Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1577032
Ik zou mijn hond graag eens een hele lap pens willen geven. Kan ie lekker scheuren. Goed voor z'n tandjes en z'n gemoed.. :biggrin2:
Maar ik zit met een paar dingetjes:

Hoe reken ik dat met z'n menu? Normaal krijgt ie wel pens in zijn menu, maar dat gaat dan om hoeveelheden van 90 à 100 gram. ...en ja, das niet echt een lap zeg maar.. ::)
Zou ik dan i.p.v zijn menu van barf op een dag alleen een lap pens kunnen geven, of is dat niet verantwoord?? En zou ie dan aan de dunne gaan??
En mocht ie wel een hele pens dag kunnen hebben, wat voor een lap pens (qua gewicht) zouden jullie dan geven aan een herder van 10 maanden oud die ongeveer 28 à 29 kilo weegt?

Alvast bedankt weer!!  :)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1577078
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem ze mogen hier maar 125 gram pens ,maar ik geef ze het dubbele :)
en de andere week ander orgaan :)
Hier kunnen ze er goed tegen,het vet haal ik weg als het er bij aanzit anders heeft Rocky er last van.
Laatst gewijzigd door *Marga* op wo 07 apr 2010, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1577328
Dank je wel voor jullie reacties!

Dus jullie geven dan wel een hele dag alleen pens als ik het goed begrijp?
Normaal gesproken is z'n dagrantsoen ongeveer 600 gram. Maar kan ik dat opvullen met alleen pens of zal ik de helft doen (300 gram) met wat vleesbot?? :-\

Ik zat er idd dan wel aan te denken om zo iets dan eens in de twee weken te doen.
Door Butch
#1577719
Ik geef 2 keer per week pens en dan is het officieel 450 gram, maar soms is dat zomaar 600 gram, daar doe ik dan niet moeilijk over. Met de rest ben ik wel precies, maar met pens ben ik eigenlijk heel makkelijk.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1578310
Hartstikke bedankt voor jullie reacties.  :)
henneke schreef: je kan best eens een dagje alleen pens doen hoor  ;)
Precies wat ik wilde horen  ;)
Kan ik Raiko binnenkort veblijden met een mooie lap pens.. :biggrin2:
Door Marinus
#1578347
Dat zou ik ook graag willen een hele pensmaaltijd. Heb nog 10 penslappen liggen van rond de kilo maar Chico begrijpt niet dat hij moet scheuren en snijden helaas... Heb alles al geprobeerd. Gemalen vind hij het heerlijk en is het in no time weg.

Afbeelding
Door Nyncke
#1582638
Hier ook zo nu en dan een pensdag.
Cadiz heeft er geen moeite mee om eens een dag de dubbele hoeveelheid van iets te krijgen ;)
Dan is het de volgende dagen gewoon wat minder.
Ik doe dat dan meestal na een zware trainingsdag kan hij het meteen wat rustiger aan doen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1582689
Hier ook zo eens in de 2 weken een pensdag, hebben ze helemaal geen bezwaar tegen  :biggrin2:
Ook raken ze er niet van aan de dunne.
Geef ze dan wel wat meer dan hun dagportie (dat is hier voor 3 van de honden 350gr), ze krijgen dan zo'n halve kilo, dan kunnen ze er echt op kauwen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door