Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1578259
een goeden avond,

ik voer nu bijna 2 week kvv, en sinds ik dit voer is didi elke keer druk na zijn laatste maaltijd.

zo goed als heel de dag is ie rustig, hij heeft wel zijn vlieg momenten, maar na het eten vliegt ie heel het huis door op de bank en weer der af, in de mand en weer der uit.
en is dan extra baldadig.

nu weet ik wel dat dat absoluut niet mag, dus sluit hem op in de bench.
kan hem niet voor het eten in de bench zetten, want dan eet meneer niet.
oftewel de bench vind ie maar niks, zodra ik hem er in zet, gaat ie angstig liggen, en komt niet eens overeind. :(

didi is een pup van 6 en een halve maand, krijgt 2 maaltijden, s`morgens en s`avonds. maar hij doet het alleen na zijn avond maaltijd.

voorheen stond er heel de dag br*ken

waar komt dit door?
is ie dan ineens zo gelukkig?
zit ie dan ineens goed in zijn vel?

nu ligt pupsel heerlijk op schoot te slapen, dat is het voordeel van kleine hondjes.

groetjes rolanda
#1578306
Ik zou het eten toch in de bench geven, deurtje open. Didi moet dit als een veilige plek gaan zien en niet als straf, zeg maar. Ik raad mijn puppykopers altijd aan het eten in de bench te geven, als ze die hebben. Zet het eten erin en laat hem/haar gewoon gaan. Niet erbij blijven staan. Dat zal hij/zij toch na een tijdje gaan kijken.
#1578435
hier ook een drukke hond na het eten, vooral savonds nu ik er over denk (gorby krijgt nog steeds 3x daags ivm darmvulling)
altijd druk snuit/snor poetsen (typisch schnauzer) en dan een bot door de kamer slingeren en er zelf bovenop springen, al zwiepstaartend.

eerlijk gezegd moet ik er altijd om lachen en laat ik hem lekker zijn gang gaan, meestal pakt hij na een minuut of wat zijn kluif en reageert daar de rest van energie op af  :)

met benches heb ik geen ervaring, onze vorige hond werd als pup echt claustrofobisch van dat ding, beet zijn tanden stuk en werd knettergek.
slopen deed hij niet, en snachts heeft tie de 1e 2 maand ini een doos geslapen, dat vond tie prima, maar die bench........
#1578486
dus hoef me geen zorgen te maken over een maag kanteling of buikpijn na het eten?

vind het ook wel grappig, zo druk is ie heel de dag niet, en juist dan is ie zo blij, dat ie even vergeet dat ie bang is, ten minste zo komt ie dan over op dat moment,
maar ik wel hem nog niet kwijt, of met hem naar de dierenarts door dat ie zo gek doet.

didi hebben we nog maar net 3 weken, eerste week op brokken zagen we dit gedrag volledig niet, en vanaf de eerste avond kvv doet ie dus dit.
didi is opgegroeid in een stal, en kent nog helemaal niks, bench is ie echt bang voor.

hij komt wel bij ons als we hem roepen, of als dinka naar ons komt, en in de avond ligt ie altijd tussen ons op de bank tv te kijken, maar van elke snelle beweging of plotselinge dingen schrikt hij heel erg.

maar na het eten vliegt ie op me af, kan ik hem spontaan aaien zonder dat ie schrikt van mijn onverwachte aai (beweging)

overdag en s`nachts gebruiken we de bench ook niet, als ik weg ga ook niet.
hij sloopt eigenlijks niets, als hij al iets te pakken heeft is dat als we er zelf bij zijn.
dus de bench word alleen voor na het eten gebruikt.
denk dat ik hem en ons wel een plezier mee doe, als hij effe lekker kan dollen, en ik hem dan niet moet opsluiten.

groetjes rolanda
#1578568
Hier is het elke dag feest na het eten. Vooral als ze iets hebben gegeten wat ze het liefst hebben. Dan wordt er een kwartiertje door het huis geraced en lekker gestoeid om daarna helemaal voldaan neer te ploffen voor een schoonheidsslaapje  ;D
#1580354
meestal wordt hier ook nog even gerausd ;)
maar ik moet zeggen dat het steeds minder wordt
m.n. ook denk ik omdat wij in de avond de lange wandeling doen en daarna krijgen ze de grote maaltijd en zijn ze moemoemoe en vol en voldaan :)
wij zelf ook moe en gaan dan op de bank zitten, hondjes lekker naast en op en tussen ons in; RUST
#1581939
Ook hier Bingo na het eten!
Het begint meestal nadat degene die het eerste klaar is, in de mand gaat liggen rollen.
De ander eet dan meestal snel door en rent er vervolgens naartoe om er bovenop te springen.
Dat is het begin van een stoeihalfuur. (soms nog langer)
Ik laat ze altijd gewoon hun gang gaan en geniet er juist van.
Na afloop liggen ze heerlijk bij elkaar te slapen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door