Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#1579986
Oke, ik denk dat ik eruit ben!!
Pito & Angel zijn 2 grote Poedels van rond de 23 kilo maar ben uitgegaan van 25 kilo en dan 2% dus 500 gram per dag.
Frummel is een kruising van rond de 7 kilo en die mag wel wat minder, hij krijgt nu ook maar 90 gram KVV per dag.
Tara is een kruising van rond de 9 kilo en krijgt nu 120 gr KVV per dag.
Is dus per week:
Pito:          1750 gram vleesbot      1225 gram spiervlees            525 gram orgaan.
Angel:       1750 gram vleesbot      1225 gram spiervlees            525 gram orgaan.
Tara:           420 gram vleesbot        294 gram spiervlees            126 gram orgaan.
Frummel:     315 gram vleesbot     220,5 gram spiervlees           94,5 gram orgaan.

Vleesbot    50%
Spiervlees  35%
Orgaan      15% (waarvan 7,5% pens en 7,5% overig)
Groente naar behoefte
Vis 1 x in de week ipv spiervlees

                   Pito & Angel          Tara                  Frummel
Maandag         250 gram           60 gram              45 gram         vleesbot
                      350 gram           84 gram              63 gram         spiervlees

Dinsdag          250 gram            60 gram             45 gram          vleesbot
                       225 gram           54 gram             40,5 gram       orgaan             runderpens

Woensdag     250 gram            60 gram             45 gram          vleesbot
                     350 gram            84 gram             63 gram           spiervlees

Donderdag    250 gram             60 gram             45 gram          vleesbot
                     112,5 gram         27 gram             20,25 gram     orgaanmix
                     Groentemix+ei     groentemix+ei  groentemix+ei

Vrijdag           250 gram           60 gram               45 gram         vleesbot
                     350 gram           84 gram               63 gram         spiervlees

Zaterdag       250 gram            60 gram               45 gram         vleesbot
                    112,5 gram          27 gram              20,25 gram     orgaanmix
                    groentemix+ei    groentemix+ei     groentemix+ei

Zondag         250 gram            60 gram               45 gram          vleesbot
                    350 gram            84 gram               63 gram          vis
                    gr.mix+yoghurt  gr.mix+yoghurt     gr.mix+Yoghurt

De groentemix bestaan uit:
Andijvie, bietjes+blad, broccoli, gemberwortel, knoflook, komkommer, koolraap+blad, peterselie, rooie kool, rucola sla, selderij stengel, sperziebonen en wortel+loof.

De orgaanmix bestaat uit:
Kippenhart 2 kilo
Kippenmaag 2 kilo
Lamsniertjes 1 kilo
Eendenlever 1 kilo
Dit is allemaal door de blender geweest want anders krijgt Frummel geen haalbare hoeveelheden (doe niet aan halve hartjes!!!!)

Aan vleesbot heb ik kalkoennekken, konijnenruggen, konijnenkarkassen, kippenruggen, lam/geit strotjes, fazantkarkassen, eendennekken, kipkarkassen, kippenbouten, lamsribben, eendenvleugels, haasbout, kippenkarkassen, runderknars en wilde ganskarkassen.
Aan spiervlees heb ik haas, hert, kalkoen, kip, kangaroe, rundkopvlees, rundluchtpijp, geit, paard en konijn.
Aan vis heb ik sardientjes, makreel en zalm.

Graag jullie op- en aanmerkingen........
Laatst gewijzigd door Metaldog op zo 11 apr 2010, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1580135
Ziet er goed uit! Ook de variatie!
Je kan zo beginnen  :)

Orgaanmix maken deed ik zo ook in het begin, alleen niet blenderen dan, maar als werkt voor jou prima toch.
Zag wel dat je runderluchtpijp tussen spiervlees hebt staan, zit weinig voedingswaarde in net als runderlong, valt bij mij dan ook onder orgaan.
Maar af en toe geven kan geen kwaad, zou het alleen niet standaard in je menu opnemen.

Vis staat onder het kopje spiervlees bij jou, dat kan bij sardientjes/makreel/zalmmoot. Je kan het ook onder compleet scharen.
Als je zalmkop geeft zou ik het onder vleesbot laten vallen  ;)
Door Metaldog
#1580528
[quote="May Linn"]
Ziet er goed uit! Ook de variatie!
Je kan zo beginnen  :)

Thanx

Orgaanmix maken deed ik zo ook in het begin, alleen niet blenderen dan, maar als werkt voor jou prima toch.

Het zal geen snot worden maar wel wat fijner en goed gehusseld!!

Zag wel dat je runderluchtpijp tussen spiervlees hebt staan, zit weinig voedingswaarde in net als runderlong, valt bij mij dan ook onder orgaan.
Maar af en toe geven kan geen kwaad, zou het alleen niet standaard in je menu opnemen.

Vis staat onder het kopje spiervlees bij jou, dat kan bij sardientjes/makreel/zalmmoot. Je kan het ook onder compleet scharen.
Als je zalmkop geeft zou ik het onder vleesbot laten vallen  ;)

Heb idd ook zalmkop met staart en had al begrepen dat dat vleesbot is

[/quote]
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door