Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Else
#1584651
Ik lees hier dat veel mensen hun hond 1 keer per dag voeren.
Wat is het voordeel van 1 keer i.p.v. 2 keer voeren??
Of is het alleen zo dat het makkelijker is? Of zijn er meerdere redenen?
Onze hond geef ik sinds 3 dagen alleen 's avonds i.p.v. 2 x daags wat ik eerder deed maar voor mijn idee heeft hij de hele dag honger.
Hij moet d'r misschien ook gewoon aan wennen??
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1584741
Ik geef ze in de ochtend wat kefir met een eitje of met groente en dan de maaltijd na de middagwandeling en verder niet meer.ik vind het voordeel dat ik ze wat grotere stukken kan geven.
Door sandrra
#1585270
Ik voer ze 1 x per dag in de avond op verschillende tijden.
Omdat ze dan grotere porties krijgen en dus meer moet knagen dan hap slik weg.
Er eentje geen gal meer spuugt sinds we t zo doen. Voorheen als ik maar 's ochtends een uurtje later was dan spuugde ze al.
En ja het is makkelijker verdelen die grotere porties...

Ze moeten er wel ff aan wennen in t begin. Je zou t bijv af kunnen bouwen, dus 's ochtends steeds minder geven en 's avonds erbij doen.
Door Emmanuelle
#1585275
Hier 2x per dag, gewoon omdat ik het zo gewend ben.
Ik geef gedeeltelijk barf en kvv.  Kvv verteert ook sneller, tegen 's avonds hebben ze weer razende honger dus ik houd het dan toch liever op 2x.
Ik heb het me ook al afgevraagd of het slecht zou zijn van 2x te voeren, omdat inderdaad de meesten 1x voeren.
Als ze hier barf krijgen, dan krijgen ze de dag nadien enkel spiervlees, zo kan ik toch ook al een groter stuk bot geven.

Groetjes,

Emmanuelle
Laatst gewijzigd door Emmanuelle op wo 14 apr 2010, 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#1585277
Toen we nog brokken voerden, zijn we al op één keer per dag overgegaan; bij twee keer voeren gaven ze gewoon niet thuis. Dan zette ik na de lange ochtendwandeling hun brokken, rijst en gekookte kip voor, en daar miepten ze dan voor de helft mee. 's Avonds zelfde verhaal. Daarop ben ik ze één keer per dag gaan voeren, 's avonds na de laatste wandeling. Op de een of andere manier is daarmee voor de honden ook de dag afgesloten: maaltijd genuttigd, boertje gelaten, bedje in en snaveltjes toe. Toen we zijn gaan barfen, hebben we gewoon zo gelaten. De beslissing om maar een keer te voeren is hier dus meer genomen omdat de honden zelf aangaven dat dat beter was.
Door Esther Q
#1585296
Als je hond gewend is aan 2xdaags, is het idd even wennen aan 1xdaags. Wij voeren 1xdaags. Vooral omwille van de training. De honden lopen overdag veel kilometers, dus voeren we savonds, zodat ze niet met volle maag op pad gaan.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1585337
Benjy en Misty schreef: Hier geef ik 2x per dag eten, denk niet dat ze het zouden pikken wanneer ik maar 1x zou geven.  :biggrin2:

Dacht ik ook altijd ,maar na een paar dagen waren ze er al aangewend,steeds iets minder geven en uiteindelijk is het gewoon dat ze nu een beetje kefir krijgen.
Door Lizzy
#1585339
Hier is het keiharde gemakzucht :biggrin2:. Maar daarnaast vind ik dat mijn honden het eigenlijk op 1 maaltijd gewoon beter doen dan op 2. Ik vind ze juist meer verzadigd.
Door Hertog
#1585352
In de tijd dat ik 2x per dag voerde kwam hij bij mij controleren of dit alles was. Nu zie ik dat hij voldaan is. Ik geef op een willekeurig tijdstip op de dag na de lange wandeling.
Door sandrra
#1585365
Benjy en Misty schreef: Hier geef ik 2x per dag eten, denk niet dat ze het zouden pikken wanneer ik maar 1x zou geven.  :biggrin2:
Ja dat dacht ik dus ook en wat schets mijn verbazing binnen een paar dagen waren ze al gewend. ( een een RR is erg op eten)
Ze zijn ook meer voldaan dan met twee keer een klein beetje.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1585423
Hier ook 1x per dag. Dat deed ik met brokken ookal.
Is voor een gedeelte gemakszucht, maar 1 van mijn honden moet ik ook geen halve maaltijd geven s'ochtends want dan is de kans groter dat ze s'middagsof s'avonds omkiept.
Door Benjy en Misty
#1585497
SandRRa schreef: Ja dat dacht ik dus ook en wat schets mijn verbazing binnen een paar dagen waren ze al gewend. ( een een RR is erg op eten)
Ze zijn ook meer voldaan dan met twee keer een klein beetje.
Noodgedwongen moest ik Ernie eens 3x daags te eten geven, ongeveer een half jaartje, wegens ernstige gezondheidsproblemen. Daarna had hij dit niet meer nodig en wilde ik het weer afbouwen naar 2x daags. Na een jaar stond hij nog altijd te bedelen om zijn eten 's avonds. Moet er wel bij vertellen dat ik in het hele begin er een paar keer ben ingetrapt. ;D ::) Ook Goldens zijn echt dol op eten!
Door wenche
#1585568
Ik geen 2x daags... 's ochtends de karkassen, 's avonds spier- en orgaanvlees
Geef ik 's ochtends niks, dan gaat vooral DeeJay gal spugen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door