Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#156364
Vanavond krijgen m'n honden voor het eerst geitenribben. Ze zijn al bot gewend (kip & lam), dus dat moet goed gaan. Maar ik vind zo weinig vlees op die geitenribben zitten. Is het verstandig om er wat extra vlees bij te geven om de boel "wat beter in te pakken" of is dat niet nodig? Ze krijgen alle 3 een stuk van ca 200 a 250 gram (2 of 3 ribben), niet echt groot dus.
Door Lizzy
#156367
Als er echt weinig vlees aan de botten zit, dan kun je inderdaad misschien wat vlees geven. Je zou allebei kunnen geven, maar ik zou kiezen voor een runderlapje omdat in CB al gemalen bot zit.
Door Audrina
#156891
Ze hebben gisteravond heerlijk gesmuld van de geitenribben. Bij Donny kwamen ze er na 5 minuten wel weer uit, maar voordat ik het op kon ruimen had meneer het zelf al gedaan. :-X :-X :-X
Bij nader inzien zat er toch meer vlees aan de ribben dan ik dacht, dus de volgende keer kan ik het runderlapje ook achterwege laten.
Door Audrina
#158302
Ja, dat had ik hier ook al gelezen, dat dat normaal was. Ik vond het wel smerig, maar ja, Donny deed of het de normaalste zaak van de wereld was. En ik was ook heel blij dat de dag er na niemand mee ging wandelen, want ze poepten alle 3 keiharde kalk knikkers. ;D
Door Lizzy
#158309
Audrina schreef: Ja, dat had ik hier ook al gelezen, dat dat normaal was. Ik vond het wel smerig, maar ja, Donny deed of het de normaalste zaak van de wereld was. En ik was ook heel blij dat de dag er na niemand mee ging wandelen, want ze poepten alle 3 keiharde kalk knikkers. ;D
;D. Krijtrotsen van Dover aan het immiteren?

Maar je zou dan zeggen dat het toch vrij veel bot is geweest?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 31 aug 2004, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#158321
Bij nader inzien zat er toch meer vlees aan die ribben dan ik dacht en ze hadden er zelfs een extra runderlap bij gehad. Maar ze hadden 's morgens ook al wat CB met kippennekjes en een vleugeltje gehad, dus misschien was dat bij elkaar toch teveel bot en kwamen daar die kalk keutels van.
Door Audrina
#159244
Ontbijtkoek krijg ik er bij geen van 3-en in. Er was hier laatst een houten deurpost gesloopt door de honden en ik wist toen nog niet welke van de 3 het gedaan had. Omdat ik bang was dat ze scherpe stukken hout in hadden geslikt wilde ik ze alle 3 een grote homp ontbijtkoek geven, maar ik moest ze echt wel dwangvoeren met die koek: Klein stukje koek achter in hun strot en bek dicht houden & over de keel wrijven tot ze het doorslikten. :-\
Door Lizzy
#159246
Nou, ik vind ontbijtkoek helemaal niet laxeren. Het werkt wel "inpakkend" maar om nu iedere keer ontbijtkoek na een bot te geven... zo gezond is het nou ook weer niet, die zoete troep! Ook niet voor de kiezen en daar geef je nou net die botten voor. Als je de ontlasting, na botten, iets zachter wil hebben dan is het het handigst om voor het bot een maaltijd te geven met wat gepureerde bladgroentes en wat orgaanvlees zoals lever/nier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door