (grof) geneden spiervlees en orgaanvlees kunnen voeren, daarbij loop je het minste risico dat het mis gaat

En wellicht voor de toekomst een keer per dag en dan geef je ze dus voordat je weg moet.
#1589080
Emmanuelle schreef: En waarom niet gewoon eten geven als je thuiskomt?
Ik hoor toch altijd van iedereen dat het uur van eten geven niet zoveel uitmaakt en heel afwisselend mag zijn...
is ook een optie natuurlijk :). Hier krijgen ze ook vaak later hun eten en nooit op hetzelde tijdstip
#1589545
Of een bakje met klein gesneden orgaan of  spiervlees, zo klein dat ze zich er niet in kunnen verslikken.


Het valt mij op dat mijn hondje zich sneller verslikt in een klein stukje dan in een flinke lap.
Door Borke
#1589660
Als ze ergens anders eten krijgen zonder dat wij zelf toezicht kunnen houden, dan krijgen ze gemalen vlees.
Meestal maal ik zelf wat spiervlees, dan groentemix er door heen en dan ter plekke een rauw eitje er overheen.
Dat lusten ze allebei erg graag en geeft minder troep dan gekluif.
Als ze voor meer dan 1 dag ergens zouden zijn, dan zou ik kvv gaan kopen en dat mee geven.
#1589797
de ene keer eerder en de andere keer pas eten geven als je thuis komt. Of gewoon de porties klaarzetten met de namen er op. Ik zou er verder niet zo'n groot probleem van maken. Ik neem aan dat je ouders best wel wat kunnen hoor. Die hebben tenslotte jou ook grootgebracht. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door