Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1579218
Mijn kleine meid van 15 eet niet meer  :'(

ze staat nu op brok met cesar omdat ze rauw niet wilt eten.. met geen mogelijkheid.. het enige wat ze nu nog wilt eten is gebakken kipfilet, soep, knakworst dat soort dingen..

Ik ben me er van bewust dat dit geen volwaardig eten kan zijn..
Hoe kan ik hier alsnog een fatsoenlijk menu van maken.. Wellicht kvv koken?? dat kan ik ook uitproberen, maar denk niet dat ze het eet. wat de boer niet kent vreet ie niet.

ik wil niet zomaar opgeven.. maar als ze niet meer eet.. Dan... Tja...
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1579225
agossie :'(
ik ken het van mijn overleden witte poedel. Zij wilde ook niets meer eten wat ik haar aanbood alleen de meest ongezonde dingen die je je maar kunt voorstellen. Ik heb het zo gelaten, want ja het blijven hondjes van de dag :'(
Mijn witte poedel kreeg af en toe wat Olvarit en dat wilde ze nog wel met wat kip erdoor en macaroni. niet gezond, ik weet het maar ze kreeg wel iets binnen.
En ik denk dat het op de lange duur geen volwaardige maaltijden zijn maar ik denk dat je wel eerlijk moet blijven kijken naar de leeftijd van je hond (hoop niet dat je het me kwalijk neemt dat ik dit zeg :-[)
Door Anne in Zweden
#1579227
Onze Scotch vond rauw ook lange tijd niet om te pruimen, dus om het lekker te maken, heb ik hem in het begin veel (zelfsamengestelde) kvv gegeven vermengd met mijn groentenmix, waar ik ook eieren en vis uit blik doorheen doe. Daarnaast goot ik er vaak een scheut wortelsap bij, dat maakt het lekker zoet. Kefir en andere zuivelproducten is ie ook dol op; als je meiske zulke dingen wel lekker vindt, zou je de kvv daarmee kunnen vermengen. Misschien krijgt ze zo de smaak te pakken?

Succes ermee, en sterkte.
Door Nadia
#1579233
Nee, ik weet het maar altegoed.. de dag dat het gebeurd komt steeds dichterbij.. Ik kan het niet langer rekken dan dat zij gepland heeft.
Maar ik wil toch kijken of er iets is dat ze kan en wilt eten.. Want ze is zo nog een heel vrolijk hondje.

@ bloemetje, er is zo medisch gezien helemaal niks mis met haar. nieren zijn nog goed ze heeft wel wat hartruis, maar dat had ze al toen ze 8 was.. het is gewoon echt de ouderdom.
Ik denk dat ik gewoon ons eigen prakkie ga pureren.. zou ik hier nog eierschaal poeder aan toe moeten voegen? Of komt ze niet zomaar calcium tekort?
Door diergedrag
#1579234
Dat ken ik helaas ook maar dan om psychische redenen. Ik gaf alles wat ze maar wilde eten en uit de hand (anders at ze het nog niet). Soms at ze alleen maar leverworst. Maar ook wel gekookt ei, jonge kaas, knakworstjes inderdaad, vis uit blik, corned beef en heel soms een hapje blikvoer en zelfgemaakte bouillon.
Dan maar geen volwaardige maaltijd inderdaad. Bij een eliminatiedieet geef je dat ook niet en het kan best een paar weken.

Heel veel sterkte! :bigarmhug:
Door orinake
#1579239
ik zou ze gewoon geven wat ze graag wil :)
Centa is momenteel ziek en alles waar ze moeite voor moet doen laat ze liggen.
Voor straks ligt er pens uit, nu als ze die niet wil eten, krijgt ze zoals gisteren een deel van mijn eten :)
Vandaag zou dat dan rijst met groentjes zijn.
Ik heb van de week haar eten (geitenvlees + runderlever) ook liggen malen en dergelijke, dan eet ze der een paar happen van en verder niets...
Door bloemetje
#1579245
TJa.. Mijn Noah had een hartruis en die werd toch zo zwaar en hij werd heel benauwd op een gegeven moment. Die vrat ook niet meer. Die heeft ook tijd geleeft op cesar kuipjes en diner.. Als 't beestje het maar lekker vind.. En ja als je 15 bent.. Wat maakt het nog uit dan uiteindelijk?
Anders geef je idd je eigen prak gepureerd en wel met een vitaminepil? De Groene Os heeft dat geloof ik.
Door bascha
#1579294
hallo,

het is nooit leuk als je hond niet meer wil eten. Persoonlijk denk ik dat de hond zelf aangeeft of hij wil eten of niet. gezien de leeftijd van je hondje zou ik haar inderdaad dat geven wat ze wel eet en dat dan proberen te varieeren. mijn hond at opeens helemaal niks meer. zelfs geen vers vlees. de dierenarts zei toen dat het leek of hij zelf niet meer wilde, het op had gegeven. maar "ziek" was hij toen niet. hij "wilde"gewoon niet meer. hij was toen ook niet meer vrolijk of blij . gewoon een hoopje elende....heel triest...... maar als je hond verder wel vrolijk is zou ik gewoon aan haar eetwensen(binnen redelijkheid) voldoen....

heel veel sterkte en wijsheid......

Antoinette
Door Nadia
#1579490
Ze heeft net een flink stuk van een rodiworst gegeten.  :)
Als ze dat de rest van de tijd wilt eten, vind ik het prima!

Dank jullie voor de goede adviezen!
Door Truus
#1579502
Fijn dat ze wat gegeten heeft ! Ik maal nu ook alles voor m'n 15 jarige en geef dan een beetje gemalen eierschaal er doorheen voor de calcium. Met wat tafelrestjes vindt hij het wel te pruimen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door