Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ons Elftal
#1580466
Wij hadden gisteren ook iets aan de pens zitten met dezelfde structuur aan de binnenkant. Echter wat wij hadden was heel dun en plat. Ik dacht eigenlijk dat het de milt was, maar het leek me zo gek dat hij plat was.

Ik heb hem in stukjes gesneden en op de droger gelegd.
Door ~anna~
#1580933
heb het ook weleens gezien, en ik heb het gewoon gegeven.Het zag er ook gewoon vers uit.
Louk is wetenschapper en Da.
ik ken zelf ook een slachter, zal het eens vragen.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op za 10 apr 2010, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ons Elftal
#1581020
*anna* schreef: heb het ook weleens gezien, en ik heb het gewoon gegeven.Het zag er ook gewoon vers uit.
Louk is wetenschapper en Da.
ik ken zelf ook een slachter, zal het eens vragen.

Oh dan wacht ik even af. Ben erg nieuwsgierig.
Door sammetje
#1586499
ik had vandaag ook zoiets in/aan de pens zitten.
ik had het al eens eerder maar toen heeft ons labje het erbij opgegeten omdat ik het te laat zag.
ik weet niet precies wat de binnen en buiten kant is van de pens, maar misschien dat jullie het kunnen zien.
heb 2 foto's gemaakt, en heb het stuk er toen afgeknipt, het was dieprood van binnen.
dit is een schapenpens waar het in/aan zat. foto's zijn wel een beetje groot....

is het roze gedeelte de binnen of de buitenkant van de pens???


Afbeelding

Afbeelding
Door miik
#1586634
Van de week slachtafval van 5 geitjes gehad en aan elke pens zat zo'n paars ding....
En heb het al vaker gehad en voer het gewoon mee.
Ik kan me voorstellen dat het er "normaal gesproken" af wordt gehaald, je besteld tenslotte alleen maar pens. Maar dat het er normaal-gesproken niet zit hoeft nog niet te betekenen dat het er ook niet "hoort"....
#1630497
Dat is duidelijk milt.. Dat laten de meeste slachterijen die lammeren en geiten slachten altijd aan de pens zitten omdat
dit klein van formaat is. Bij runder en kalfspens halen ze de milt eraf en worden apart verkocht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door