Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1584315
Geeft er hier iemand kabeljauwleverolie aan hun kat?
En zo ja, hoe doe je dat dan? Als ik op internet zoek zijn er alleen maar capsules te koop en ik heb dan geen idee hoeveel je moet geven.
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1584372
Ik weet niet of ik het moet geven, maar het is zo ongeveer het enige supplement dat door Billinghurst als essentieel wordt genoemd, de rest is allemaal optioneel geloof ik.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1584426
was daar niet iets mee? te veel vervuild ofzo? er staat me iets van bij dat ik er ergens een keer iets over gelezen heb...
als de katten echt geen vette vis eten, kan je visolie supplementeren. ik zou dan kiezen voor een visolie die speciaal voor katten en honden is en gegarandeerd laag in vervuiling, bv visolie van doils.
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1584464
koekje schreef: was daar niet iets mee? te veel vervuild ofzo? er staat me iets van bij dat ik er ergens een keer iets over gelezen heb...
als de katten echt geen vette vis eten, kan je visolie supplementeren. ik zou dan kiezen voor een visolie die speciaal voor katten en honden is en gegarandeerd laag in vervuiling, bv visolie van doils.
Ze eten wel vette vis, maar ik begreep uit het boekje van Billinghurst dat je met die visolie A en D suppleert. ZIjn redenering is (als ik het goed snap) dat in het huidige commercieel gefokte vlees hiervan te weinig zit, omdat de dieren (rundvee, pluimvee, kweekvis etc) inferieur voedsel (graan ipn verse groentes, vismeel ipv verse vis) krijgen. Dus eigenlijk wat je met KVV/BARF bij je kat wil voorkomen ;-)
Die doils visolie ziet er goed uit. Is er daar maar 1 soort van?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1584544
ik ben niet thuis in alle theorieen van billinghurst, dus kan je daar verder niet mee adviseren.
ik geef zelf geen visolie of andere supplementen, dus weet niet wat er allemaal op de markt is.
Door Mevroi Kruim
#1584585
Cod liver oil = levertraan.
Dat bevat idd vit A en D maar ik heb nooit het nut ingezien van dat supplementeren eerlijk gezegd. Ja, misschien als je een extreme binnenkat hebt, en dan in de winter ... ik meen dat Lizzy haar Linga wel levertraan heeft bijgevoerd maar niet meer precies waarom.

Visolie is olie van de hele vis, van het spiervlees enzo, en niet van de lever. Daar zitten niet veel vit A en D in maar wel weer gezonde omega-vetzuren.

Levertraan is goor, vandaar dat het tegenwoordig in capsules zit voor onze teergevoelige kindertjes  :D
Af en toe zo'n capsule kan geen kwaad maar je moet wel uitkijken met overdoseren als je bv ook nog flink veel lever zou voeren.
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1584626
Ik denk dat ik maar niet aan dat suppleren begin. Ze krijgen hier twee keer per dag haaks-barf, en 1 keer per dag iets om te knagen (kippennek, kwartel, eendagskuiken, kippenvleugel, muis, hart). Een keer per week een eetlepel cottagecheese, een keer per week een rauwe eidooier (eiwit wordt hier door beiden echt niet gegeten) en een keer per week krijgen ze van haaks-barf de zalm.
Luna eet nog geen eendagskuiken en ook de eidooier gaat moeizaam, maar voor de rest wordt alles opgegeten.
Ik denk eigenlijk dat ze wel genoeg aan vitamientjes en mineralen binnenkrijgen?
Door Too
#1584642
Denk ik ook!... zo doe ik ook

Wat doen ze als je een eitje klutst?? Dan valt er niks te kiezen tussen geel en wit  ;)
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1584647
Too schreef: Denk ik ook!... zo doe ik ook

Wat doen ze als je een eitje klutst?? Dan valt er niks te kiezen tussen geel en wit ;)
Dan eten ze het niet ;-)
Ook niet na een hele dag niks te eten geven, en ook niet als ik het door hun eten meng. Eigenwijze beesten he
Door Cizsel
#1585890
Ik heb tonijn op waterbasis (blikje) en sardientjes (op olie, maar dat kan je afspoelen) gekocht. Ik ben zelf ook nog een beginnend versvoerder, en poes vond het HEERLIJK! Afgezien van de Haaksbarf-Zalm die je voert, wat extra vette vis? Misschien het proberen waard?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door