Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rima
#1580034
Mijn Mickey heeft opeens een dik oor. Het is een klein bultje dus niet zijn hele oor. Ik heb vannacht meteen de dierenarts gesproken en die dacht aan een bloedoor. Ik ga vandaag meteen langs. Hij eet verder goed en speelt.
Ik lees op Internet dat er een aantal behandelingen mogelijk zijn: operatie, doorprikken en gewoon laten dan krijgt hij een hangoortje.
Mijn Mickey is vorige week al onder narcose geweest en wil hem dat nu niet weer aandoen. Hij heeft nog een kapje om van de hechting in zijn staart van vorge week zaterdag. Wie heeft hier ervaring mee? Ik maak me zorgen om mijn lieverd.
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1580039
Je verhaal lijkt inderdaad op een bloed oor. Vooral omdat je verteld dat hij een kapje op heeft. Een kat vindt dat niet fijn (al is het soms dus noodzakelijk) en gaat met zijn koppie schudden om het er af te krijgen. Hard schudden kan een bloedoortje veroorzaken.
Goed overleggen met de dierenarts over de opties en veel beterschap voor Mickey!
Laat je even weten hier hoe het afgelopen is?
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1580152
Sterkte ermee.
Het is altijd rot als een van je lieverds iets mankeert.
Ik kan er zelf erg slecht tegen in ieder geval.
Door Rima
#1580187
Ik ook. Ik ga om 13.15 uur naar de Dierenarts. Hij heeft er geen last van lijkt het.
Door tijink
#1580704
Ik heb een cairnterrier die in december aan beide kanten een flink bloedoor had(ongeveer 80% van het oor was dik), ik heb via de homeopaath arnica korrels gekregen, (de oortjes heb ik regelmatig ingesmeerd met hamameliszalf) deze ben ik meteen gaan gebruiken bij de hond en de oortjes zijn heel mooi genezen, geen bloemkooloortjes en ook geen hangoortjes. Misschien is dit ook een optie voor de kat. Kijk ook eens op www.whgdierenartsen.nl daar staat er een stuk over.
Laatst gewijzigd door tijink op za 10 apr 2010, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rima
#1581494
Bedankt voor je advies. Ik geef nu arnica pillen 3x per dag. Ik ga ook die zalf kopen.
De Da vertelde dat doorprikken wel een optie is maar dan krijgt hij ook prednison een daar kan hij niet tegen.
Dus we houden het zo en doen er niets aan. Het is alleen de bovenkant van zijn oortje. Ik hoop maar dat het helpt.
Laatst gewijzigd door Rima op ma 12 apr 2010, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door