Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door paul36
#1579563
Ik lees net een paar berichten over slijmerige ontlasting en darm problemen en nou maak ik me een beetje zorgen. Mijn kitten en puppie eten al een paar maanden BARF en zien er heel gezond uit. Wel is de poep van mijn puppie meestal erg hard en zie ik haar vaak drukken. Slijmerig is het ook wel. Bloed zie ik nooit.

Klinkt dat normaal zo? Ik bedoel die beesten moeten gewoon een kippepoot kunnen eten toch... Ze eten nooit puur bot ofzo, alleen gehele lichaamsdelen met vlees eraan...
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1580491
Ik sluit me aan bij bovenstaanden. Ik heb ook wel eens gehoord, dat probiotica goed te geven zijn als ze slijm in de ontlasting hebben, maar heb er zelf geen ervaring mee. Of probiotische yoghurt.
Door Esther Q
#1581780
Als ze erg harde poep heeft kan het misschien ook wat irritatie van de darmwand zijn? Misschien kun je de samenstelling van haar menu iets aanpassen, de verhouding calcium/vlees/orgaan bedoel ik. Zodat de ontlasting wat minder hard wordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door