Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Berry
#1581672
Ik heb gisteren mijn eerst barfbestelling binnen gekregen, maar ik heb toch nog even een vraagje.
Alles is per kilo verpakt en bevroren, ik heb uitgerekend dat ik met de pens en hart, lever 5 dagen doe, dat staat dan wel 5 dagen in de koelkast, is dat niet te lang ?
En kan ik als het al helemaal ontdooit is het weer opnieuw invriezen ?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1581678
Berry schreef: Ik heb gisteren mijn eerst barfbestelling binnen gekregen, maar ik heb toch nog even een vraagje.
Alles is per kilo verpakt en bevroren, ik heb uitgerekend dat ik met de pens en hart, lever 5 dagen doe, dat staat dan wel 5 dagen in de koelkast, is dat niet te lang ?
En kan ik als het al helemaal ontdooit is het weer opnieuw invriezen ?
wil je dan iedere dag orgaan voeren? Hier krijgen ze iedere week 1 orgaanmaaltijd + een beetje bot want 2 van de 4 honden poepen behoorlijk dun als ze alleen orgaan krijgen.
Ik maak zelf orgaanpakketten. Ik laat het inderdaad een beetje ontdooien, maak porties en doe het in de vriezer. En dat kan geen kwaad hoor.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1581694
hier gebruik ik zo een electrisch mes , ideaal voor porties te maken , ook omdat je het niet zo ver hoeft te laten ontdooien  ;)
Door sandrra
#1581704
Kan wel hoor.  Ik haal er bijv uit wat ik die dag wil gebruiken en de rest doe ik in porties terug.
Alleen hou ik hier wel een pensdag, zodat ze lekker aan die lap kunnen scheuren. ( nou ja drie keer knippen en Mazoe slikt m door ::))
Door Berry
#1581708
Bedankt voor de reacties !
Ik duik om te beginnen de koelkast in en dan maak ik dagporties. :biggrin2:
Ga ik later eens even bekijken of het misschien handiger is om een orgaan/pensdag in te lassen, ik wil ze nu nog even aan alles laten wennen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1581715
Berry schreef: Bedankt voor de reacties !
Ik duik om te beginnen de koelkast in en dan maak ik dagporties. :biggrin2:
Ga ik later eens even bekijken of het misschien handiger is om een orgaan/pensdag in te lassen, ik wil ze nu nog even aan alles laten wennen.
hier krijgen ze de ene week een orgaandag (hart/lever/nier enz) en de andere week pensdag
Door Esther Q
#1581778
Berry schreef: Ik heb gisteren mijn eerst barfbestelling binnen gekregen, maar ik heb toch nog even een vraagje.
Alles is per kilo verpakt en bevroren, ik heb uitgerekend dat ik met de pens en hart, lever 5 dagen doe, dat staat dan wel 5 dagen in de koelkast, is dat niet te lang ?
En kan ik als het al helemaal ontdooit is het weer opnieuw invriezen ?
Nee hoor, 5 dagen is niet te lang. Wij hebben het vlees soms wel wat langer staan dan dat. Zelfs als het voor ons mensen al wat op of over datum is, is het voor de hondjes nog prima te doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door