Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1581155
Elvis is nu 9 maanden en sinds de ruwe vezelkorrels en probiotica door zn kvv goed opgeknapt.
Geen buikpijn, diarree meer en minder jeuk. Veel levendiger / vrolijker dan voorheen.
Is pas zn poot op gaan tillen en sinds kort een paar kleinenere plasjes gaan doen tijdens de wandeling ipv 1 grote plas. Ook piest ie zich niet meer helemaal leeg.

Nu heeft ie wel last van zn hormonen want hij ruikt aan elk grassprietje, Anouk (teefje 6 mnd) haar * moet ook schoon na de wandeling en ruikt het liefst in ieder kruis van ons allemaal...  8)

Hij is erg gevoelig qua afleiding met eten, eet langzaam (altijd al gedaan) en kijkt constant of ik wel kijk.
Zo ja, komt ie potifikaal voor me staan... Inmiddels negeer ik hem compleet met eten en haal het na 5 min. weg.
Het lijkt iets beter te gaan maar hij wil ook constant Anouk mee laten eten, zij doet dit inmiddels niet meer (mag niet van mij en ze krijgen ieder in hun eigen bench te eten (deurtje wel open).

Sommige maaltijden eet ie redelijk snel op maar anderen ruikt ie aan, loopt weg, gaat Anouk haar bord aflikken, gaat liggen kijken, spelen met Anouk, probeert nog steeds met mij oogcontact te zoeken maar omdat dit niet meer lukt en Anouk niet meer naar zn bak gaat loopt ie vaak nog terug om toch nog 50% of meer op te eten. Meestal smorgens eet ie een beetje tot niks, eind van de middag 50% tot 75% en na de laatste avond wandeling gemiddeld 80% en soms alles.

Nogmaals; hij is vrolijk en zn ontlasting is goed. Ik kan eigenlijk niks anders bedenken dan dat het een puberale machtstrijd is waar ik me zo min mogelijk toe moet laten verleiden qua (oog)contact / aandacht.
Wel is ie wat schraal. Heeft natuurlijk al vanaf 4 weken darm problemen gehad en (te)veel aandacht hiermee.

Heeft iemand nog suggesties? Wellicht iets homeopatisch om zn hormonen te temperen en/of eetlust op te wekken? Wellicht geef ik hem toch teveel eten? Wil eigenlijk naar 2 maaltijden per dag maar omdat ie zo wisselend eet (per keer maar ook qua hoeveelheid op een dag) vind ik dit lastig.
Als ik 2x per dag voer en hij eet dan soms niet of heel weinig dan gaat hij gal spugen en wil dan de volgende ronde helemaal niet eten  :(.

Tussendoortjes krijgen ze niet omdat de darmen nog te gevoelig zijn.
Van een pensstaafje of een poosje kluiven aan een buffelhuid krijgen ze dunne ontlasting of zelfs diarree.
Wat wel weer snel over is hoor maar wil de boel niet teveel irriteren / uit balans brengen  ::).

Merk kvv maakt eigenlijk niks uit, hij eet als het nieuw is soms met smaak maar valt algauw weer in zn oude patroon. De benches staan naast elkaar en in het begin at ie beter omdat Anouk er naast als een bootwerker staat te vreten maar dat maakt nu ook niet meer uit. Gekookt water erover doet het soms goed omdat als het iets te koud is hij het ook niet eet. Verder is gewoon een zeikerd geworden want zelfs lamshartblokjes met bloed erover heen at ie eerst met smaak en nu ook niet meer...
Ook eet ie inmiddels minder goed als ik er nu iets doorheen meng. Bv de probiotica of de ruwe vezelkorrels.

Uiteraard weet ik dat ik aandeel heb in dit gekke gedoe maar weet niet zo goed hoe ik deze negatieve spiraal moet doorbreken  :-[.
Gewoon een paar dagen helemaal geen eten geven en Anouk wel?  :o
#1581158
als het alleen "psychisch" is, dan is het bij mij altijd "honger maakt rauwe bonen zoet"... Vooral dan niet toegeven.

Gewoon 's ochtends (als je dan voert) eten aanbieden, zelf gewoon erbij weglopen (benchdeurtjes even dicht bij allebei zodat je daar geen gerommel mee krijgt). Na 5 minuten bench open en bak weghalen. 's Avonds zelfde ritueel. Als hij niet eet, pech gehad.....


:-* :-* :-*
#1581239
En ik zou van die 5 minuten maar eens 2 minuten maken! Het zal zelfs wel eens even erger kunnen worden, de roep om aandacht. Negeren, wegnemen, niks zeggen en de volgende maaltijd pas weer aanbieden. Toedeledoki voor meneer :biggrin2:
#1581251
Hihi, tis ook gewoon van de zotte maar het heeft zich zo langzaam aan ontwikkeld...

