Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kurt007013
#1582552
hoi ,

ik zou graag af en toe wat meer KVV geven ... doch weet niet goed welke soort  :-[
Hier waar ik woon - Belgie - heb ik voornamelijk de keuze uit Carnibest , Naturis & FarmFood ?
Welke raden jullie me aan ?  qua kwaliteit ? qua prijs ?

Het zou gaan voor 6 honden ( boxers )
Graag jullie bevindingen aub
waarvoor veel dank en de groeten uit Belgie  ;)
Door Nynke
#1582559
Je kunt van alle drie wat kopen en dan kijken wat je het beste bevalt qua uiterlijk, prijs en hoe de honden erop reageren. Ik denk dat je sowieso duur uit bent met kvv  :-X :-X 

Als ik moest kiezen werd het Carnibest, dat vind ik heel fijn spul  :)

Kun je niet beter zelf gaan samenstellen?  Dat zal je uiteindelijk een hoop geld schelen en het geeft de honden ook meer voldoening om te moeten kauwen op hun eten  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1582600
Geen idee hoe de prijsverhouding ligt, maar van deze drie zou ik de Ff laten vallen. Dat is me iets teveel pens met premix naar mijn idee.
Door bloemetje
#1582601
Ik vind ze qua kwaliteit best aardig overeenkomen hoor  :). Ik nam inderdaad lekker van alledrie wat en proberen wat goed valt en welke ze lekker vinden! Let erop dat er compleet op de verpakking staat!
Door Emmanuelle
#1582647
Ik heb alledrie gegeven. Zoals hier eerder gezegd is kun je ze misschien alledrie proberen en kijken op welke ze het best doen?
Of gewoon alledrie blijven geven, lijkt mij ook niets mis mee...  Mijn voorkeur gaat ook uit naar Carnibest.
Hier gaan ze vanaf mei over op 4 dagen kvv en 3 dagen barf, kunnen we ook zien hoe dat gaat :)
Door kurt007013
#1582668
[quote="Nynke F"]
Je kunt van alle drie wat kopen en dan kijken wat je het beste bevalt qua uiterlijk, prijs en hoe de honden erop reageren. Ik denk dat je sowieso duur uit bent met kvv  :-X :-X 

Als ik moest kiezen werd het Carnibest, dat vind ik heel fijn spul  :)

Kun je niet beter zelf gaan samenstellen?  Dat zal je uiteindelijk een hoop geld schelen en het geeft de honden ook meer voldoening om te moeten kauwen op hun eten  :)
[/quote]

Kan je me een vb geven om zelf samen te stellen ? een boxer weegt zo'n 28 à 34kg
of waar kan ik dit vinden ?
Door Emmanuelle
#1582678
[quote="kurt007013"]
Kan je me een vb geven om zelf samen te stellen ? een boxer weegt zo'n 28 à 34kg
of waar kan ik dit vinden ?

[/quote]

Je kunt eens rondsnuffelen in 'hoe ziet jouw barf-menu eruit'. Heb ik ook gedaan, kun je altijd wat ideetjes opdoen ;)
Meer informatie rond barf vind je in de bibliotheek.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1582708
[quote="kurt007013"]
Kan je me een vb geven om zelf samen te stellen ? een boxer weegt zo'n 28 à 34kg
of waar kan ik dit vinden ?

[/quote]

Hier vindt je veel info over zelf samenstellen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,17448.0.html
Zelf samen stellen is een heel stuk voordeliger dan een kvv voeren (zeker de merken die jij noemt) en daarbij weet ook wat je ze precies voert en je kan goed rekening houden met hun persoonlijke behoefte. Dat zijn de voordelen. Nadelen, dat iets meer werk is dan een kvv, al zal dat met 6 honden wel meevallen.
Hier 5 honden (2 grotere en 3 medium), ben per maand zo'n 130-150 euro per maand kwijt voor ze. Het pakken is wel makkelijk wat ze krijgen zo'n 3kg per dag, dus het meeste hoef ik niet te portioneren omdat dat gewoon per kilo binnen komt.
Door Nynke
#1583574
[quote="kurt007013"]
Kan je me een vb geven om zelf samen te stellen ? een boxer weegt zo'n 28 à 34kg
of waar kan ik dit vinden ?

[/quote]

als het volwassen honden zijn, met een gemiddelde hoeveelheid beweging, voer je zo'n 2 tot 3 % van het lichaamsgewicht.
Dat verdeel je in ongeveer 50% vleesbot, d.w.z. dat de hoeveelheid vlees ten opzichte van kaal bot 50-50 is, daarnaast 25% spiervlees , 15% orgaanvlees en de rest groente, een eitje, wat gemalen noten of tafelrestjes.

inderdaad, zoals Emanuelle al schrijft, kijk eens bij de andere geplaatste menu's en de reacties daarop en lees ook in de bibliotheek hier op BP bij de beginnersdocumentatie  :) :) :)
Door Emmanuelle
#1586034
Van waar ben je trouwens ergens ongeveer in België, als ik zo benieuwd mag zijn?
Ik ben ook van België  ;)
Laatst gewijzigd door Emmanuelle op wo 14 apr 2010, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rimanda
#1586546
6 boxers en dan kvv.. vind het zelf te prijzig (en dan heb ik er maar 2). Vandaar dat wij ook zelf samenstellen.
Voorbeeld van een menu'tje van Clay, boxerreutje van 2 jaar, 35 kilo.

Vleesbot:    50%
Spiervlees:  25%
Orgaan:      15%
Groente:      10%

Maandag: 350 vleesbot, 150 orgaan (50 lever/100 maag), 100 groente
Dinsdag: 400 vleesbot, 300 spiervlees, 100 groente
Woensdag: 350 vleesbot, 500 orgaan (pens)
Donderdag: 265 vleesbot, 300 spiervlees, 100 groente
Vrijdag: 360 vleesbot, 300 spiervlees, 100 groente
Zaterdag: 350 vleesbot, 100 orgaan (50 hart/50 nier), 100 groente
Zondag: 385 vleesbot, 300 spiervlees

Ik kom totaal op:
2450 gram vleesbot
120 gram spiervlees
750 gram orgaan
500 gram groente


Ik geef het zelf nu iets anders omdat ze nu ook vis krijgen en eigenlijk minder groente.. maar het is maar een voorbeeld he ;)
Je moet er aan denken dat je minimaal 4 diersoorten hebt.
Maar geef je naast de kvv ook nog brokken? of wil je ze volledig op vers?
Laatst gewijzigd door Rimanda op wo 14 apr 2010, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door