Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door paul36
#1552744
Ik heb mijn puppie (vrouwtje) nu 12 dagen geleden laten steriliseren. Na een paar dagen zat er een flinke bult op de plaats van de hechtingen. Het is nu 12 dagen geleden en de bult is  flink kleiner geworden maar zit er nog steeds. De dierenarts heeft haar 3x een antibiotica injectie nog gegeven in de tussentijd. Wel zag de wond er aan de buitenkant ten alle tijden goed uit. Alleen die dikke bult dus.

Wel is ze gewoon vrolijk en actief, eet goed.

Nou vraag ik me dus af of dit normaal is of dat ik wellicht beter nooit meer naar die dierenarts kan gaan. Ik woon hier niet in Nederland en twijfel dus of deze arts wel goed te werk is gegaan.
Door Too
#1552823
Paul ,
1 van mijn katten had dat ook na sterilisatie : een bult ter grootte van een duiven-ei [geen ontsteking oid], bij haar was een reactie op  t hechtmateriaal.
Na 2 -3 weken was t helemaal weg.
#1579559
Jouw katje had hier wellicht haar zitten maar mijn hondje niet dus en er zit nu een lelijk litteken van uitgerekte huid dat echt niet meer weggaat. Het lijkt me ook vrij abnormaal bij een jonge gezonde hond als de mijne.
#1579642
paul36 schreef: Jouw katje had hier wellicht haar zitten maar mijn hondje niet dus en er zit nu een lelijk litteken van uitgerekte huid dat echt niet meer weggaat. Het lijkt me ook vrij abnormaal bij een jonge gezonde hond als de mijne.
Misschien helpt smeren met Calendula zalf nog wat!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door