Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Axel*
#1581724
Ik ben niet ervaren met castraties. Dus zou ik graag even jullie mening hebben. Woensdag is Axel gecastreerd als gevolg van Cystes bij de Prostaat.
Ziet deze wond er netjes uit? Tussen de hechtingen is het heel erg gezwollen, net als de balzak. Dat grijze is aluminium-spray. Ik doe er niks aan, Axel heeft een kap om, kan er niet aan likken. Ik ben me niet zeker of het ietwat vochtige (gelig) tussen de hechtingen foute boel is of niet  :-\

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wegens zijn compleet doordraaien van angst bij de dierenarts en het moeten sedieren om ook maar een da in zijn buurt te laten, wil ik dit dus het liefst vermijden.
Bedankt
#1581732
ik zou in jou geval een handdoek goed koud laten worden in de vriezer en hem met zijn gezwollen zaakje er een poosje opzetten zodat het weer wat kan slinken , of een  washandje er zelf tegenaan houden .
Door Femke
#1581734
ik vind het ook wel erg gezwollen, Loebas heeft dit ook gehad en uiteindelijk was het zo groot als een galia-meloen  :'(
Hij is wel een paar weken onder de pannen geweest met medicatie en dergelijke.

Heb je Traumeel of Arnica tot je beschikking? Dat zou ik dan in hoge doseringen gaan geven.... En eventueel koelen inderdaad.
#1581737
[quote="*Dorothea*"]
Er zit wel erg veel zwelling, daardoor zitten de hechtingen erg strak.
De snee is naar mijn smaak te dichtbij het scrotum gemaakt.  :-\
Is het warm? Misschien even temperaturen?
[/quote]

Ga ik gelijk doen. [quote="henneke"]
ik zou in jou geval een handdoek goed koud laten worden in de vriezer en hem met zijn gezwollen zaakje er een poosje opzetten zodat het weer wat kan slinken , of een  washandje er zelf tegenaan houden .
[/quote]

Ok, handdoek gaat nu in de vriezer.


Ik ben het echt stinkzat aan het worden he. Dit is nu het 6de dier dat bij mij gecastreerd of gesteriliseerd wordt (wat ik trouwens nooit doe indien onnodig) en nummer 5!!!! waar het niet loopt zoals het hoort.
Ik weet nu alweer waarom ik bij de beslissing geen goed gevoel had.  :(
ben zo terug

*edit* Temp 38 en voelt niet abnormaal warm aan. Ik heb een cool pack in de koelkast. Die ga er nu opdoen. Gelukkig is hij bij mij erg makkelijk.
#1581739
[quote="Femke"]
ik vind het ook wel erg gezwollen, Loebas heeft dit ook gehad en uiteindelijk was het zo groot als een galia-meloen  :'(
Hij is wel een paar weken onder de pannen geweest met medicatie en dergelijke.

Heb je Traumeel of Arnica tot je beschikking? Dat zou ik dan in hoge doseringen gaan geven.... En eventueel koelen inderdaad.
[/quote]

Also, hij heeft er verder geen last van. Ik laat hem wel buiten lopen, want hij wordt gek als ik hem opsluit. Ik hou em wel rustig. En buiten is alles droog. Hij heeft zo`n comfy cone ding aan, erg comfortabel voor hem.
Hij krijgt AB, Clavaseptin.

Traumeel vertrekt morgen vanuit Belgie naar hier (bedankt Angelique  :-*) maar ik zal morgen al even kijken of ik er hier ook aan kom.

Ik snap echt niet, waarom elk routine OP bij mijn dieren complicaties moet krijgen.
Ik weet nog, buurman had hond gecastreerd, beest liep dezelfde dag nog zonder kap gewoon me in de varkenstallen, op het land.... niks aan de hand hoor  >:(
#1581759
Bedankt voor de snelle reacties...  :-* :-*

Ik hou het goed in de gaten, net goeie 10 min gekoeld... straks nog een keer.... moet eerst mijn eigen handen weer opwarmen  ::)
Ja Dorothea ik hoop het,... heb even genoeg aan mijn hoofd en ik wil Axel verder leed besparen.
#1582565
ach jee, dat ziet er niet prettig uit voor de hond  :'(.

ik heb nu 3 reuen laten castreren (op heel verschillende leeftijden) en ik moet zeggen dat Gorby ook alles erg gezwollen was, heeft ook echt "wijdpoots' gelopen en gaan liggen was duidelijk een pijnlijke bezigheid. maar het is zonder ab toch netjes genezen. zijn balzak is nog steeds goed zichtbaar, voor een ander zal hij er uit zien als een intacte reu. maar bij hem zaten de hechtingen echt wel wat verder naar voren

verstandig ff te laten kijken.
#1582673
is het niet zo dat ab nog wel effe doorwerkt in de hond, ik weet niet of ik nog meer zou geven, als hij geen koorts heeft en tis niet rood en gezwollen op de onstekingsmanier...... al die ab.......

geen van mijn honden heeft ooit ab gekregen met casteren. de da wilde bij de 1e wel, maar ik niet, kan altijd nog.
bij de volgende gaf hij het gewoon niet  ;) wetende dat ik toch wel kom als iets niet lekker gaat.
#1583895
[quote="Truus"]
Oké...de zakjes moeten nog gaan slinken, ik heb het idee dat het door de hechtingen komt, ziet er raar uit. Wanneer mogen die eruit of gaan ze er vanzelf uit?
[/quote]

Ik denk het ook Truus... of die zitten te strak (maar ik had niet die indruk toen ik de verse wond zag  :-\)  en door de zwelling zitten ze zeker te strak nu. Of hij heeft een allergische reactie op die hechtingen.
Hechtingen zou ik er normaal uithalen na 2 weken. Dat is dus volgende week woensdag.

Maar vanochtend ziet het er echt niet goed uit. Gele verdroogde troep (niet veel maar te veel) , balzak is rood en hard en hij vindt het niet prettig als ik aanraak... hij moet dus naar de da (zie andere topic pleas)

[quote="Jacqueline1968"]
is het niet zo dat ab nog wel effe doorwerkt in de hond, ik weet niet of ik nog meer zou geven, als hij geen koorts heeft en tis niet rood en gezwollen op de onstekingsmanier...... al die ab.......

geen van mijn honden heeft ooit ab gekregen met casteren. de da wilde bij de 1e wel, maar ik niet, kan altijd nog.
bij de volgende gaf hij het gewoon niet  ;) wetende dat ik toch wel kom als iets niet lekker gaat.
[/quote]

Jackeline, ik ben normaal ook anti_AB als het niet nodig is, maar het ziet er nu echt naar uit dat het erg nodig is. Hij krijgt nooit AB dus van die ene keer nu gaat ie niet dood.


Ah ja, en de arme man heeft er ook nog een ooronsteking bij  :( Heb netjes behandeld en dat ziet er vandaag toch al beter uit. En toevallig he, vorige woe, terwijl ie onder narcose was keek de da in zijn oren, alles zag er goed uit... ja tot 2 dagen later...  >:( Vraag me af hoe dat zo mogelijk was... instrumenten niet schoongemaakt of zo.... geen idee  >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door