Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1587072
Hoi,,

heb een vraagje, want ik kom er zelf niet meer uit, Mack heeft weer hotspot dus ben aan behandelen geslagen, alleen het is niet ontstoken (tot nu toe)  afkloppen dus.
Aangezien hij vanwege deze chronische hotspot en de oren waar het weer mee begonnen is, dus al met enige regelmaat medicijnen krijgt.
Dus vaak antibiotica en een onderhoudsdossering prednison, heb ik besloten dat ik nu eens geen antibiotca geef , heb hotspot foam in huis gehaald en groene leem wondpasta. En het was aan het indrogen, tot Meneer toen ik weg was zijn sok heeft afgekregen en lekker heeft zitten krabben,,, gevolg weer een bloedige wond. Ik baal als een stekker. Kraag is geen optie,, hij is er bang voor en hij kan dan nergens meer lopen in huis,, hij heeft zo'n grote kop dat zo'n lampenkap de grootste maat moet zijn,, en hij kan niet meer op of neer dan, en hij kan niet meer snuffelen aan bomen en struikjes :P :P

Maar, alsof dit nog niet erg genoeg is, heeft kay onze andere hond vanmiddag een lintworm uitgespuugd,,, ik gelijk weer naar de da, ontwormingstabletten gehaald,, (22 euri voor vier pilletjes) alsof het niks is.
Advies da ook Mack ontwormen, dat lijkt me zeker nu ie al aan het tobben is,, geen optie. Dat was de da ook wel een beetje met me eens!!
Maaar Ik moet ook Kay ontvlooien, want lintworm en vlooien gaan vaak samen.
Daar heb ik geen problemen mee, heb hem al zijn pipet gegeven.
Maar mijn vraag is, moet ik nu Mack ook ontvlooien, het is toch weer troep die ze binnen krijgen, het lijkt me voor Mack nu zeker niet goed!!
Ik weet het echt niet,, wat vinden jullie.
#1587210
Wat is nou de oorzaak van de regelmatige hotspots?  Als er een vermoedelijke vlooienallergie onder zit......

Je kunt, als Mack er niet vanaf wil blijven, ook een "vieze" druppel olie (bijvoorbeeld biologische tea tree) erdoorheen mengen (niet meer dan 1 druppel).

Ook kun je op natuurlijk wijze proberen te ontvlooien door  bijv. tea tree te verstuiven over de vacht of 1 pure druppel op de staartaanzet en in de nek.

Ik zou zeker als dit vaker gebeurt eens een goede totale aanpak gaan doen van het probleem bij een holistisch DA of klassiek homeopaat o.i.d.
#1587336
De oorzaak, is geen vlooienallergie, is door de da al meerdere malen vastgesteld.
Hij vermoed, dat het van een bepaalde struik, of van de graspollen kan zijn.
Het kan ook van het riet zijn aan de waterkant, want daar ontlast ie graag.
Dus het is bijna niet na te gaan waar het van komt.

Over het algemeen heeft ie er in de zomer het meeste last van.
In de hotspot foam zit tea tree,, dat ruik je ook .
Eigenlijk hebben ze alledrie geen vlooien, heb ze gisteren nog nagekeken, en gekamd.
De rede dat ik Kay wel even een pipet heb gegeven, is voor de zekerheid, hij gaat trouwens ook over twee weken naar het pension, dus heb ik het nu gelijk maar gedaan.
Vlak voor ze naar pension gaan, ontvlooi ik ze altijd even.
De hotspot foam is ook jeukstillend trouwens, nu ben ik thuis, en dan krabt Mack totaal niet.
#1587355
Vlooien zitten 99% van de tijd niet op de hond maar op de grond, in kieren, tussen planken etc. Dus dat je geen vlooien op de honden vindt zegt niks over of er vlooien in je huis zitten.
Lintwormen zegt daar wel iets over, dat betekent dat je hond iig 1 vlo heeft kapotgebeten en die vlo was besmet met lintworm.
Vlooien alleen op de ene hond bestrijden en niet op de andere en niet in huis heeft weinig zin. Ze hebben dan een voedselbron, de niet-behandelde hond, dus ze gaan vrolijk door met voortplanten.
#1588583
Bullmastiff gek schreef: De oorzaak, is geen vlooienallergie, is door de da al meerdere malen vastgesteld.
Hij vermoed, dat het van een bepaalde struik, of van de graspollen kan zijn.
Het kan ook van het riet zijn aan de waterkant, want daar ontlast ie graag.
Dus het is bijna niet na te gaan waar het van komt.

Over het algemeen heeft ie er in de zomer het meeste last van.
In de hotspot foam zit tea tree,, dat ruik je ook .
Eigenlijk hebben ze alledrie geen vlooien, heb ze gisteren nog nagekeken, en gekamd.
De rede dat ik Kay wel even een pipet heb gegeven, is voor de zekerheid, hij gaat trouwens ook over twee weken naar het pension, dus heb ik het nu gelijk maar gedaan.
Vlak voor ze naar pension gaan, ontvlooi ik ze altijd even.
De hotspot foam is ook jeukstillend trouwens, nu ben ik thuis, en dan krabt Mack totaal niet.

Ik weet niet welke soort, kwaliteit en hoeveelheid  tea tree is in de hotspot foam zit, dus daar durf ik niks over te zeggen qua vlooienbestrijding. Misschien is het afdoende, misschien niet (ik neig eerder naar niet)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door