Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1580156
Het poezenfront hier is inmiddels helemaal over op haaks-barf, ze eten alle smaken behalve de zalm.
Ik blijf dit netjes een keer per week aanbieden, maar voorlopig moeten ze er niks van hebben. Van zalm uit blik, of gewoon een mootje vers van de visboer moeten ze ook niks hebben. Sardientjes eten ze ook niet.
Maar een keer per week vette vis is toch belangrijk. Nu doen ze een moord voor tonijn (op water) uit blik. Kan dat de verse (rauwe dus) zalm vervangen?
#1580217
Wat mij betreft mag dat. ik doe dat zelf vaak ook. Sien heeft al langere tijd wat moeite met bepaalde rauwe vis en Ot eet dat zelfs helemaal niet. Ik geef dus soms (voor de helft van de tijd denk ik) vis uit blik. Ik voer dit dan alleen voor de omega's. Ik geef dan een vis op water. Mocht deze alleen op olie verkrijgbaar zijn (zoals sardientjes), dan giet ik het niet alleen goed af, maar spoel de inhoud van het blikje ook af onder de kraan. Anders verdwijnt er teveel olie in de kat en dat heeft een te laxerende functie. Geef tonijn liever niet te vaak, dus niet vaker dan 1-2x per maand. Een tonijn is een roofvis en bevat meer zware metalen.
Rauwe vis is wel beter, dus blijf dat zeker aanbieden en probeer af te wisselen in rauwe vissoorten en leveranciers. Mss vinden ze bepaalde vissen gewoon niet zo lekker of die ene viskraam niet. Het kan ook zijn dat in de zalmsmaak van HB zalmingewanden gemalen zitten. Sien moet dat ook niet. Een zalmmoot (spiervlees) van de AH eet ze wel en met smaak. Hier heeft de ene AH ook doosjes zalm in de diepvries liggen van het c-merk euroshopper. Die doosjes zijn erg fijn voor de portemonnee.

Barfplaats wordt gesponsord door