Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Linda & Kay
#1583567
De hele dag heeft Kay nergens last van gehad. Rond 8 uur is vriendlief hem nog een keer uit gaan laten. Hij vertelde dat Kay eerst een gewoon poepje had gedaan, dat er daarna een streepje bloed uitkwam en daarna een beetje diarree. Toen ze terug kwamen heeft Kay z'n halve bak leeg gedronken (terwijl hij zelden drinkt). Hij kwam daarna bij me zitten en begon een beetje te trillen. Dit doet tie wel vaker als tie aan de diarree is en nodig moet poepen. Vriendlief ging dus weer met hem naar buiten. Daar "poepte" die een straaltje water/vocht uit. Nu ligt tie dus heel de tijd te hijgen (en dat doet tie ook nooit, behalve als tie hard gerend heeft dan).

Zou het kunnen zijn dat er iets verstopt zit? Ik ben hier namelijk altijd een beetje bang voor...

Hij heeft gister een hazenkop op (met een beetje lever, nier en hart). Heb het idee dat de hazenkop toch wel hard is.. Dus die gaat sowieso de prullenbak in, heb inmiddels geen goed gevoel bij die dingen...


Oja.. hij heeft gister rond 20.00 uur gegeten en vandaag rond 16.30 een heel konijntje.
Door Lizzy
#1585347
Linda & Kay schreef: De hele dag heeft Kay nergens last van gehad. Rond 8 uur is vriendlief hem nog een keer uit gaan laten. Hij vertelde dat Kay eerst een gewoon poepje had gedaan, dat er daarna een streepje bloed uitkwam en daarna een beetje diarree. Toen ze terug kwamen heeft Kay z'n halve bak leeg gedronken (terwijl hij zelden drinkt). Hij kwam daarna bij me zitten en begon een beetje te trillen. Dit doet tie wel vaker als tie aan de diarree is en nodig moet poepen. Vriendlief ging dus weer met hem naar buiten. Daar "poepte" die een straaltje water/vocht uit. Nu ligt tie dus heel de tijd te hijgen (en dat doet tie ook nooit, behalve als tie hard gerend heeft dan).

Zou het kunnen zijn dat er iets verstopt zit? Ik ben hier namelijk altijd een beetje bang voor...

Hij heeft gister een hazenkop op (met een beetje lever, nier en hart). Heb het idee dat de hazenkop toch wel hard is.. Dus die gaat sowieso de prullenbak in, heb inmiddels geen goed gevoel bij die dingen...


Oja.. hij heeft gister rond 20.00 uur gegeten en vandaag rond 16.30 een heel konijntje.
Dit klinkt mij eerder als een flinke buikpijn. Veroorzaakt door, waarschijnlijk, een virusje.
Door Linda & Kay
#1586620
Het gaat inmiddels weer goed!  :)
Z'n ontlasting heb even goed in de gaten gehouden en die was een paar keer echt keihard. Dus ik vermoed toch de hazenkop. Of een virusje inderdaad..
Ben altijd een beetje panisch voor verstoppingen, vandaar m'n snelle post hier. Maar dat was te voorbarig.  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door