Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door margreet
#1579480
Gisteren weer 20 kilo ribben gekocht en nu vraag ik me af , hebben jullie ook altijd zoveel vleeslappen erbij?
Ik wil graag ribben met vlees maar nu had ik 13 kilo ribben en de rest vlees, als ik ribben bestel gaat het me om het bot en niet om het vlees.
ben ik nu een zeikerd?
Ik had ook kippenmaagjes besteld en krijg een mengeling van orgaantjes, die hoef ik niet want ik had al hart en levertjes.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1579494
Mwah, ik vond die vleeslappen niet erg, als het vlees was en niet alleen vet. De laatste keer dat ik (100kg) ribben bestelde viel het me juist op dat al die lappen eraf gesneden waren en wat er nog aan "vlees" aanzat grotendeels vet was. Was reden voor mij om ze niet meer te kopen.  :-\ Dus zeikerd, ach, het is denk ik net waar je het voor koopt, ik vond wat extra geitspiervlees voor dat geld erbij niet verkeerd.

Wat die orgaantjes betreft, daar zou ik niet mee akkoord gaan. Als je maagjes koopt, dan hoef je geen mixje van vanalles wat.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1579569
Ik heb van de week daar ook geiten ribben gekocht en er zat ook een lap bij,heb ik maar bij de rest gedaan,maar wel jammer het is maar 3 kilo wat ik had en als er dan spiervlees bijzit is dat jammer.
Die had ik los ook gekocht.
Door margreet
#1579596
ja ik koop ribben voor het bot en niet voor vlees, dus idd het is meegenomen extra vlees hoor, maar daar vraag ik niet om.
ga ze toch maar eens een mail sturen met de vraag of dit niet anders kan, zoniet zal ik ergens anders op zoek moeten naar ribben :-\
Door Cindy de Wolf
#1579712
Ik dacht al dat het aan mij lag. Marije had van de week 10kg jonge geitenribben meegenomen voor mij (even daar gelaten dat ik ze nog vrij hard vind) was er van die 10kg ribben 4kg geitenvlees. Ik had toch bevleesde ribben besteld maar dit ging mij persoonlijk toch ook wat te ver. Reden voor mij om daarna een bestelling te plaatsen bij Rita ;) Want ook bij mij ging het om het bot en dat er dan iets extra vlees aan zit vind ik niet erg maar 4kg vond ik toch ook wel wat erg veel :-\ :-\ ;)
Daarnaast had ik ook 8kg lamsribben en ik kreeg 8kg lamsstukjes van ribben kan je niet spreken. Ze waren zeg maar per stuk met hele bonken vlees eraan, beetje te vergelijken met de kalfsribben die ze hebben liggen als je weet hoe die eruit zien.  Vond het het geld echt niet waard. Ik hoop dat Arjan nog een leuke partij gaat krijgen net zoals vorig jaar, die waren echt super!!
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1579792
Cindy de Wolf schreef: Ik dacht al dat het aan mij lag. Marije had van de week 10kg jonge geitenribben meegenomen voor mij (even daar gelaten dat ik ze nog vrij hard vind) was er van die 10kg ribben 4kg geitenvlees. Ik had toch bevleesde ribben besteld maar dit ging mij persoonlijk toch ook wat te ver. Reden voor mij om daarna een bestelling te plaatsen bij Rita ;) Want ook bij mij ging het om het bot en dat er dan iets extra vlees aan zit vind ik niet erg maar 4kg vond ik toch ook wel wat erg veel :-\ :-\ ;)
Daarnaast had ik ook 8kg lamsribben en ik kreeg 8kg lamsstukjes van ribben kan je niet spreken. Ze waren zeg maar per stuk met hele bonken vlees eraan, beetje te vergelijken met de kalfsribben die ze hebben liggen als je weet hoe die eruit zien.  Vond het het geld echt niet waard. Ik hoop dat Arjan nog een leuke partij gaat krijgen net zoals vorig jaar, die waren echt super!!
sorry  :-[ heb het helemaal niet gecheckt  :-[
Door margreet
#1579835
vanaalst schreef: ik was er wel blij mee, goede bevleesde ribben, ook dikke lap vlees achter de ribben...
vondt ze ook nog vrij hard hoor, maar verders prima!
Ja goed bevleesd vind ik ook niet erg,maar als ik een lap vlees heb van 1400 gram en er zitten vier stukjes rib aan dan streeft het mijn doel voorbij he, BOT wil ik er wel bij
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1579842
margreet schreef: Ja goed bevleesd vind ik ook niet erg,maar als ik een lap vlees heb van 1400 gram en er zitten vier stukjes rib aan dan streeft het mijn doel voorbij he, BOT wil ik er wel bij
ik had gewoon een hele halve ribbenkast en dan nog een stukje vlees eraan...
Door Cindy de Wolf
#1579885
MarijeEnBoomer schreef: sorry  :-[ heb het helemaal niet gecheckt  :-[
Joh daar kan jij niets aandoen, ben/was al reuze blij dat je ze mee wilde nemen :-* :-* Geitenvlees eten ze ook hoor ;) ;) en ik heb goede knagers dus wbt de lamsribben hoef ik me geen zorgen te maken maar voor schrokkers is het wel iets om op te letten.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1579891
Cindy de Wolf schreef: Joh daar kan jij niets aandoen, ben/was al reuze blij dat je ze mee wilde nemen :-* :-* Geitenvlees eten ze ook hoor ;) ;) en ik heb goede knagers dus wbt de lamsribben hoef ik me geen zorgen te maken maar voor schrokkers is het wel iets om op te letten.
ow gelukkig kan je er wel wat mee!!!
Door Cindy de Wolf
#1579907
MarijeEnBoomer schreef: ow gelukkig kan je er wel wat mee!!!
Tuurlijk, hier komt het helemaal goed. De meides weten er wel raad mee ;)
Voor mensen die binnenkort gaan halen weten ze nu waar ze al dan niet op moeten letten of moeten vragen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1579911
Cindy de Wolf schreef: Tuurlijk, hier komt het helemaal goed. De meides weten er wel raad mee ;)
Voor mensen die binnenkort gaan halen weten ze nu waar ze al dan niet op moeten letten of moeten vragen.
precies  :)
Door margreet
#1579962
Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag of dit normaal is want dan ga ik ze wel ergens anders zoeken, dan maar wat duurder maar ik wil dus botten hebben  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door