Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gamble
#1585547
Had van de week al een topic geopend dat Gamble de lymfeklieren opgezet waren. Heb voor morgenochtend weer aan afspraak gemaakt bij de da. Ze heeft nu echt overal jeuk. Zit aan de poten te likken/bijten, krabben aan de oren,kin,keel en daar beneden kan ze ook niet afblijven. Ze mag dit niet van mij en luistert dan ook. Maar vannacht ging ik naar beneden om te kijken hoe het ging was ze aan een zijkant en poot echt zeiknat van het likken.

Verder heeft ze nog steeds eerste beetje harde ontlasting en daarna diaree. En ben al met de plas naar de da geweest want het lijkt of ze moeilijk plast maar de urine was gelukkig perfect. Wel heeft ze nu dus 2 opgezette lymfeklieren en 3 bulten in de hals erbij. En als ik aan de bulten zit lijken ze wel groter te worden  :-\.

de assisent heb ik vandaag weer gebeld en die dacht aan een allergische reactie van eten of van buiten. Komt iemand dit bekend voor als allergische reactie? Morgen zal ik het wel weten maar ben zo benieuwd wat is het is.
Door Gamble
#1585551
bloemetje schreef: De jeuk herken ik wel als zijnde een allergische reactie maar die bulten ken ik zo niet..
Ja mijn franse bulldog is ook allergisch voor eten maar die krijgt idd ook geen bulten of opgezette klieren zijn vacht wordt kaal en krijgt jeuk idd en oorontsteking heeft die vaak. Maar Gamble de vacht is nog steeds heel mooi. Ze heeft ooit wel eens een allergische reactie gehad maar had toen echt overal bulten leek toen wel of ze gestoken was door 10.000 bijen ofzo.

En ze heeft ook niks anders te eten gekregen  :-\
Door sandrra
#1586505
Mazoe heeft op die bulten na precies dezelfde reactie als haar allergie de kop opsteekt.
Misschien door een of ander insect gebeten? paardenvlieg oid
Door Gamble
#1586760
SandRRa schreef: Mazoe heeft op die bulten na precies dezelfde reactie als haar allergie de kop opsteekt.
Misschien door een of ander insect gebeten? paardenvlieg oid
Denk het niet hoor ze is bijna de hele tijd binnen omdat ze geopereerd is en weinig mag. Ze mag alleen 4 keer per dag 10 minuten aan de lijn naar buiten en heb geen insect of iets in de buurt gezien  :-\. Allergische reactie kan  dus wel als je er zoveel van herkent maar waarvan zou ik echt niet weten.
Door Gamble
#1586761
Nou Gamble heeft een oorontsteking. Wel raar want heb er niks van gemerkt. De anaalklieren waren heel erg opgezet dus die moesten geleegd worden. Verder heeft ze zalf voor de kin want die heeft ze vannacht opengekrabt. Ze heeft medicijnen tegen de jeuk en ze heeft speciaal eten tegen de diaree.

Er zijn van de klieren en bult een biopt gemaakt. Gelukkig zonder narcose. Ik krijg morgen of maandag al de uitslag. Waarvan de jeuk komt is niet bekent het is waarschijnlijk geen voedselallergie.

Ze kon ook geen prednisonprik geven wat ze eigenlijk wou doen. Tegen de jeuk en de opgezette klieren omdat dat niet goed schijnt te zijn voor de geopereerde knie.

Ze heeft zich gelukkig heel goed gedragen waardoor ze niet onder narcose hoefde. Nu maar hopen dat er geen gekke dingen uit de biopt komen.
Laatst gewijzigd door Gamble op do 15 apr 2010, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1586774
zalf voor de kin, je had misschien beter honingzalf oid kunnen smeren..
wat voor med tegen de jeuk?
ik zou eens puur jeuk gaan geven en als de jeuk blijft een bloedonderzoek laten doen waar de jeuk nou vandaan komt....
geef je kvv of barf?
en speciaal eten tegen de diarree, laat me raden....brokken?
je zou okugest kunnen geven of je dieet aanpassen...
Door Helma
#1586784
Het pollenseizoen is toch ook weer begonnen?
Mijn man heeft in ieder geval de eerste pilletjes tegen de hooikoorts alweer genomen.
Door Gamble
#1586859
vanaalst schreef: zalf voor de kin, je had misschien beter honingzalf oid kunnen smeren..
wat voor med tegen de jeuk?
ik zou eens puur jeuk gaan geven en als de jeuk blijft een bloedonderzoek laten doen waar de jeuk nou vandaan komt....
geef je kvv of barf?
en speciaal eten tegen de diarree, laat me raden....brokken?
je zou okugest kunnen geven of je dieet aanpassen...
sorry dacht dat het med tegen jeuk was maar s voor de darmen. ik geef kvv en idd kreeg hills mee. k heb niks tegen de juek. wacht nog ff de biopt af en anders als het blijft jeuken idd bloedonderzoek . bedanjt voor je reactie kan ik zeker iets mee. en pollen had ik nie eens aan gedacht. bedankt iig
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1587065
Gamble schreef: sorry dacht dat het med tegen jeuk was maar s voor de darmen. ik geef kvv en idd kreeg hills mee. k heb niks tegen de juek. wacht nog ff de biopt af en anders als het blijft jeuken idd bloedonderzoek . bedanjt voor je reactie kan ik zeker iets mee. en pollen had ik nie eens aan gedacht. bedankt iig
heeft ze nog steeds jeuk?
dan zou ik zeker puur jeuk gaan bestellen, jeuk hebben is vreselijk..
zak br lekker terug brengen, voor dat geld kan je beter vlees kopen! ;)
hoop dat ze snel van de klachten af is!
Door Gamble
#1588605
Ja ze heeft nog wel een beetje jeuk alleen krabt ze wel minder aan de kop denk dat dat komt door de zalf die ik in de oren moet smeren.
Bedankt voor de tip ga eff kijken waar ik dat zou kunnen halen. De kin jeukt nog wel en de zalf van de da vindt ze echt niet fijn ze gaat steeds plat onder me schoot liggen of heel zielig in een hoek  :-\. En ze zit ook nog wel is op de poten te likken.

Zou misschien vandaag de uitslag krijgen van de biopt maar ging niet door krijg hem dus maandag als het goed is. En ben erg zenuwachtig eigenlijk  :-[. Vooral als ik somige verhalen lees op het internet schrik is best. Maar misschien heeft ze ook wel opgezette klieren van de oorontsteking. Weet alleen niet of er daarvan wel 4 kunnen opzetten in de halsstreek? Volgens de ene da kan het niet volgens de andere wel  :-\.

Verder dacht de da misschien dat het een lymfeklieronsteking was of opgezette speekselklieren. Ach ja het is ook allemaal maar gissen maandag weet ik het waarschijnlijk alleen ben nu wel heel zenuwachtig. Maar zou je het verschil niet kunnen voelen tussen speekselklieren en lymfknopen?
Laatst gewijzigd door Gamble op vr 16 apr 2010, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door