Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1583882
Ivm de castratiewond van Axel. Die hond moet naar de da...

Hij heeft extreme angst, werkelijk extreem. En Axel is een angstbijter... dus een simpel da bezoek is een drama.

Ik doe hem al voor het binnengaan een muilkorf aan (is ie gewoon, ook thuis gaat af en toe een muilkorf aan bij verzorging, zonder problemen)
Bij de da is het zo verkrampt dat je gewoon niks kan aan vangen. Ik vermijd dus da-bezoeken, en als het dan echt moet, dan wordt hij gesedeerd.

Vraag is: hoe gevaarlijk is sedatie en bestaat er een andere mogelijkheid. Ik denk bvb aan Sedalin? Kan dat iets zijn?

Waarschijnlijk moet er nu dus een draadje doorgeknipt worden zodat de troep uit de wond kan
Bedankt
#1583928
geef je hem thuis al iets kalmerend en ontspannends? of moet die spuit er bij de da pas in, dat zal het niet makkelijker maken.

vervelend joh, dat zo'n simpele ingreep dit gevolg heeft, ik heb het nog nooit gehad, het geneest, de hechting is oplosbaar en breekt met een kleine week en we zien er niets van terug.

super vervelend voor jullie, en dus inderdaad gewoon de ab-kuur erbij, das duidelijk.

sterkte
#1584053
Ik denk dat een roesje de enigste optie is om hem te behandelen. Het zal een stuk schelen als er een hechting uit is lijkt mij . Dan kan de troep er uit.
Ach arme Axel, hij moet toch een pijn hebben lijkt mij. Deppen met verdunde betadine op de open wond is wellicht een idee.

Succes en sterkte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door