Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lianneke
#1581229
Vraagje, misschien een domme, maar ik weet het gewoon niet.
Dit is mn eerste reu, hij is nu bijna 10 maanden maar piest nog steeds als een teefje, wanneer gaat ie nou zn poot optillen???? :-\ :-\ :-\
Door Henny V.
#1581230
Dat is verschillend, tenminste bij ons zo.
Diesel deed het pas toen hij rond een jaar was en nu nog niet altijd.
En Dribbel deed het al toen hij een paar maanden was.
Door Lizzy
#1581235
Als het tijd is :biggrin2:. Sommige reuen doen dat al bij 6 maanden, andere bij 8, weer een volgende pas bij 12 maanden en er zijn reuen: die doen het nooit.

Wat voor ras is hij? En is hij al een mannetjesputter? Nee zeker?
Door Sella
#1581375
Heel verschillend hier.
Huidige had voorbeeld en deed al pogingen met 12 weken.
Reu ervoor had geen voorbeeld en is nooit pootje gaan opheffen.
Maar mijn snelste pootjesheffer Diego, doet alleen pootje heffen als hij niet nodig moet.
Moet hij een grote plas dan staat hij met zijn poten wijdt. Geen gezicht als je hem ziet gruwelen dat er urine om zijn voorpoten heenstroomt.
Hij mag zichzelf wel altijd weer even oppoetsen voor hij weer naar binnen mag.
Door lianneke
#1581522
Het is een Leonberger en bepaald geen mannetjesputter. Hij heeft ook nogeens geen ballen!!! ;D ;D ;D
Maar is wel vreeeeeeeeselijk lief!

Afbeelding
Door henneke
#1581544
ik zou een reu die geen poot op tilt toejuigen hoor , ik ga het met mijn volgende reu zeker proberen om hem gewoon op 4 poten te laten plassen dan plassen ze tenminste goed uit .
Door Lizzy
#1581547
lianneland schreef: Het is een Leonberger en bepaald geen mannetjesputter. Hij heeft ook nogeens geen ballen!!! ;D ;D ;D
Maar is wel vreeeeeeeeselijk lief!

Afbeelding
Nog geen ballen? Ik denk dat hij wel ballen heeft maar dat ze niet zijn ingedaald. Dat wil dus zeggen dat ze er wel zijn maar in zijn buik zitten.
Door Jacqueline1968
#1581604
onze middenslag tilde zn poot al met 11-12weken op, grappig, want hij moest dan steun zoeken tegen een boom ofzo, maar vergiste zich weleens welke kant...... ;D. maar hij leerde snel.

eerlijk gezegd ken ik geen reu die uiteindeijk niet zijn poot optilt, alleen voor de 1 is het belangrijker als de ander.

niet indalen van teelballen is toch niet ongevaarlijk m.b.t. de gezondheid van de reu, ik dacht dat niet ingedaalde balletjes er altijd uit gehaald moeten worden ivm met kanker die kan ontwikkelen??
Door lianneke
#1581617
Lizzy schreef: Nog geen ballen? Ik denk dat hij wel ballen heeft maar dat ze niet zijn ingedaald. Dat wil dus zeggen dat ze er wel zijn maar in zijn buik zitten.

Ja, eigenlijk bedoel ik dat ook, denk dat er 1 in zn lies zit,de andere kan ik niet ontdekken dus die zal wel in de buikholte zitten.
Door 202Spots
#1581641
Onze eerste hond was 'n teefje, toen Boef 5 weken was, kwam ie er ook bij en toen ie ook bijna 8-9 maanden
was vroeg ik aan de DA of er wat verkeerds was...DA begon te lachen en zei niks is  verkeerds mee hoor.
maar dat Boef geen voorbeeld had van andere reu....en wist niet dat ie 't anders moest doen ;)
Duurde nog wel 'n hele tijdje voordat ie z'n poot omhoog ging doen...
Bo (en Tor ook) doet meestal z'n poot omhoog (tegen struiken in de tuin die ze dan dood pissen >:( >:( )
Bo,( net als Tor) blijft ook wel op z'n 4 poten staan, of met 1 achterpoot 3 cm van de grond om recht naar beneden te plassen
en op die manier boven  OP de plasplek op de grond/grass te richten waar de Sprinkhaan net geplast heeft... ::)
Van mij mogen alle reutje op 4 poten blijven!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1581649
[quote="lianneland"]
Het is een Leonberger en bepaald geen mannetjesputter. Hij heeft ook nogeens geen ballen!!! ;D ;D ;D
Maar is wel vreeeeeeeeselijk lief!

Afbeelding
[/quote]

Daar zou ik nou niet om kunnen lachen :-\ want de kans dat die die dan nog gaat krijgen wordt op deze leeftijd wel erg klein :-\ 
Door lianneke
#1581655
[quote="Angelique"]
Daar zou ik nou niet om kunnen lachen :-\ want de kans dat die die dan nog gaat krijgen wordt op deze leeftijd wel erg klein :-\ 
[/quote]

Nee, ik ben er ook niet blij mee, maar het was een beetje ironisch bedoeld omdat er gevraagd werd of het een mannetjesputter is.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1581764
Hier een reu van 4 jaar (en 7 dagen) maar hij tilt zijn poot ook niet op, gaat ook niet meer komen denk ik.
Hij is wel vrij jong gecastreerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door