Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vitess
#1582484
Onze Sanne van bijna twee is al een paar dagen overdreven aan het slikken. Als ze naar buiten gaat vreet ze bij vlagen het hele gazon kaal. Ze eet goed (krijgt kvv), drinkt goed, speelt, geeft niet over, hoest niet, kwijlt niet, geeft geen slijm op. Het is vooral het slikken met nogal smakken. Vanmiddag om kwart over drie gaan we naar de dierenarts om in haar keel te laten kijken, maar misschien is er iemand die al een gooi kan doen naar wat het zou kunnen zijn?
Door vitess
#1582513
Ik geef haar sinds donderdag Mifloran, maar nu ik zo nadenk lijkt het sinds die tijd wel erger te worden. Twijfel heel erg, want ze is ook nogal een vreetkast als het om stokken en ander 'niet zozeer voor de hond bedoelde dingen' gaat. Bij misselijkheid zou ze dan toch ook minder eetlust moeten hebben?
Door vitess
#1582621
Zou de Mifloran dit kunnen veroorzaken? En ik was eigenlijk in de veronderstelling dat ze bij misselijkheid dan ook minder eetlust zouden hebben, maar hierin is niks veranderd. Ik heb ook maar wat ontlasting 'verzameld' omdat ik in het topic van Geer ook iets las over wormen..
Door vitess
#1583121
We zijn weer terug van de dierenarts, Sanne moest blijven. Haar keel was opgezet, de dierenarts kon duidelijk 'iets' voelen, zei ze. Het kon een ontsteking zijn door een bacterie of iets als een stokje of zo. Ook konden het de lymfeknopen zijn. Ze is nu onder narcose en dan wordt er in haar keel gekeken. Mocht de dierenarts iets vinden wat ze niet vertrouwd dan wordt er een biopt genomen en als ze moet worden geopereerd door iets wat vast zit gebeurt dat ook gelijk. Zo, en nu eerst even bijkomen...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1583205
[quote="vitess"]
We zijn weer terug van de dierenarts, Sanne moest blijven. Haar keel was opgezet, de dierenarts kon duidelijk 'iets' voelen, zei ze. Het kon een ontsteking zijn door een bacterie of iets als een stokje of zo. Ook konden het de lymfeknopen zijn. Ze is nu onder narcose en dan wordt er in haar keel gekeken. Mocht de dierenarts iets vinden wat ze niet vertrouwd dan wordt er een biopt genomen en als ze moet worden geopereerd door iets wat vast zit gebeurt dat ook gelijk. Zo, en nu eerst even bijkomen...
[/quote]
he bah, is ze al weer thuis?
Door vitess
#1583368
Om zes uur werden we gebeld door de dierenarts. Ze zag in de keel van Sanne veel rode verdikkingen en ontstekingen. De lymfeknopen waren nogal verdikt. Ze denkt nu aan een ontsteking van de speekselklier. Hierdoor zou er steeds speeksel vrijkomen waardoor Sanne veel moet slikken. Deze ontsteking zou de verdikking in de keel kunnen veroorzaken die ze voelde. Wat ze nu heeft voorgesteld is dat we Sanne een antibioticakuur geven voor tien dagen, en wanneer de lymfeknopen (als ik dat helemaal goed zeg..) dan nog verdikt zijn, moesten we terugkomen om verder onderzoek te doen en een biopt af te nemen.
Sanne is inmiddels weer thuis, nog een beetje dizzy van de narcose en is maar snel languit op haar bed gaan liggen. Ik duim maar dat het dan inderdaad na die antiobioticakuur helemaal weg is, want dat verhaal over die lymfeklieren/knopen zit me wel een beetje dwars...
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1583517
Oei, spannend  :-X

Maar het is natuurlijk wel logisch dat de lymfeklieren verdikt zijn als er een speekselklier ontstoken is (of er een andere ontsteking zit). Heeft ze de andere lymfeklieren ook bevoeld?? (oksel, lies, knieholte, etc.)
Mocht het speekselen een gevolg zijn van de verdikking van de lymfeklieren, dan zal de ab ook niets gaan doen, dus dat weet je dan snel genoeg, maar ik denk en hoop dat de ab het probleem gaat oplossen!!

Beterschap voor Sanne en sterkte voor jezelf!!  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door