Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Spicey
#1584058
Hallo allemaal,
Mijn hond moet aan de probiotica omdat zij darmproblemen heeft door tumorremmende medicijnen hierdoor zijn haar witte bloedlichaampjes te laag en kan ze haar chemokuren niet meer krijgen. Ik heb van de dierenarts pro-fibre mee gekregen maar kan ik qua voeding nog iets bijgeven, heb wel al gezocht en kwam kefir en yogurt vaak tegen maar helpt dit genoeg voor dit probleem?
Laatst gewijzigd door Spicey op di 13 apr 2010, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1584082
Spicey schreef: Hallo allemaal,
Mijn hond moet aan de probiotica omdat zij darmproblemen heeft door tumorremmende medicijnen hierdoor zijn haar witte bloedlichaampjes te laag en kan ze haar chemokuren niet meer krijgen. Ik heb van de dierenarts pro-fibre mee gekregen maar kan ik qua voeding nog iets bijgeven, heb wel al gezocht en kwam kefir en yogurt vaak tegen maar helpt dit genoeg voor dit probleem?
Ho, stop, ik kan t niet meer volgen....
darmproblemen wegens chemo snap ik. Probiotica om die darmproblemen te verminderen snap ik ook. Maar te lage hvh witte bloedlichaampjes vanwege darmproblemen, snap ik niet  :-\
Wat ik dan weer wel snap is dat ze nu geen chemo kan krijgen omdat de witte bloedlichaampjes te laag zijn  ;)

Kan het zijn dat de darmproblemen en de witte bloedcellen los staan van elkaar??

Ennieweee; je kunt haar biogarde geven, maar als je al probiotica geeft zou dat voldoende moeten zijn, hoewel ik niet weet wat pro-fibre is... :-\
Ik zou ook groene leem geven...
Door Spicey
#1584101
@yuki11, ze krijgt naast de chemo piroxicam en een bijwerking daarvan is maag/darmklachten. En omdat ze ook steeds dunnere ontlasting heeft gaan ze er eigenlijk vanuit dat het zakken van die witte bloedlichaampjes komt van een darmprobleem omdat er geen aanwijzingen zijn dat het ergens anders van komt, ik moet over twee weken als de ontlasting nog slecht is een beetje inleveren om te kijken of hier bloed inzit dat zou het zeker verklaren. Voor de rest voelt spice zich namelijk goed.
Ik zou dat eerlijk gezegd niet durven zeggen of het los van elkaar staat en waar het probleem dan gezocht moet worden, ik ga wat dat betreft toch wel op de da af want zelf weet ik het even niet.
Ik las op internet dat die probiotica die ik heb goed is voor onderhoudsdosis dus vandaar dat ik in de 1e week iets extra erbij zoek om alles goed op gang te krijgen. Het is idd met vezels.
Ik ga even googlen op mifloran.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door