Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nisha
#1587058
had daarjuist een artikel gelezen dat honden met artrose best witvlees eet, weet wel dat kip en kalkoen witvlees is, maar wat is er nog goed, geef wel alleen kvv en kippevleugels of nekken

dus welk kvv mag ik nog geven aan zo'n honden?

ze eten graag pens, mag dit gegeven worden?
Door charmed
#1587138
allerlei soorten gevogelte o.a eend, parelhoen en vis. Struisvogel is roodvlees las ik ergens. Pens is veelal van roodvlees.
Laatst gewijzigd door charmed op do 15 apr 2010, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1587294
Pens is van herkauwers en herkauwers hebben rood spiervlees maar dat betekent niet dat de pens ook niet mag. Je moet alleen wel uitkijken dat je niet te veel orgaan geeft als je naast kvv nog pens voert.
ALs je echt wilt weten wat je voert kun je zelf gaan samenstellen.
Door nisha
#1588256
samenstellen voor  honden zie ik niet echt zitten, zou altijd bang zijn het verkeerd te doen en ook, al dat bot, niet echt mijn ding sinds mijn hond bijna onder het mes moest voor vastzittend stuk bot

maar vis heb ik niet aan gedacht, zal een verder zoeken op googke wat nog kan

af en toe rood vlees zal wel geen kwaad kunnen zeker
Door Ria29
#1591629
mijn oudste van bijna 14 heeft ook arthrose en is sinds hij een tijdje aan de KVV zat pijnstillingsvrij, ik geef de complete maaltijd (vlees of vlees/pens)

hij is een stuk vrolijker nu, hij heeft af en toe een minder dagje erbij maar regelmatig huppelt hij vrolijk met de jacks mee
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1592447
Hier ook 'roodvleesvrij' ivm arthrose...

Kip, eend, kalkoen, vis, maar ook konijn, haas en ree (dus we houden ons er niet helemaal aan)  ::)
50% van wat ik voer is kip.

Misschien lust jouw hond ook duif, fazant en parelhoen (de mijne namelijk niet)  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door