Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yada
#1581103
Damien kreen ongeveer 2,5 maand geleden last van kale plekken. 1 boven op zn kop en rondom zn oog. Na verschillende dingen te hebben getest denk ik dat het hoogstwaarschijnlijk van de CB eko kwam (rijst of olie) Ben nu 4 weken alle soorten van haaksbarf aan het voeren en ondanks dat hij af en toe nog een beetje aan het jeuken is ziet de vacht rond zn oog er weer prachtig uit en ook bovenop zn kop merk dat er weer haartjes beginnen te groeien, plek is nog wel erg rose, omdat de vacht daar een stuk dikker is dan rondom zn oog.

Nu zat ik net even te voelen op dat plekje (midden boven op zn kop) en ik merkte dat er een bultje zit van een milimeter of 4. Kan dit te maken hebben met een evt allergie of zou je direct aan de bel trekken?
"Ik kan niet veel zien, het is iets roser van kleur dan de rest.
Ik kan het met de huid mee bewegen en het is wel redelijk hard."


Bvd!
Door Lizzy
#1581130
Of een pukkeltje/puistje. Ik zou het even in de gaten houden. En als je het niet vertrouwt: even langs de DA.
Door Yada
#1581781
vertrouw eerder een DA niet dan een bultje, dat is de pest.  geloof me heb er alle reden toe met wat ik het afgelopen jaar allemaal heb meegemaakt

ik kijk het even aan, er zit nu ook een klein zwart korstig kopje op.

aangezien het jeuken/poten bijten veel minder is geworden en zn vacht weer helemaal herstelt zou ik t gek vinden als er op precies die plek een nieuwe allergische reactie ontstaat

zou t misschien een talgophoping kunnen zijn door die verstoring van zn vacht... het verdwijnen en nu weer groeien?

kan zon bultje vanzelf weggaan??
Door Truus
#1582212
Ik zat ook te denken aan een talgbultje. Soms komt er dan troep uit en dan komt er een zwart korstje op
Door Yada
#1582219
Truus schreef: Ik zat ook te denken aan een talgbultje. Soms komt er dan troep uit en dan komt er een zwart korstje op
moet zo'n ding uitgeknepen worden of iets dergelijks?
Door Truus
#1582226
Yada schreef: moet zo'n ding uitgeknepen worden of iets dergelijks?
Nee, zou er niks mee doen. Hou het maar even in de gaten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door