Zal dan die 2 min ook zelf ff de kamer uit gaan en als anouk het op heeft (1 min) nog ff wachten want hij is echt een ander soort eter/type.  8)

En dan van 2 of 3 maaltijden uitgaan? Anouk spuugt standaard gal met maar 2 maaltijden ongeacht de grote van de porties. Zij is 6 maanden en een hyper typje wat een snellere verbranding heeft denk ik.
Het maakt mij niet uit maar omdat kvv al sneller passeerd is het een twijfel geval wbt Anouk.
Wil ze wel allebei wel/niet geven op hetzelfde moment, zou zonde zijn als er strijd zou ontstaan.
#1581507
Hier wordt er vooral gal gespuugd als ze eten verwachten en het komt niet... Dus dan zou ik op onregelmatiger tijden gaan voeren. Ja, dan spugen ze de eerste paar dagen nogal eens gal, maar daar moet je ff doorheen... Het komt omdat het lichaam al heel veel maagsap gaat aanmaken in afwachting van het verwachte voedsel, als dat dan niet komt moet het lijf van dat spul af.. vandaar het spugen...
#1581813
en gewoon helemaal apart zetten? Dus met bak ergens in een ruimte waar jij uit gaat en waar Anouk ook niet bij is? Neerzetten zonder plichtspleging en weghalen zonder praten/kijken oid. Zet in een aromabrandertje wat mandarijn etherische olie, dat wekt eetlust op (kort samengevat). En verder zou ik niet zelf dingen gaan toevoegen / geven, maar dit overleggen met de arts waar je al geweest bent i.v.m. de andere klachten.
#1581846
Heb vanmiddag voor het eerst het volgende gedaan:

Bord met voer in bench (woonkamer), ik naar boven. Deurtjes open, Anouk in eigen bench ernaast.
Kom na paar minuten terug en hij zit met zn rug naar zn volle bord in zn bench naar buiten te kijken.
Ik loop gelijk door en pak zn bord, zet het weg en ga wat te drinken pakken in de koelkast.
Loop in woonkamer wat heen en weer (hij is met stomheid geslagen, echt verbaasd) en ga op de bank zitten met mn laptop. Komt ie ff bij me kijken (ik negeer) en hij gaat uitgebreid Anouk haar lege bord staan aflikken en kijken, hihi!!!

Toi toi voor de ronde van 12 uur vanavond, heb besloten maar 2 maaltijden te geven op een dag.
Hij wacht maar ff lekker op zn beurt  :biggrin2:
#1581999
Claudia N schreef: Hihi, tis ook gewoon van de zotte maar het heeft zich zo langzaam aan ontwikkeld...

Zal dan die 2 min ook zelf ff de kamer uit gaan en als anouk het op heeft (1 min) nog ff wachten want hij is echt een ander soort eter/type.  8)

En dan van 2 of 3 maaltijden uitgaan? Anouk spuugt standaard gal met maar 2 maaltijden ongeacht de grote van de porties. Zij is 6 maanden en een hyper typje wat een snellere verbranding heeft denk ik.Het maakt mij niet uit maar omdat kvv al sneller passeerd is het een twijfel geval wbt Anouk.
Wil ze wel allebei wel/niet geven op hetzelfde moment, zou zonde zijn als er strijd zou ontstaan.
ik zou Anouk 3 keer per dag voeren, ik ben pas met een jaar 2 keer gaan voeren.
en voor Elvis, zijn eten in een grote Kong???
#1582095
Charlie heeft ook een tijdje erg slecht gegeten.
Ik begon toen net met Barf (stond op half kvv half barf) en ook hij at toen niet, maar dan wel een paar uur later gal spugen.
Toch volgehouden met negeren en weghalen (moeilijk want dik is hij al helemaal niet en dat galspugen is ook niet fijn voor hem), maar nu eet hij zijn bakje vrolijk leeg.

Hij krijgt nu 100 gram meer per dag en likt elke maaltijd zijn bakje uit.
Overigens voer ik ook 2x per dag, doe dat al vanaf 6 maanden, want dan at hij tenminste goed, 's ochtends geef ik wat minder (300gram) en 's avond wat meer (450gram) zodat hij fijn voldaan is.
Denk ook dat bij Charlie de hormonen ook wat meespelen hoor, misschien bij Elvis ook?
Zit Anouk misschien ook tegen een loopsheid aan?

Ohja, bij Charlie geef ik ook alles apart, dus niks door elkaar gehusseld (behalve de groente meng ik), want als ik iets mengde wat hij (blijkbaar) niet lekker vond, zoals gewone lever, dan at hij hij zijn hele bak niet leeg.
De bio lever gaat erin als koek.
Nu kom ik er tenminste ook achter wat hij echt niet lust.

Succes met Elvis. :-*
#1582284
Ik heb hier een snelle leerling, wellicht toeval hoor  ::)

Hij is helemaal hieper de pieper zo vrolijk, heb hem vanavond gewassen en gefohned.
Dat vind ie niet zo leuk maar daarna is ie helemaal blij en voelt ie zich een hele vent.
Loopt dan ook nog mooier met zn borst vooruit, hihi!

Hij at wellicht hierdoor ook zn bord leeg maar het kan er deze ronde maar weer inzitten  :biggrin2:

Wordt vervolgd!

Kong kan ik weer eens proberen, maar hij vind het eerder onhandig dan leuk...
Zal eens ff bedenken hoe ik dat met Anouk haar extra maaltje zal doen maar vond 3x voor haar ook beter.
#1584171
Hihi, wat een puber streken blijken het te zijn!
Als meneer veel aandacht krijgt (niet tijdens het eten meer) en hij dus extra goed in zn vel zit
gaat het eten ook echt beter...

Loop ik een standaard rondje, niet los tijdens 1 van de wandelingen of ben ik iets meer weg dan is ie beledigd en luisterd ook gelijk een stuk minder!
Ben ik boos op hem geweest of gewoon wat strenger / korter af dan vreet ie ook niet...

Nou, hij zoekt het maar uit en ik blijf het na een paar minuten weghalen EN verder negeren al is dit echt niet meer elke maaltijd nodig gelukkig. De 3e maaltijd van Anouk geef ik hem een klein beetje voor de formaliteit en eet ie het niet mag Anouk het hebben.  :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door