Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Aradia
#1580462
Ben een paar weekjes bezig met barf met mijn tibetaan bandhu.
Toen we de vriezer vulde en het menu samenstelde (andersom dus  ;D) was hij 14,5 kg. en ik heb 2% van zijn lichaamsgewicht genomen om hoeveelheid per dag te berekenen.

We hebben het met vlees portieren ruim gewogen, dus eerder een paar gram teveel als te weinig.

Maar het lijkt of ik steeds duidelijker zijn ribben kan voelen. Net even op de weegschaal gehesen, 13,8 kg.

Waar kan ik zijn menu mee aanvullen, dat hij weer wat aankomt? Of moet hij gewoonweg meer % hebben per dag.

Hij is afgelopen dinsdag 1 jaar geworden.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1580991
Zou meer % voeren, hier vielen ze in begin ook af.
Naar een paar maanden werd dat stabiel.
Je kunt ook gewoon wat extra spiervlees en vleesbot voeren, als je alles al geportineerd hebt.
Door Lizzy
#1581122
Aradia schreef: Okee en als ie weer op zijn oude gewicht zit, weer terug naar 2%?
Dat hangt er vanaf. Misschien heeft jouw hond gewoon meer nodig dan die 2%! Mijn Dalmaten eten bijna allemaal meer dan 2%. Linga eet 3%. En zij weegt 28 kilogram, is 4 jaar en vorige week zei de fokker van Biscuit "het lijkt wel een marathon loopster". Sommige honden redden het gewoon niet op 2%, die hebben 2,5 of 3% nodig. Hele kleine honden zelfs nog wel eens meer dan 3%. Voer dus vooral met je ogen.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1581327
Okee, dank je voor de tip.
Ik vind echt dat ik zijn ribben te erg kan voelen, je moet ze best kunnen voelen, maar dit, nee.

Ik ga voeren en zie/voel wel wat hem goed doet.  :thumbsupup:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door