Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1578167
Ik weet dat katten vreemde voorkeuren hebben, daar maak ik me dus maar niet druk om, maar ik heb toch een vraagje;
Onze kittens vinden de haaksbarf rechtstreeks uit de koelkast (wel goed ontdooid natuurlijk) veel lekkerder dan op kamertemperatuur (of, nog veeeel erger vinden ze verwarmde haaksbarf).
Kan het kwaad om koud voedsel te geven?
#1578183
  norm is iig op kamertemperatuur geven omdat bij te koud geven maag en/of darmen in opstand kunnen komen.
Als jouw katten het koud veel lekkerder vinden en er geen last van krijgen, zoals braken of diarree,
dan is er geen reden om het niet zo uit de koelkast te geven.
Lekker laten eten dus ;)

(mijn honden eten vaak rechtstreeks vanuit de vriezer.. 8))
#1578199
Ze hebben geen diarree en braken niet, dus ik heb geluk.
Sinds ze aan de haaksbarf zitten ligt er maar 1 keurig klein kompakt drolletje per kat per dag in de bak, en het stinkt niet!
Dat in tegenstelling tot de ontlasting toen ze aan de brok zaten (en het was goede brok, applaws, acana, orijen)......
#1582050
Luna heeft alles het liefst uit de vriezer, maar dat vind ik niet goed eigenlijk. Als het maar een beetje verwarmd is eet madam het al niet meer.
Eddie kan het niks schelen, dat is een vuilnisbakje op pootjes en een ongelofelijke veelvraat. Met zijn 6 maanden vreet hij als hij de kans krijgt drie kippenleugels achter elkaar op en staat dan nog op volle sterkte te schreeuwen om meer. In tegenstelling tot zijn zus, dat is een zeer bescheiden eetster.
Kwa omvang laat zich dit ook goed zien, Eddie is het eerste ragdollkitten dat we hebben dat er momenteel wat hobbezakkerig uit ziet. Ik maak me niet zo veel zorgen, want meestal kondigt zich dan een groeispurt aan, maar het zou wel eens een spurt in de breedte kunnen zijn.
Maar goed, hun vader weegt tegen de 12 kilo en is niks te dik, dus het zal wel in de genen zitten ;-)
En Luna heeft dan weer de bouw van moeders, die is ook (zeker voor een ragdoll) tenger.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door