Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Emmanuelle
#1581352
Ik kan bij een plaatselijke vishandel vis krijgen, zalmkoppen en zwoerten (van de buikwand van de zalm).
Nu zei die man me: je moet wel oppassen met de graten, ik weet niet of je die zo wilt geven aan je honden, maar die kunnen de maag perforeren.
Is dat zo?  Want ik lees toch altijd dat mensen hele zalmkoppen aan hun honden geven...

Groetjes,

Emmanuelle
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1581380
*Marga* schreef: Ja hoor hier krijgen ze ook zalmkoppen en de graat plus staart,valt wel mee de hardheid van de graten.

Hier ook. Nog nooit problemen mee gehad. Die graten zijn hartstikke zacht.
Door Emmanuelle
#1581384
Rosalie schreef: Je kan de koppen en buiken zo voeren. Je geeft toch ook vleesbot? Het principe is hetzelfde.
Ja eigenlijk wel. Maarja als beginnend barfer laat ik mezelf nogal gemakkelijk bang maken ;)
Door paul36
#1581492
Mmm tja ze verkopen hier pakken met "snijafval" van de zalm. Koppen en ruggen graten met vlees etc. Die voer ik dus maar niet meer aangezien er scherpe snijranden aan zitten en de hond alles wat hij zomaar door kan slikken gewoon slikt. Geef dus geen graten met wervel kolom in kleine stukken maar altijd in geheel!
Door lianneke
#1581532
Het is vaak onwetendheid van de mensen, en vast goed bedoeld. Ik probeer het soms uit te leggen maar krijg de indruk dat het vaker niet dan wel overkomt. Je wordt vanzelf steeds zekerder in het Barfen.
Door mettrop
#1583212
Nadia schreef: Alleen zeebaars heeft vervelende stekels op zijn rug! Die knip ik er altijd vanaf. Maar voor de rest geen probleem. Kain krijgt vandaag ook weer visje.
ik vis vaak op snoekbaars, en kan je zo vertellen dat ook die scherpe stekels en kieuwdeksels hebben!!! daar heb ik al meermalen mijn handen flink aan open gehaald!!
Door Emmanuelle
#1584326
Dank je wel allemaal :)

Ik ben de vis vandaag gaan halen.  Wat een werk om in porties te verdelen.
Ik heb ongeveer 15 kg gekregen in totaal. Zalmkoppen en de buikwand van de zalm (vel + zalm)
Elke zalmkop heb ik in 4 verdeeld, ze wogen rond de 1000-1200 gram per kop.  Gedeeld door 4 krijgen ze elks meer als genoeg.
Als de ene de ene keer een oog krijgt, krijgt een andere die wel de andere keer  ;D
Ik heb dan meteen alles ingevroren, omdat vis toch best wel minstens een week ingevroren kan worden voordat je het geeft.

Mogen ze dat dan allemaal gewoon krijgen?  Ook dat vel van de buikwand? 
Ik klink waarschijnlijk heel stom, maar het is de eerste keer dat ik ze vis wil gaan geven :)
Wordt zalm over het algemeen goed verdragen?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1584391
Hier kunnen ze de gewone portie normaal verdragen,ik heb ene keer een zalmkop per hond gegeven en dat was te veel,ze hadden toen diarree dus dat doe ik neit meer.

Wat een grote zalmkoppen zeg,hier koop ik ze en zijn gemiddeld 500 a 600 gram
Door Emmanuelle
#1584434
*Marga* schreef: Hier kunnen ze de gewone portie normaal verdragen,ik heb ene keer een zalmkop per hond gegeven en dat was te veel,ze hadden toen diarree dus dat doe ik neit meer.

Wat een grote zalmkoppen zeg,hier koop ik ze en zijn gemiddeld 500 a 600 gram
Oeps ja ik ben verkeerd hoor *bloos*, ik had ze eerst in twee gedaan en dan twee zalmkoppen in een zak en toen was het 1200 gram.
Maar ik heb dan later maar 1 zalmkop per zakje gedaan omdat het me toch wat veel leek.  En die dan in 4 gedeeld.
Dus nu is het 600 gram dus ongv. 600 gram per zalmkop.  Sorry  ;) 
Ik geef er dan nog wat van die buikwand bij.  Krijgen ze iets meer als anders maar scheelt niet zoveel dan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door